פחות מ-24 שעות אחרי שהפסידה להפועל גליל עליון, המריאה הפועל חולון אתמול (ראשון) לבלגיה, למשחק הנועל של מחזור שלב הבתים בליגת האלופות של פיב"א מול אוסטנד, שייערך מחר (21:00). עבור האלופה הישראלית, לא מדובר בסתם משחק, שכן היא נלחמת על המקום הראשון בבית במהלכו יוכרע אם תעפיל ישירות לטופ 16 או תיאלץ לעבור בשלב הפלייאין, במידה ותסיים במקום השני.
כזכור, במחזור הקודם, בעוד חולון הביסה בישראל את לגיה ורשה (79:101), הפסידה גלאטסראיי לאוסטנד - מולה תתמודד חולון - ובכך המקום הראשון נפתח מחדש עבורה בבית מספר 3. הקבוצה הבלגית עדיין לא אמרה את המילה האחרונה בבית הזה, כאשר הניצחון על הקבוצה מאיסטנבול עדיין לא הבטיח לה את המקום השלישי, עליו תגיע להילחם. חולון למעשה היא זו שהבטיחה את המקום השני, אך תלויה בעצמה בכל מה שקשור לסיומת בראשות הבית.
1 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון עם כריס ג'ונסון
שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון עם כריס ג'ונסון
חולון נלחמת על המקום הראשון בבית. פרדריק בורדיון עם כריס ג'ונסון
(צילום: יאיר שגיא)
הסגולים לא מגיעים למשחק במצב האידיאלי אחרי ההפסד בשבת, דגש על ערב קליעה עגום שעבר על הקבוצה, אך אלופת המדינה כבר הוכיחה השנה שבאירופה מדובר בסיפור שונה מאשר בזירה המקומית. לכן, במועדון משדרים שאין דאגה מהשפעה ישירה על התוצאה בין המשחק שנערך לפני יומיים לבין זה שיתקיים מחר, וכי השחקנים יודעים לעשות את ההפרדה. הוכחה למצב הרוח שהספיק להשתפר הועלתה ברשתות החברתיות, כאשר שחקני הקבוצה ערכו הדלקת נר ראשון של חנוכה ביחד ונראו שמחים.
"חייבים לשים את המשחק של מוצאי שבת מאחור ולהסתכל קדימה", אמר ניב משגב, שקלע במשחק הזה חמש נקודות בלבד. "אנחנו מבינים כמה המשחק באוסטנד חשוב כדי לדלג על שלב הפליי אין. אם נבוא מרוכזים ונבצע את מה שהמאמנים עבדו איתנו- נחזור עם ניצחון", הוסיף הרכז על המשחק.
שון דאוסון, שהיה חולה בשבת ונעדר מהמשחק בצפון, המריא עם הקבוצה ואמור לעמוד לרשות הצוות המקצועי של גיא גודס. מי שיערוך הופעת בכורה במדים הסגולים הוא ג'אבין דלורייה שהצטרף למועדון בשבוע שעבר ויצטרף למרווין ג'ונס וכריס ג'ונסון בקו הקדמי.
בקו האחורי מקווים שג'ו רגלנד יישם את דברי משגב (14% בלבד ל-3, 5 נקודות ב-31 דקות) ויחזור להיות יחד עם אריק גרין, שהיה היחיד שסיפק את הסחורה, הצמד החשוב בהתקפת הסקבוצה. גודס התייחס גם הוא למשחק: "משחק עליה לטופ 16 לאחר שכבר הבטחנו את המקום השני. צריכים לבוא מרוכזים, נחושים וחדים בכדי לעשות את העבודה ולחזור עם ניצחון".