הפועל ת"א כבר פיגרה ב-13 נקודות אתמול (ראשון) מול הפועל ירושלים בחוץ במסגרת משחקה הראשון לעונה בליגת העל, אבל בזכות מחצית שנייה נהדרת בהובלת ג'ונתן מוטלי ופטריק בברלי הפכה ל-72:85 וחגגה ניצחון שלישי ברציפות.
הפועל ת"א לא קיבלה יותר מדי מהישראלים שלה. גיא פלטין, נועם יעקב ועוז בלייזר שותפו ל-6 דקות בלבד כל אחד, בר טימור אמנם שיחק 20 דקות אבל הסתפק רק בנקודה אחת, ותומר גינת שקיבל 21 דקות הצליח לבוא לידי ביטוי רק בדקות האחרונות. בסופו של דבר מי שלקחו את המשחק עליהם והיו גם אחראים על הניצחון הם כאמור מוטלי (22 נקודות), שנפצע בקרסול וייבדק בהמשך, ובברלי שסיים עם 13 נקודות, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
פוסטר
פוסטר
התרגש בסיום. פוסטר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מי שקיבל לא מעט מחמאות הוא מרכוס פוסטר שפתח את העונה בצורה מגומגמת וכבר היו דיבורים על שחרורו. הפעם הוא סיים עם 18 נקודות והיה מאוד שמח בסיום: "זה היה מאוד מרגש בשבילי. לא התחלתי את העונה כמו שרציתי, ואני עדיין לא בשיא שלי. השמועות? אני שחקן הפועל ת"א. אנחנו לא משחקים הכי טוב עדיין, אבל רואים כמה פוטנציאל יש לנו. זה מרגיש טוב אבל יש לנו עוד הרבה עבודה.
"כל קבוצה מתמודדת עם השמועות ששחקנים עוזבים או מגיעים", המשיך פוסטר. "בנינו כימיה טובה במחנה האימון בבולגריה, אנחנו יודעים מה המשימה. לגבי מי מגיע או עוזב, נשאיר את זה להנהלה. אנחנו באים לעבוד קשה. השחקנים שפה באים להתחרות קשה".
3 צפייה בגלריה
ג'ונתן מוטלי.
ג'ונתן מוטלי.
הוביל את קלעי המשחק. מוטלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מי שלא ברור מה מצבו המקצועי הוא בן בנטיל. לאחר שבצוות המקצועי החליטו לא לרשום אותו לשני המשחקים האחרונים של הקבוצה, הוא ביקש לטוס ליוון מסיבות אישיות - וקיבל אישור. סטפאנוס דדאס אמר בסיום כי "בן שחקן שלנו ויישאר איתנו עד להודעה חדשה", ובקבוצה טוענים שהוא אכן יצטרף לקבוצה הבוקר לנסיעה לסופיה לקראת המשחק "הביתי" מחר (20:00) מול גראן קנאריה במסגרת היורוקאפ, אך נראה שהוא לא אמור לקחת בו חלק. בקבוצה ישנה אי שביעות רצון מכושרו, כשהטענה המרכזית היא שהוא הגיע בקיץ עם שישה ק"ג עודפים. לא מן הנמנע שבמועדון יחפשו אחר קבוצה שתקלוט אותו.
מיד בסיום הניצחון, נלקחו מוטלי ובברלי לבדיקת סמים - מה שהכעיס מאוד את הבעלים של הפועל ת"א עופר ינאי, שרמז ב-X להתנכלות מכוונת נגד קבוצתו.
"בדיקות wada כרגע מבוצעות למוטלי ובברלי", כתב ינאי. "שאלתי, איך נקבע? אמרו ועדה. פניתי למנכ"ל wada בשביל לקבל מה שיקולי הוועדה. שנה שעברה כמעט חיסלו את הקריירה של מנפורד עם בדיקה לפני הזמן המותר. אקסבייר היה אז השחקן הטוב ביותר שלנו אפשר להבין מה הרעיון המסדר. מחר נדרוש שקיפות מלאה ופרוטוקולים של האירוע. גוף ציבורי לא יכול להתנהג במחשכים ואם היו שיקולים זרים אנשים יידרשו לתת תשובות".
עוד לפני כן, במהלך המשחק, פרסם ינאי צייץ מסר שהרגיז לא מעט אוהדים של קבוצתו, כאשר נדרש להגיב להחלטת המשטרה להרחיק את האוהד שלבש חולצה עם מסר נגד איתמר בן גביר, וכתב: "חשוב גם לא לעשות לשוטר ירושלמי תנועות מגונות".
בצד השני, המארחת - שהגיעה למשחק עם רצף של שלושה ניצחונות - סבלה מערב חלש במיוחד של הישראלים. יובל זוסמן רשם 2 נקודות בלבד ב-26 דקות, אור קורנליוס סיים עם 3 נקודות, גבי צאצאשווילי תרם 4 נקודות ונועם דוברת קלע אמנם 8 נקודות, אבל ב-2 מ-5 מהשדה ולצד 4 איבודים. בקבוצה כבר מחפשים מחליף לג'רמי מורגן שלא נרשם לשני משחקי הליגה הראשונים, ובשלושת משחקי היורוקאפ רשם ממוצע של 2.7 נקודות ו-2.7 ריבאונדים ביותר מ-16 דקות.
3 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
"לא הכל תלוי בנו". אלון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"לא חושב שיצאה לנו הרוח במחצית", אמר בסיום המאמן המפסיד יונתן אלון. "יכולנו למקסם קצת את הדרך ששיחקנו בה להפרש יותר גדול, אבל עמדה מולנו קבוצה טובה ולא הכל תלוי בנו. כדורסל זה משחק של החלטות, וקיבלנו החלטות לא טובות משחקנים שאני רוצה שיקבלו החלטות בקבוצה, וככה מפסידים".