בהפועל חולון נושמים לרווחה אחרי הניצחון אתמול (שלישי) 82:92 על איגוקאה "בבית" שבהונגריה, במסגרת המחזור השלישי בליגת האלופות של פיב"א. הניצחון, שהגיע אחרי שני הפסדים רצופים, משאיר את הקבוצה בתמונה לעלייה לשלב הבא כשנותרו שלושה מחזורים לסיום שלב הבתים הראשון. הסגולים ירדו למחצית בפיגור, ורבע השעה הזאת מסתבר הייתה מאוד משמעותית, כי חניכיו של גיא גודס עלו מיד לרבע השלישי עם ריצת 0:15.
הצוות המקצועי לא היה צריך להגיד לשחקנים הרבה. אחרי שני ההפסדים במחזורי הפתיחה הקבוצה נמצאה עם הגב לקיר וההדחה נראתה קרובה מתמיד. יחד עם זאת, היו כאלה שכן לקחו על עצמם לדבר, מחדדים את מה שצריך לעשות כדי למחוק מידית את הפיגור.
1 צפייה בגלריה
הפועל חולון עידן זלמנסון ליגת האלופות
הפועל חולון עידן זלמנסון ליגת האלופות
זלמנסון. הצטיין
(צילום: FIBA photo)
ניב משגב סיים את המשחק עם 11 אסיסטים, ואלייז'ה מיטרו לונג שחזר מפציעה והיה מאוד חסר לקבוצה, הראה את ההבדלים איתו ובלעדיו. גם מרכוס בינגהאם קלע בדו ספרתי עם 15 והוסיף שבעה כדורים חוזרים, ומובילי הקלעים היו עידן זלמנסון ודאקרי טאקר שקלעו 16 נקודות כ"א.
זלמנסון, שהגיע לחולון אחרי שלא מצא את מקומו בהפועל ת"א, חזר לליגת האלופות אחרי שהיה בה בעבר בתקופתו בהפועל ירושלים לפני ארבע עונות. אחרי שאת המשחק הראשון במדים הסגולים בבכורה המחודשת במפעל של פיב"א סיים עם אפס נקודות, וזה שאחריו עם שבע, הפעם הוא לקח על עצמו את ההופעה החלשה של מייקל קייזר בעמדת הגבוה. "אנחנו מאוד שמחים מהניצחון", אמר הסנטר הישראלי בסיום. "ניצחון שנותן לנו אוויר ואופציה להמשיך את העונה האירופית שלנו. כמובן שיש לנו עוד המון לאן להשתפר ואנחנו רוצים לשחק כדורסל יותר טוב, אבל זו הייתה התחלה טובה ואנחנו רוצים להמשיך במומנטום הזה ולהמשיך ולהשיג ניצחונות ולשחק כדורסל טוב".
"ניצחון ראשון חשוב שלנו", הוסיף גודס. "בחצי הראשון לא שמרנו כמו שצריך ונתנו לאיגוקאה להגיע לזריקות מהשלוש שהם טובים. בחצי השני הצלחנו לעצור אותם על 31 נקודות בהגנה ואני חושב שזה היה ההבדל בסוף. עם המון רצון ומלחמה וביחד הצלחנו לנצח את המשחק הראשון".
הקבוצה תנחת היום (רביעי) בישראל וכבר תעלה לירושלים במוצאי שבת למשחק מול מחזיקת הגביע בפיס ארנה. כזכור, אשתקד האדומים הדיחו את חולון כבר ברבע גמר הפלייאוף עם 3:0 חלק. משום שלמפעל האירופי יחזרו הסגולים רק בעוד כשבועיים, הם יזכו לשחק מספר מחזורים בליגה ואחרי משחק הרדיוס בחיפה בשל האבוקות במשחק מספר 2 מול אותה ירושלים בעונה החולפת, הקבוצה לראשונה תשחק בהיכל טוטו הביתי.