לפני עשרה ימים תהו בחולון איזו קבוצה תגיע למפגש נגד הפועל ת"א אתמול (שישי) בשל ההפסקה שנכפתה על הקבוצה בליגה. ולמרות ההפסד 79:74, ישנה שביעות רצון מלא מעט דברים שקרו במשחק. אחרי ההפסד לגלטאסאריי הייתה דאגה גדולה בקבוצה בשל מצבו של שון דאוסון שנקע את הקרסול. הסווינג מן לא רק חזר לשחק היום לראשונה, אלא רשם שיא עונתי במדי האלופה עם 20 נקודות (4/8 ל-3, 3/4 ל-2). יתרה מכך, נראה שהוא סוף-סוף השתלב בקבוצה אחרי התאקלמות ארוכה וקשה.
"זה היה משחק צמרת קלאסי, והיה חשוב לשתי הקבוצות לנצח את המשחק הזה", אמר דאוסון בסיום המשחק והוסיף: "הייתה אווירה אדירה. התקפית פחות הלך לנו היום, לא נכנס הכדור. הגנתית שמרנו מעולה. המשחק הלך לכיוון שלהם היום".
4 צפייה בגלריה
שון דאוסון
שון דאוסון
חוזר לעצמו? דאוסון
(צילום: יאיר שגיא)
על המשחק האישי שלו השיב: "כיף לי להרגיש שאני באמת תורם לקבוצה לשחק טוב. היום זה לא הספיק לניצחון, אבל אני מקווה להמשיך ככה ולעזור לקבוצה לנצח המשך".
בחולון לא מסתירים את העובדה שעדיין לא נמצא מחליף לקני קאדג'י בעמדת הגבוה, וסדר היום של הסגולים ממשיך להיות סביב הרכש שעדיין לא נמצא. "אנחנו מחפשים בנרות, בכל מקום שיש. אין היצע איכותי", התייחס גיא גודס לעניין אחרי שקבוצתו עלתה שוב ברוטציה של שבעה שחקנים בלבד. "להביא סתם שחקן זו לא חוכמה. מקווה שנמצא בקרוב משהו איכותי. אם לא לתקופה עד הסוף השנה, לפחות לחודשיים. אנחנו לא מוותרים. צריך להיות סבלניים. עובדים סביב השעון להביא מישהו".
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס עם עוזרו עמית שרף
מאמן הפועל חולון גיא גודס עם עוזרו עמית שרף
גודס עם עוזרו עמית שרף
(צילום: יאיר שגיא)
על המשחק עצמו אמר גודס: "קשה לדעת איך נופיע אחרי תשעה ימים. הפועל שיחקו מלא משחקים (ארבעה). המשחק הזה הגיע לדקות הכרעה, פה שריקה, שם שריקה. זה הוציא אותנו מהריכוז, אם היינו קולעים טיפה יותר טוב, בלי ספק היינו מנצחים".
ביום שלישי תארח חולון את לגיה ורשה למשחק חשוב מאוד במחזור החמישי של ליגת האלופות של פיב"א. חולון תלויה בעצמה להבטיח את המקום השני בבית, כשחוץ מהפלייאין גם המקום הראשון יכול להיות עדיין שלה במידה ותנצח את שני המשחקים שנותרו וגלטאסאריי תפסיד באחד מהם. בקבוצה מעודדים מהכושר של השחקנים למרות ההפסד ומקווים שתיראה כך גם בעוד שלושה ימים.

הצרות הטובות של הפועל ת"א

בצד השני, הפועל ת"א רושמת ניצחון חוץ על חולון לראשונה מזה חמש וחצי שנים. הניצחון הזה, אגב, הפך את סגנית מחזיקת הגביע להיות הראשונה שמבטיחה בוודאות את המקום שלה ברבע גמר הגביע, שלושה מחזורים לפני "נעילת הרשימה". לצד השמחה מהניצחון, נרשמה דאגה אצל האדומים כאשר ג'ייקובן בראון החולה לא חש בטוב במהלך המשחק. הרכז, ששיחק חמש דקות בלבד במחצית הראשונה, ירד לחדר ההלבשה כשהוא מקבל טיפול ולא שוב עוד לשחק.
בהיעדרו של בראון מי שניסה לקחת פיקוד היה אונוואקו, אך דני פרנקו לא הסתיר שקשה לסנטר להיכנס לעניינים. "צריך לסדר את הריווח והטיימינג הנכון וצריך לסדר לו את זוויות המסירה. קשה לעשות את זה באימון וחצי בשבוע, וגם שם היינו צריכים להיעזר בשחקנים של הפועל עודפים מליגה א' כדי להתאמן. אם נהיה סבלניים אז אפילו ביום בלי ג'ייקובן תהיה לנו אפשרות לנצח. אחד הפלוסים בלהביא אותו זה מה קורה כשאין ג'ייקובן, כולם זוכרים מה קרה בשנה שעברה, אנחנו משחק שלישי בערך בלעדיו, משחק קודם נראינו לא טוב, היום היה הרבה יותר שטף ואחריות. בהיעדר הידיים הבטוחות שלו זה חשוב".
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בר טימור
שחקן הפועל ת"א בר טימור
בר טימור
(צילום: יאיר שגיא)
רגע מוזר נרשם באחד מפסקי הזמן שלקח מאמן האדומים ברבע הרביעי, בהם עידן זלמנסון ופרנקו התעמתו ונראה היה אף כי הסנטר הישראלי מרים את הקול על מאמנו. "זלי מאוד תחרותי, מאוד רוצה לשחק. הוא שחקן מוכח עם הרבה יכולות. זה לא קל להכניס שחקנים חדשים לקבוצה שרצה תוך כדי, זה לא קל גם לשחקנים", הסביר פרנקו את התקרית. "על הדרך קורות סיטואציות שכל אחד מנסה למצוא את עצמו מחדש, איך הוא תורם לקבוצה בדרך שלו. לפעמים בדרך הזו חלק מהאנשים זזים הצידה.
"גם היום תומר גינת מצא את עצמו ברבע האחרון על הספסל למרות שהיה מצוין", המשיך המאמן. "אלה תהליכים שהקבוצה צריכה ללמוד לבטוח בהם בכדי להיות יותר טובה ועמוקה כי עם שבעה-שמונה שחקנים לא נחזיק מעמד בעונה הזו. לאט לאט כל אחד ימצא את המקום שלו, וזה חשוב לעידן ולכל שחקן בקבוצה לנצח. כשזה קורה גם החרדות וגם הלחצים לאט לאט דועכים".