זקן השבט: צפו בנבחרת ישראל חוגגת לגיא פניני יום הולדת 39
(צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל נמצאת צעד וחצי מעלייה לשמינית גמר אליפות אירופה, וניצחון היום (שני, 15.00) על פולין יסלול את הדרך בצורה החלקה ביותר. "כיף להיות אחרי שני ניצחונות, על פינלנד והולנד", מספר בראיון מיוחד ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet הפורוורד-סנטר רומן סורקין ממכבי ת"א. "אבל אנחנו שמחים ולא מרוצים, כי אי-אפשר להיכנס לאופוריה. עוד לא עלינו שלב, ועוד לא עשינו מה שאנחנו רוצים באמת לעשות על המגרש. שמחנו כמה דקות אחרי הניצחון על הולנד, והפנים קדימה. זה טורניר, לא משחק אחד".
עוד על נבחרת ישראל באליפות אירופה
הגעתם לפראג אחרי שני הפסדים שקטעו את חלום גביע העולם. "ניצחנו בכל חמשת משחקי ההכנה, ואז הפסדנו בשני משחקים רשמיים. אולי הגענו קצת זחוחים, אבל זה בסדר, קיבלנו את הכאפה שלנו. אמנם זה לא משהו שהיה אמור לקרות - בכל זאת מדובר במוקדמות גביע העולם, אלה היו משחקים קובעים, ומדובר במטרה שסימנו לעצמנו - אבל זה קרה. הפקנו את הלקחים".
מול פינלנד והולנד נקלעתם לפיגור דו-ספרתי בפתיחה. למה זה קרה? "לא יודע למה, אפשר למצוא המון תירוצים. אנחנו מכניסים את עצמנו לבור, זו בעיה, ואנחנו חייבים להתעורר בעניין הזה".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רומן סורקין
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רומן סורקין
"חשבו שאני אמריקאי". סורקין בניצחון על הולנד
(צילום: האתר הרשמי של פיב"א)

"אצטרך להוכיח את עצמי מחדש במכבי ת"א"

במשחק הראשון מול הפינים שותף סורקין (26, 2.08 מ') לשלוש דקות בלבד. מול הולנד הוא שיחק כבר 20 דקות, וסיים את הערב עם עשר נקודות ושישה ריבאונדים.
כמה קשה לעשות את הסוויץ' הזה? "אנחנו מקצוענים. הייתי במצבים האלה בעבר. אני לא איזה שחקן ותיק, אבל אילו הייתי יותר צעיר, הייתי מתמודד עם זה בצורה אחרת. זאת החלטת המאמן, צודק או לא, אני תמיד חושב שמגיע לי לשחק. מה שנשאר לי זה לשלוט במה שאני יכול, לשחק את המשחק שלי הכי טוב, ולעזור לנבחרת לנצח".
כשהבנת שאתה מקבל דקות משמעותיות, זה נתן לך יותר מוטיבציה? "ברור. כי יש אמוציות, לא שיחקתי במשחק הקודם, ועכשיו אוכיח שאני צריך לקבל דקות. אבל אני באמת משתדל לא לתת למחשבות לשלוט בי. אולי טיפה הכרחתי את עצמי בהתחלה לעשות דברים בגלל הרגשות האלה, אבל הפסקתי, אמרתי לעצמי שיש דברים שלא בשליטתי".
מה אתה חושב על גיא גודס? "זאת שנה ראשונה שלי איתו. אני חושב שהוא מאמן טוב, וההישגים שלנו באליפות מדברים בפני עצמם. זו לא קבוצת כדורסל שיש שנה שלמה להכיר את כולם, אז קצת קשה לעשות פה איזה שינוי מטורף. הוא עומד ביעדים ובלחצים, והראה שהוא מאמן גדול לאורך הקריירה".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רומן סורקין
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רומן סורקין
"צודק או לא, אני תמיד חושב שמגיע לי לשחק". רומן סורקין
(צילום: האתר הרשמי של פיב"א)
כמה חשוב לך לסיים את אליפות אירופה בצורה טובה, לקראת העונה החדשה במכבי ת"א? "גם אם אעשה אליפות טובה, אצטרך להוכיח את עצמי מחדש במכבי. אולי זה יעשה לי איזה שירות, אבל באמת זה לא העיקר. אם ננצח ונגיע להישגים, זה יעשה לי הרבה יותר טוב מאשר לקלוע עוד כמה נקודות".
לא נולדת בארץ, ובגיל 18 עברת לקולג'. נראה שקצת סיגלת לעצמך מנטליות אמריקאית. "כשהגעתי לארץ, הרבה אנשים התחילו לדבר איתי באנגלית. חשבו שאני אמריקאי. אבל בסופו של דבר גדלתי בארץ, שיחקתי בנבחרות הצעירות ובארה"ב הרגשתי בודד. אני הכי ישראלי שיש, וגם כשהייתי שם חשבתי על זה שאני מייצג את המדינה. לראות את המילה 'ישראל' על הגופייה - התרגשות בלתי מוסברת".
איזה סוג של שחקן אתה? "קבוצתי. אף פעם לא אמרו שאני שחקן בעייתי, או שלא כיף איתי בחדר ההלבשה. אני ווינר. הניצחון מאוד חשוב לי, אני רוצה שזאת תהיה התווית שלי, זאת המטרה".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה חוגג
דני אבדיה חוגג
"דני הוא נכס למדינה". אבדיה
(צילום: האתר הרשמי של פיב"א)

במעלית עם יוקיץ'

מה אתה אומר על דני אבדיה? "דני סופרסטאר. זה משהו שלא היה לנו כאן. הוא נכס למדינה, רק שימשיך ככה. אני חושב שהוא רק התחיל, זה עדיין לא הגבול של מה שהוא יכול לעשות, וכבר אנשים מתלהבים. יש לי המון מה ללמוד ממנו. אבדיה מקצוען ברמות מטורפות".
אתה איתו בחדר. איך הוא כשותף? "הוא נוחר. את יודעת מה הבעיה? הוא תמיד מתלונן שהוא לא רוצה שישימו אותו בחדר עם מישהו שנוחר, והוא בעצמו נוחר - והכי חזק".
על מי היית הכי רוצה לשמור באליפות הזאת? "ברור שניקולה יוקיץ' מסרביה. האמת? חשבתי שהוא הרבה יותר גדול, שאראה מולי מקרר, אבל ראיתי פה שהוא אנושי. זה עדיין לא מוריד מהעובדה שהוא השחקן הטוב בעולם. בגלל האגו שלי, אני תמיד חושב שאוכל לשמור עליו טוב".
יהיה טראש־טוק? "כבר התחלתי. שאלתי אותו במעלית 'מי אתה, אתה משחק כדורסל פה?', והוא צחק. רציתי לשבור איתו את הקרח".