הבוקר שאחרי ההפסד למכבי ת"א אתמול (ראשון) שם את חולון מול מציאות אחרת. היא אמנם האלופה המכהנת, אבל בק טו בק נראה רחוק עם יכולת שכזו, שכזכור המשחק הסתיים ב-20 הפרש לטובת הצהובים מתל אביב. יחד עם זאת, במועדון מודים שמשום שההפסד הגיע "רק במחזור הרביעי ולא בפלייאוף. טוב שהוא קרה, שהשחקנים יקבלו זעזוע. כמו שהם התרוממו מההפסד נגד הרצליה, הם יתרוממו גם עכשיו. שיחקנו מול קבוצת יורוליג עם סגל ארוך בבית שלה".
מאמן הקבוצה גיא גודס לא הסתיר את כעסו במהלך המשחק ובמועדון תומכים בו. "היה משחק אנמי של השחקנים. צריך להסיק מסקנות מזה, אבל אין מה לעשות בנוגע למשחק של אתמול", אמרו בחולון ולא הסתירו את האכזבה מהגבוהים קני קאדג'י ומרווין ג'ונס. האחרון יצא משטף המשחק במהירות אחרי שספג שתי עבירות מהירות בפתיחת המשחק. "לא זכור משחק עם כ"כ הרבה אלי-הופים", הוסיפו.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס עם ניב משגב
מאמן הפועל חולון גיא גודס עם ניב משגב
לא הסתיר את כעסו. גיא גודס עם ניב משגב
(צילום: עוז מועלם)
רבות דובר על הסגל הישראלי של חולון ועל הניסיונות הרבים של האלופה לעבות את הסגל המקומי מתחילת הקיץ. מצד אחד, במועדון שמחים על כך שקיבלו את ניב משגב בחזרה. מהצד השני, עדיין מחפשים גבוה ישראלי ולוטשים עיניים לראות איזה שחקן ישראלי ישתחרר. במועדון מדגישים שלמרות העומק הישראלי של מכבי בסגל לעומת שלהם, אין קשר ישיר להפסד מלבד נתינת אוויר לשחקנים האחרים.
מי ש"זכה" בעיקר לצעקות מגודס היה שון דאוסון, שכזכור לא שיחק ביום שלישי בליגת האלופות. מאמן האלופה הגיב על כך: "אנחנו מהצד שלנו עושים את הכל ששון ישתלב, בלי לאנוס את הסיטואציה. צריכים לנצח משחקים, לא לנהל קאנטרי קלאב שכולם יהיו מרוצים. אחד הדברים שדיברתי לא רק עם שון, שמי שישמור יהיה לו יתרון על החבר שלו. התקפית יש לנו את ג'ו ואריק שלוקחים את הזריקות, אני מחפש שחקנים שיעשו את העבודה השחורה, לא יכול להיות מצב שכל השמונה יזרקו, כל אחד צריך למצוא את הקצב שלו. יש כאלה שיותר בתוך הקבוצה ויש בודדים שמחפשים את המקום שלהם. וזה תהליך של למידה, אבל אם אתה לומד, הרווחת ואם אתה לא לומד, תחזור על זה פעם אחרי פעם".
על הדומיננטיות של ג'ו רגלנד (25 נקודות ב-36 דקות) אמר גודס: "שנה שעברה היו לנו עשרה שחקני רוטציה, ואז ג'ו רגלנד לא משחק 35 דקות מפתיחת העונה. זה מדאיג אותי, זה מזכיר לי מקומות שהייתי ששחקנים משחקים הרבה דקות ובטווח הארוך הם מתמוטטים. כרגע זה מה שיש".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון שון דאוסון
שחקן הפועל חולון שון דאוסון
ספג צעקות. שון דאוסון
(צילום: עוז מועלם)
על המשחק עצמו אמר גודס: "הקבוצה היותר טובה ניצחה היום, יותר עמוקה, יותר כשרונית. היו לנו דקות טובות, אבל הרבה דקות לא טובות בעיקר בהגנה, כשאתה לא משחק הגנה כמו שצריך ברמה הזאת אתה תפסיד. זה לקח שאנחנו רוצים ללמוד ממנו. אמרתי לפני המשחק להשתמש בפאולים, צריכים להקריב 16 עבירות. שחקנים לא ממושמעים מספיק כדי לעשות את העבירות האלה. אפשר להפסיד זה לא בושה, אבל יש דרך ונראות מסוימת, זה אני לא מוכן לקבל. מי שלא יהיה בקצב הזה, לא יהיה פה".
אריק גרין, שקלע רק 2 מ-10 מהשלוש בערב פושר סיכם: "מכבי שיחקו טוב יותר מאיתנו, רצו את זה יותר מאיתנו, זה שיעור בשבילנו, זה הרמה שאנחנו רוצים להגיע אליה, זה קריאת השכמה טובה בשבילנו. הם קלעו 98 נקודות, זה מביך. לא שיחקנו הגנה בכלל היום. לא לקחנו ריבאונדים, והם ניצחו אותנו ב-20, התעללו בנו ברבע אחרון. זה לא מקובל עלי, נחזור לעבודה ומחר נדאג שדבר כזה לא יקרה שוב".
חולון תדרים ביום שבת לבירת הנגב, שם תפגוש את הפועל באר-שבע למשחק אחרון לפני פגרת הנבחרות. במועדון רוצים לנצל את הריווח האחרון בין המשחקים כדי לעלות את המאזן בליגה לשלושה ניצחונות מול שני הפסדים, רגע לפני חזרה ללוח זמנים עמוס בשתי המסגרות וגביע המדינה.