הפועל ירושלים השאירה אתמול (שבת) את המאבק על המקום השני פתוח לחלוטין אחרי שגברה בחוץ 76:85 על הפועל ת״א. זו הפעם השלישית ברציפות שהקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' חוזרת עם ניצחון מהיכל קבוצת שלמה, וכעת הפער בין שתי הקבוצות עומד על משחק אחד בודד, כשלירושלמים יש יתרון במאזן הפנימי במפגשים בין השתיים.
מחזיקת הגביע אמנם רשמה את ניצחונה ה-11 מתוך 12 המשחקים האחרונים אבל בקבוצה לא ממש מרוצים מהיכולת שהציגו השחקנים על הפרקט. בצוות המקצועי מקווים ליכולת טובה יותר במשחקים הקרובים, בטח כשבשבוע הבא הם כבר טסים למלאגה לקראת הפיינל פור של ליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
קאדין קרינגטון
קאדין קרינגטון
קאדין קרינגטון
(צילום: עוז מועלם )
מי שתפס את מירב הפוקוס היה קאדין קרינגטון, שלהט עם 24 נקודות, אבל לא רק בגלל היכולת שהציג. לאחרונה שמו נקשר כמועמד להיות המתאזרח של נבחרת ישראל בקיץ הקרוב, ונראה שהדברים נמצאים במשא ומתן מתקדם יחד עם איגוד הכדורסל. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל בקרוב.
מהצד השני, הפועל ת״א נמצאת בנפילת מתח מאוד גדולה אחרי ההדחה ברבע גמר היורוקאפ, כשהיא כבר סופרת שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות וכבר לא תלויה בעצמה במאבק על המקום הראשון בסיום העונה הסדירה.
4 צפייה בגלריה
נעם יעקב
נעם יעקב
בהפועל ירושלים מצפים לשיפור ביכולת לקראת הפיינל פור. נעם יעקב
(צילום: עוז מועלם)
הרבה תסכול היה אתמול על הפרקט וגם על הספסל. השחקן היחיד שהצליח להביא את עצמו למשחק היה אקסבייר מנפורד, שסיים עם 30 נקודות. אפילו ג׳ייקובן בראון לא היה בשיאו. הגארד אמנם סיים עם 15 נקודות, אבל עם אסיסט אחד בלבד, מה שלא מאפיין אותו.
הבעיה האמיתית של הקבוצה של דני פרנקו היא בעמדת הסנטר. עידן זלמנסון צפוי להיעדר בששת השבועות הקרובים בשל שבר באגודל, ובהיעדרו שאר השחקנים פשוט התקשו מול האגרסיביות של הירושלמים, כולל צ'ינאנו אונואקו שהסתבך בבעיית עבירות כשלחובתו נרשמה עבירה רביעית כבר ברבע השלישי.
4 צפייה בגלריה
פרנקו
פרנקו
בעיה בעמדת הסנטר. פרנקו
(צילום: עוז מועלם )
"פתחנו את המחצית השנייה מצויין ומחקנו את ההפרש שהיה ברבע השני אבל בדיוק שם הייתה לנו מין נפילה אנרגטית", אמר דני פרנקו. "העבירות של אונואקו הכריחו אותנו לשחק בהרכבים קצת יותר נמוכים. ניסינו לעשות כמה דברים בהגנה אבל היה לנו קצת קשה בצבע. ברור שאני מאוכזב מההפסד. עשרה אסיסטים במשחק זה לא באמת מה שמאפיין את הקבוצה שלנו".
מה שהעסיק בעיקר את הפועל ת״א זו התקרית בין המאמן לבין ג׳ורדן מקריי. קצת לפני שהסתיימה המחצית הראשונה, מקריי נצפה זורק כמה הערות לכיוון הספסל. חלק מאנשי הקבוצה שמעו אותו אומר לכיוונו של פרנקו "אתה לא מבין את המשחק" וחלק סיפרו שהוא פשוט היה מאוד עצבני וזרק קללות לכל עבר. כדי להרגיעו, פרנקו החליט להוריד אותו מיידית לספסל.
4 צפייה בגלריה
ג'ורדן מקריי
ג'ורדן מקריי
"היה מתוסכל". ג'ורדן מקריי
(צילום: עוז מועלם)
"יצאו החוצה דברים שלא היו", התייחס פרנקו לתקרית עם הגארד. "היה לו משחק פחות טוב לדעתי, הוצאתי אותו כי היה קטע שהוא זרק לספסל שהוא עצבני והרגשתי שזה יכול לעלות לנו באיזשהו מהלך והעדפתי לעצור את הדברים לפני שהם קורים".
עוד הוסיף המאמן לגבי מקריי "הוא היה מתוסכל. אולי הוא חשב שלא נתתי לו מספיק קרדיט, אבל זה לא רלוונטי, מותר שיהיה לו משחקים פחות טובים. גם לא הענשתי בזה שהשארתי אותו בחוץ, פשוט ראיתי שהוא לא ממש במשחק, ניסיתי להקדים תרופה למכה". העניינים כביכול לובנו בחדר ההלבשה ופרנקו כבר העלה אותו בחמישייה בתחילת הרבע השלישי, אבל במועדון מאוד כועסים על ההתנהגות שלו.