במכבי ת"א דיברו השבוע על כך שיש להם עוד שני תארים להשיג העונה אחרי שהפסידו במשחק החמישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף ביורוליג. הצהובים התלבטו אם יחגגו במקרה של זכייה או שלא בעקבות המצב הביטחוני בארץ, אבל במקום לחגוג במסעדת 206 כמיטב המסורת, הצהובים יצאו בהלם מוחלט מהיכל מנורה מבטחים אחרי ההפסד 85:72 בגמר גביע המדינה בו הפסידו שוב להפועל ירושלים, כמו בעונה החולפת.
שחקניו של עודד קטש כבר נראו בדרך הבטוחה לרשום ניצחון שבסוף יעניק להם את הגביע, כשצעדו ביתרון דו ספרתי במחצית הראשונה.עם זאת, הצהובים פשוט לא הגיעו לרבע השלישי ואיפשרו לשחקנים מהבירה להתנפל עליהם עם ריצת 5:24 שלא רק העלתה את ירושלים להפרש דו ספרתי אלא גם חיסלה את כל הביטחון שעוד נותר להם.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
הלם. שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: טל שחר)
קטש: "הגענו תשושים מנטלית ופיזית"
(ONE)
היה ידוע לצהובים שללא ווייד בולדווין הפצוע יהיה קשה מאוד להתמודד באופן כללי, כמו בסדרה מול פנאתינייקוס, אבל הם זכל זאת קיוו שלורנזו בראון יידע להשלים את החסר ולתת את התפוקה הדרושה. זה נכון שהייתה לו עונה מגומגמת ומטה אבל במשחקי פלייאוף היורוליג הוא דווקא הצליח להתעלות על התקופה הרעה שלו, אבל אתמול הוא רשם שיא שלילי היסטורי של 11 איבודים ו9 נקודות בלבד לצד 7 אסיסטים.
"כמעט כל התקפה שעברה דרך הידיים שלו הוא חירב", אמר גורם במועדון. "קשה מאוד לראות שחקן ברמה שלו מציג משחק כזה. לא ברור גם למה קטש התעקש שהוא יישאר על הפרקט. לפעמים צריך להבין ששחקן לא ביום טוב, גם אם מדובר במשחק על תואר, ולעשות את השינויים שצריך. הבעיה מתחילה מזה שבולדווין לא משחק. אם הוא היה כשיר זה היה נראה אחרת, אבל אין מה לעשות, אי אפשר להסתמך על שחקן אחד".
מי שכמובן ספג לא מעט מהביקורות היה עודד קטש, שאיבד עוד תואר העונה וגם לא הצליח להביא את שחקניו מוכנים לרגע האמת. "ידענו לפני שבוע הפיינל פור שאנחנו מגיעים תשושים מנטלית ופיזית. צלחנו את חצי הגמר וניסינו להתאושש, זה הכריע אותנו", אמר קטש בסיום. "עבר לנו בראש שאנחנו צריכים להלביש עוד גארד, אבל החלטנו לעלות עם ההרכב שהסתדרנו איתו גם בפלייאוף היורוליג. מאוד יכול להיות שההחלטה הזאת הייתה מוטעית, בטח עם הלחץ שהופעל על לורנזו ותמיר".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שיא שלילי. בראון
(צילום: טל שחר)
קטש המשיך: "זה לא היה המשחק הכי גדול של לורנזו. אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד, זה לא היה עניין של שחקן כזה או אחר, היינו צריכים לעשות את הדברים יותר נכון ולא להירגע ולחשוב שזה יהיה קל, עלינו בחצי השני עם תחושה כזאת. אני מנסה לתת את הקרדיט לירושלים ולהימנע מתירוצים. כולם יודעים מה קורה אחרי שנגמרת עונת יורוליג, ניסינו לעשות את המקסימום כדי להיות מוכנים, אבל היינו נטולי אנרגיות. נצטרך להסתכל על המציאות בעיניים מפוקחות, יש לנו עוד תואר, והליגה מעמידה אתגרים לא פשוטים, אנחנו רוצים לסיים את העונה הזאת כמו שצריך".
אנטוניוס קליבלנד סיכם: "אני לא יודע איך להסביר את זה. ברחנו ממה שאנחנו רוצים לעשות. הם נתנו לנו אגרוף בפה ורק אז התחלנו לרוץ אחריהם. זה קריאת השכמה, אני חושב שהקבוצה תגיב בצורה הנכונה. לפעמים לשחקן יש משחק פחות טוב, אבל יש פה 12 שחקנים, היינו צריכים להיכנס ולהרים את המשחק אם לורנזו לא קולע את הזריקות“.
בקבוצה מאוכזבים בעיקר מכך שהשחקנים היו נראים כבויים וחסרי אנרגיה וזה תורגם למשחק מפוזר מאוד, הגנה רופפת ולבסוף גם פגע ביכולת ההתקפית ככל שהביטחון התערער. לשחקניו של קטש אין הרבה זמן להתאושש מאחר שכבר ביום ראשון (21:00) מחכה להם משחק נוסף מול אותה הפועל ירושלים במסגרת הבית העליון בליגה כשהמטרה היא קודם כל לחזור למסלול הניצחונות וגם להמשיך לשמור על המקום הראשון כשנכון לעכשיו מפריד ניצחון אחד בינם לבין הפועל ת"א שבמקום השני.