פחות משבועיים לאחר ההתנהגות המזלזלת של נבחרת הנשים של אירלנד במשחק מוקדמות היורובאסקט מול ישראל, חשבון האינסטגרם של האיגוד האירי "נחסם לצמיתות" על -ידי מטא.
כזכור, באירוע מביש ומקומם בחמישי שעבר באולם בריגה, השחקניות האיריות החליטו - בעקבות המלחמה בעזה - לא ללחוץ יד לאלו הישראליות לפני ההתמודדות. בנוסף, כלל לא עלו לפרקט להצגת השחקניות, אלא נותרו בסמוך לספסל המחליפות.
1 צפייה בגלריה
נבחרת אירלנד
נבחרת אירלנד
שחקניות נבחרת ישראל במהלך ההמנון, האיריות בסמוך לספסל
(צילום: Oksana Dzadan/Sportsfile via Getty Images)
השחקניות של שרון דרוקר החזירו להן על המגרש עם ניצחון מהדהד ב-30 הפרש - 57:87. "הספורט צריך להיות נטול פוליטיקה, ולצערי זה לא מה שהיה", הסבירה לאחר אותו משחק קפטנית נבחרת ישראל, עדן רוטברג. "לי היה אישית מאוד קשה שבהמנון הן לא הסתכלו וזלזלו, שזה המינימום מבחינתי של כבוד אנושי. הראינו להן. אני מאוד שמחה שניצחנו אותן".
האיגוד האירי פרסם תגובה קשה בעקבות חסימת חשבון האינסטגרם וטען כי "אין שום סיבה לגיטימית לעשות זאת. שום דבר לא פורסם בערוצי המדיה החברתית שלנו במהלך המשחק מול ישראל".
"האיגוד האירי איבד את הגישה לעמוד האינסטגרם שלו ביום ראשון ה-11 בפברואר וכעבור שלושה ימים הודיעה לנו מטא שהוא נחסם לצמיתות, באמצעות הודעה אוטומטית. נמשיך להציג את אירועי הכדורסל באירלנד בערוצי המידה האחרים שלרשותנו".