יממה לאחר הפרידה מהמאמן אלכסנדר דז'יקיץ', הפועל ירושלים רשמה אתמול (שישי) ניצחון שני ברציפות בליגת העל, הפעם 68:88 על הפועל חיפה בפיס ארנה ועלתה למקום השביעי בטבלה עם מאזן של 3:3.
מעבר לרצון לרשום עוד ניצחון, בהפועל ירושלים היה חשוב להראות שלמרות הפרידה הקשה והמאולצת מדז'יקיץ', הקבוצה ממשיכה הלאה ומציגה אחדות ומחויבות. ואכן, בדיוק כך קרה. מי שקיבל את כל המחמאות היה זה יובל זוסמן, שהצטיין עם שיא קריירה בכל המסגרות - 24 נקודות (6 מ-8 מחוץ לקשת).
2 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
בירושלים מקווים למנות את המאמן בקרוב. אלון
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושב שסך הכל היה משחק חיובי שלנו", אמר המאמן הזמני שי אולארצ'יק. "שמנו דגש על הצד ההגנתי כי זה העוגן שלנו. זה לא רק אני על הקווים, זה גם תיאו (ינאקופולוס, עוזר המאמן השני). נכון שזאת פעם ראשונה שאני עומד מול הכל, אבל זה לגמרי גם תיאו באימונים ובמשחקים, אנחנו ביחד בזה, גם עם יונתן (אלון, המנהל הספורטיבי) אז אני לגמרי לא מרגיש לבד או שזה עליי. זה על כולם לטוב ולרע. אנחנו מנסים להיות הכי פתוחים עם השחקנים, הם מבינים את הסיטואציה, הזרים גם יודעים מה זה להיות במדינה שיש בה מלחמה, אז הם מכבדים את ההחלטה של המאמן. אנחנו מנסים לשקף להם כל מה שאנחנו יכולים".
אולארצ'יק התייחס גם למשחק הנהדר של זוסמן: "אני שמח מאוד בשבילו כי הוא סופר משקיע באימונים. בטח כולם מסתכלים על כל מה שהוא עשה בהתקפה אבל זה נגזרת של ההגנה. הוא היה מאוד אגרסיבי וביצע את ההוראות שאמרנו לו אחרי המשחק האחרון. בצד ההגנתי אני יותר שמח, כי שם זה מתחיל מבחינתו".
2 צפייה בגלריה
אוהדי ירושלים מקבלים את גולמאץ כשחקנה של הפועל ירושלים
אוהדי ירושלים מקבלים את גולמאץ כשחקנה של הפועל ירושלים
יגיע בקרוב שוב לישראל? גולמאץ
(צילום: טל שחר)
בהפועל ירושלים מנסים למצוא במהרה את האיש הבא שלהם על הקווים. זאת כדי שיספיק לעבור מספר אימונים ומשחקים עם הקבוצה לפני ה-24 בינואר - התאריך שבו שלב הטופ 16 בליגת האלופות מתחיל. בשבוע וחצי האחרונים הנהלת המועדון והצוות המקצועי בחנו את שוק המאמנים הפנויים, אך הבעיה הגדולה היא שאנחנו נמצאים בתחילת חודש ינואר וזו לא תקופה כל כך אידיאלית.
המטרה היא למצוא מישהו שיתאים כמה שיותר לשיטת המשחק של דז'יקיץ', שעבדה מצוין בירושלים בשנה וחצי האחרונות. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שהמאמן הבא יהיה חייב לעמוד בקריטריונים של משרד הספורט.
יש לציין שרוב השמות שבירושלים פנו אליהם בתקופה האחרונה לא עומדים בכל הקריטריונים, ביניהם הסלובני יוריצה גולמאץ. גולמאץ פוטר מלובליאנה כשלושה מחזורים לפני סיום העונה ביורוקאפ ובשל כך לא השלים עונה מלאה, מה שגורם לא לעמוד בקריטריונים. בהפועל ירושלים יבקשו ככל הנראה החרגה ממשרד הספורט, אך אם בקשתם לא תתקבל הם ימשיכו בחיפושים עד שימצאו את המאמן המתאים.

פורסם לראשונה: 07:50, 06.01.24