דרוקר: "רוצים לעשות טורניר מיוחד"
(דרוקר: ״רוצים לעשות טורניר מיוחד״)
עוד לפני שיעלו ביום חמישי (18.15, היכל קבוצת שלמה) למשחק הפתיחה של נבחרת ישראל ביורובאסקט הביתי מול בלגיה - ההופעה הראשונה של הכחולות-לבנות באליפות אירופה מזה 12 שנה - האחיות ליאור וירדן גרזון כבר בדרך לרשום היסטוריה פרטית: צמד האחים/ות הראשון אי פעם שילבש את המדים הלאומיים בטורניר רשמי.
אל תטעו, לא מדובר לרגע בקוריוז. אף אחד לא הביא אותן כדי שיחממו את הספסל או יחלקו מגבות, מדובר בשתיים מהכוכבות הגדולות של הנבחרת, זו שמחפשת ניצחון ראשון בטורניר הגמר אחרי – תקשיבו טוב – 22 הפסדים רצופים. יחד איתן בסגל לטורניר: עדן רוטברג (קפטנית), דניאל קארש, גילי אייזנר, אליסה בארון, ג'ני סימס, עדן ציפל, טל סהר, צליל וטורי, דניאל רבר ואלכס כהן.
7 צפייה בגלריה
ירדן וליאור גרזון
ירדן וליאור גרזון
"דיברנו על זה במשך שנה שלמה, ציפינו לזה". ירדן וליאור גרזון
(צילום: יריב כץ)
"דיברנו על זה במשך שנה שלמה, ציפינו לזה", מחייכת ירדן. "חשבנו איך זה הולך להיות. בעיקר איך זה להיות יחד על המגרש. זה למעשה אחד החלומות שלנו. חלום שעכשיו גם יתגשם, ועוד בנבחרת ישראל". ליאור, שנפצעה לפני שלושה שבועות בהכנה אך נכללה בסגל, מאשרת את הדברים: "זה הולך להיות מרגש, כיף. שתינו רוצות להיות יחד על המגרש, ולא רק באימון. אני לפחות יודעת שתמיד יש מישהו על הפרקט שתומך בי, שמכיר אותי. אם אני צריכה איזו צ'פחה, מישהי שתכוון אותי, שיפור – והכל תוך כדי המשחק. אני יודעת שיש לי את ירדן לצידי".

חוויה לכל החיים

שתיהן הגיעו לאימוני הנבחרת מארה"ב. שחקניות קולג' בכירות. ליאור (21) ממכללת אוקלהומה, ירדן (19) מאינדיאנה. הן היו קרובות להיפגש ראש בראש ברבע גמר טורניר ה-NCAA, אך רצה הגורל ואת המפגש הראשון יחד על אותו פרקט יעשו האחיות בטורניר הביתי בת"א.
7 צפייה בגלריה
ירדן גרזון
ירדן גרזון
הגיעה ממכללת אינדיאנה. ירדן גרזון
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
ליאור גרזון
ליאור גרזון
כיכבה באוקלהומה. ליאור גרזון
(צילום: AP)
"מאוד התבאסתי שזה לא קרה בארה"ב", מספרת ליאור. "היה רעש גדול סביב זה. גם באמריקה דיברו על זה, איך האחיות מישראל הולכות לפגוש זו את זו. היה הייפ וכבר ראינו את זה מגיע. באסה, בסוף הפסדנו לאותה קבוצה".
ירדן מבקשת להרגיע: "אולי זה יקרה בשנה הבאה, מי יודע".
גם בארץ, לפחות אצל מי שמתעניין בכדורסל נשים, ההייפ סביבן גדול. מאמן הנבחרת, שרון דרוקר, כבר סיפר לאחרונה שהוא מייעד לירדן תפקיד "כמו של דורון שפר, מובילת כדור גבוהה עם שכל". עוזרו של דרוקר, רועי לזר, שהדריך את ליאור בנבחרת הנערות, טען בזמנו כי "מבחינתי היא הכי קרובה שאפשר ללוקה דונצ'יץ'. היא הסטרץ'-פור המודרנית. מה שמדהים בה זה שהיא עוד לא מבינה כמה היא טובה".
7 צפייה בגלריה
ירדן וליאור גרזון
ירדן וליאור גרזון
"אין משהו שיכול להשתוות ליורובאסקט ביתי". ירדן וליאור גרזון
(צילום: יריב כץ)
ליאור: "שמחות על המחמאות, אבל יש לנו עוד הרבה להוכיח. מה שכן, הכי טוב לעשות את זה בישראל. אין משהו שיכול להשתוות ליורובאסקט ביתי. יש התרגשות וציפייה גדולה. זו תהיה חוויה לכל החיים. בטוחה שבסוף זה יהיה אחד הרגעים הגדולים שנזכור בקריירה".
ירדן: "זה יהיה מאוד מרגש, במיוחד בארץ. מצפות לשחק מול אולם מלא ועם המון קהל. אנחנו גם מאמינות שהנבחרת הזו יכולה להגיע להישגים ולתוצאות".

באות לנצח, לא לטייל

שתי האחיות הגיעו לעולם הכדורסל בדרכים שונות. ליאור חיקתה את האב איתן: "יש לנו משפחה מאוד ספורטיבית, אבא היה שחקן כדורסל, אבל אף פעם לא דחף אותי לשם או הכריח. היינו הולכים כל שבת לזרוק לסל הקרוב ונתפסתי לזה", משחזרת ליאור.
7 צפייה בגלריה
שרון דרוקר
שרון דרוקר
"מאמן מעולה ובן אדם מאוד טוב". דרוקר
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
ירדן: "אני בכלל לא רציתי לשמוע על זה, אבל היינו בשבתות משחקים ככה סתם כדורגל וכדורסל. רצו שנעשה ספורט, לא חשוב איזה ספורט, העיקר שנוציא אנרגיה. אני בכלל רציתי לשחק כדורעף. רק שאז אחותי התאומה הלכה לשיעור ניסיון בחוג כדורסל, ושיכנעה אותי להגיע איתה, לארח לה חברה. היא עזבה, אני נשארתי".
ההורים בטח מתרגשים לקראת אליפות אירופה. ליאור: "כן, סוף כל סוף הם יכולים לעודד אותה קבוצה ולא לדלג ממשחק למשחק. זו נבחרת ישראל, אחת ומאוחדת. כל המשפחה כבר מתחממת".
ירדן: "זה יהיה מרגש, כי כל פעם ההורים מתפצלים ועכשיו הם יגיעו ביחד".
7 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
"הניסיון שלה ב-WNBA ובכדורסל האירופי יכול מאוד לעזור לנו". סימס
(צילום: עוז מועלם)
בכדורסל נשים ההבדלים בין הטופ של אירופה לנבחרות בדרג השני גדול מאוד. אתן לא חוששות מתבוסות? ליאור: "המשחק מתחיל מ-0:0 והכל יכול לקרות. נילחם, ניפול על כל כדור. יש לנו נבחרת כישרונית ברמה יוצאת דופן, מחוברת, מגובשת, ואנחנו לא אומרות סתם. מה שמייחד אותנו הוא שאנחנו נבחרת מאוד חכמה. בכל מקרה, אנחנו באות רק כדי לנצח, לא לטייל".
ירדן: "נבוא להסתכל לכל נבחרת בלבן של העיניים. מאוד מאמינות בעצמנו, זה הדבר הכי חשוב. לא חוששות לרגע".
אתן מקבלות חיזוק רציני בדמות המתאזרחת החדשה ג'ני סימס. ליאור: "היא מאוד מוכשרת. היא הוכיחה את זה בארץ והניסיון שלה ב-WNBA ובכדורסל האירופי יכול מאוד לעזור לנו. ג'ני שחקנית מאוד מגוונת, שיכולה להתאים את עצמה אלינו מאוד מהר".
ירדן: "מסכימה. באמת שחקנית נהדרת וכבר ניצחנו איתה במוקדמות היורובאסקט את שוודיה החזקה".
7 צפייה בגלריה
ירדן וליאור גרזון
ירדן וליאור גרזון
ועכשיו: ניצחון. ירדן וליאור גרזון
(צילום: יריב כץ)
איך זה לשחק תחת שרון דרוקר, שאימן כל חייו גברים? ליאור: "מאמן מעולה ובן אדם מאוד טוב. דואג לשחקניות, רוצה שנרגיש בנוח. הוא מתאים את עצמו לנבחרת. כדורסל גברים קצת יותר קשוח, וזה אולי עוזר לנו".
ירדן: "הכל מתחיל מזה שהוא בן אדם טוב, גורם לכולנו להרגיש ביחד".