עונשים כבדים להפועל ת"א בעקבות אירועי הדרבי בגמר פלייאוף ליגת העל: עם פתיחת העונה תופחת לאדומים נקודה בפועל, ובנוסף היציע המערבי בהיכל שלמה ייסגר לשישה משחקים. נגד מכבי ת"א נפסקו שלושה משחקי רדיוס (אחד של 75 ק"מ ושניים נוספים של 50 ק"מ) - עונש שהוטל עליה לראשונה בתולדותיה.
החלטת בית הדין של איגוד הכדורסל הגיעה בעקבות המלצת תובע האיגוד, עו"ד איתמר ליפנר, להחמיר עם שתי התל-אביביות בעקבות האירועים שהתרחשו במשחק מספר 3 בסדרה, במהלכו הודלקו אבוקות על ידי האוהדים האדומים ואף הושלכו אל עבר הפרקט חפצים מצד שני הקהלים. ליפנר דרש להפעיל בעונה הבאה את עונש הפחתת שלוש הנקודות על תנאי שעומד נגד האדומים, אולם, כאמור, הוחלט בסופו של דבר על הפחתה של נקודה אחת.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
אבוקות אדומות בגמר הפלייאוף
(צילום: עוז מועלם)
"גופי הספורט פועלים להנהיג נורמות התנהגות שיבטיחו משחק הוגן ונורמות התנהגות שיבטיחו כי הציבור הרחב לרבות נשים וילדים יוכלו להגיע לצפות במשחקים", כתבו בפסיקה הדיינים עו"ד צבי רויזן ועו"ד תגר עמיאל. "זאת בלי להיות חשופים לאלימות מילולית קיצונית ומעוררת דחיה, שעלולה להתדרדר לאלימות פיזית, בלי להיות חשופים לנאצות, לקללות או לביטויים שאין דבר בינם לבין רוח הספורט ועלולות להרחיק קהל מהמגרשים".
לגבי הדלקת האבוקות הוסיפו הדיינים: "מעשה אלימות חמור שיכול היה להסתיים בפגיעה קשה, ולפיכך ביקש התובע להפעיל את העונש על תנאי של הפחתת שלוש נקודות אשר תלוי ועומד מיום ה-31 במרץ 2024 (בעקבות פגיעה באוהד הפועל חיפה) וסגירת היציע המערבי למשך חמישה משחקים, כאשר שניים מהם יהיו שני משחקי דרבי, אותם תארח הקבוצה בעונה הקרובה".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א משחק מספר 3
מכבי ת"א הפועל ת"א משחק מספר 3
אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"יש ליתן משקל רב לצורך להפסיק לאלתר את תופעת השימוש באמצעים פירוטכניים, לפני שיקרה אסון. לנאשמת עבר מכביד מאוד בנושא זה; והעובדה כי תלוי ועומד נגדה עונש של הפחתת 3 נקודות על תנאי, לא הרתיע את אוהדיה באף לא אחד משלושת המשחקים. נציין לחומרה את הדלקת האבוקות במשחק השני בו לא השכילה הקבוצה למנוע את הכנסת האבוקות, ונזכיר גם שהמשחק הופסק לכ-25 דקות.
"לא כך צריך להראות משחק כדורסל", סיכמו הדיינים. "על אחת כמה וכמה, שלושת משחקי סדרת הגמר, שאמורים להיות שיא העונה. למרבה הצער, בסדרת הגמר נשברו שיאי השפל של סדרת הגמר בעונה הקודמת. ברור שאנו נמצאים עמוק למטה במדרון החלקלק. הכתובת השחורה כבר נמצאת מזמן על הקיר ויש לפעול בנחישות ומהירות".
שחקני מכבי ת"א מסכמים עונת אליפות
(באדיבות ONE)