מכבי ת"א רחוקה ניצחון אחד מלהבטיח זכייה באליפות מספר 57 בתולדותיה. הקבוצה של עודד קטש תתארח מחר (שבת, 21:15) אצל הפועל ת"א למשחק מספר 2 בסדרת גמר הפלייאוף, כשהפסד יישלח את שתי הקבוצות למפגש נוסף ומכריע - ביום שני בהיכל מנורה מבטחים.
מכבי ניצחה 76:84 במשחק הראשון ביום חמישי, הרבה בזכות תצוגה מרשימה בסיום של בונזי קולסון ולורנזו בראון. ג'וש ניבו, שחזר מפציעה, הציג יכולת נהדרת וגם רפי מנקו, ג'ון דיברתולומיאו וחסיאל ריברו הרשימו בדקות רבות על הפרקט.
2 צפייה בגלריה
בלאט מול גינת
בלאט מול גינת
בלאט מול גינת במשחק מספר 1 ביום חמישי
(צילום: עוז מועלם)
"אני מקווה שהאווירה תהיה פחות אלימה, כל מי שחי במדינה אני מקווה שקיבל פרופורציות", אמר קטש. "זה חשוב וראוי למצב שאנחנו נמצאים בו ותמיד ראוי לכדורסל הישראלי. קל זה לא הולך להיות וזה האתגר שלנו".
יממה לפני המשחק, פורסמו הסגלים של הקבוצות למפגש הקרוב כאשר שתיהן לא ביצעו שינויים. ווייד בולדווין, אנטוניוס קליבלנד וג'יימס ווב ייעדרו במכבי. אייזיאה מיילס וג'ון הולנד בהפועל.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בראון ואלכסנדר
(צילום: עוז מועלם)
בתשע מתוך 11 סדרות הגמר הקודמות בשיטת הטוב משלושה משחקים, הקבוצה שניצחה במשחק הראשון המשיכה לזכייה באליפות. שני המהפכים היחידים מפיגור 1:0 לניצחון 1:2 בגמר היו של מכבי בדרבי ב-1985 וב-1987.
עשר מ-11 סדרות הגמר שנערכו בשיטת הטוב מ-3 הסתיימו בניצחון של בעלת יתרון הביתיות, כאשר היחידה לנצח בלעדיו הייתה הפועל חולון ב-2022.
הפועל תל אביב ניצחה רק בשניים מעשרת משחקי הבית הקודמים שלה מול מכבי תל אביב בסדרות פלייאוף – שניהם כאשר הייתה בפיגור 1:0: 72:82 במשחק 2 ברבע גמר 2020, ו-74:112 היסטורי במשחק 2 של סדרת הגמר אשתקד.
קטש: "לא שיחקנו יפה, מצאנו את הדרך לנצח"
(באדיבות ONE)