אוהדי הפועל ירושלים עושים כבוד לפרופ' אבי ריבקינד
(צילום: יובל קורן, הפועל ירושלים)
אווירה מחשמלת ביציעים, שיא אוהדים בפיס ארנה וטירוף על הפרקט. הפועל ירושלים, באחת ההצגות הגדולות שלה באירופה, פירקה אתמול (רביעי) את א.א.ק אתונה עם 51:91, השלימה 1:2 בסדרה ועלתה לראשונה בתולדותיה לפיינל-פור של ליגת האלופות.
האמת, כבר בכניסה לארנה היה ברור לאן הערב הזה הולך. זו לא רק העובדה ש-11,600 אדומים מילאו כל כיסא אפשרי – הרעש היה מחריש אוזניים. כמה רועש? אנשי ירושלים הגיעו מצוידים בשקית ענקית עם אטמי אוזניים. וזה לא רק זה. שלט ענקי ביוונית נפרס ביציעים ובו נכתב "אין מקום לגזענות", דגלי ישראל התנוססו בכל מקום ומאחורי ספסל א.א.ק התמקמו אוהדים שלא הפסיקו להפריע עם זמבורות, שלטים וצעקות.
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
החגיגות הירושלמיות על הפרקט בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה
ריגשו. אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
כמה לוהט היה אתמול בירושלים, אתם שואלים? המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' באמצע המשחק שאל את עוזרו "למה כל-כך חם פה? אין מזגן?", ופשוט הלך לכיוון המזכירות כדי לבקש שיורידו את הטמפרטורות. אגב, המאמן הסרבי פשוט נעלם בסיום. הוא לא הופיע לריאיון אחרי משחק בערוץ הטלוויזיה וגם לא למסיבת העיתונאים הרגילה. פשוט הלך הביתה. היו כאלה שאמרו שהוא לא מרגיש טוב, וכאלה שמכירים אותו קצת יותר סיפרו שהוא מאוד סולד משמחות. לעומתו, השחקנים המשיכו לפאב בעיר כדי לחגוג את העלייה.
אין ספק שהפועל ירושלים חיפשה את הנקמה שלה והצליחה להשיג אותה. מי שלא התאפק לשמוח לאיד היה הבעלים, אייל חומסקי, שנצפה הולך לכיוון ספסל האורחת עוד לפני סיום המשחק כדי "לאחל" להם בהצלחה בהמשך העונה. הדבר לא ממש התקבל בצורה יפה אצל א.א.ק והחלו חילופי דברים בין הצדדים. ואם כבר נקמה ספורטיבית. ליוואי רנדולף לקח בסיום דגל ישראל ענקי ופשוט התחיל לרוץ איתו לאורך כל הפרקט במעגלים, בזמן שכל אוהדי ירושלים שרים בקולי קולות: "כל אירופה אדומה".
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'קיץ' הפועל ירושלים א.א.ק אתונה
אלכסנדר דז'קיץ' הפועל ירושלים א.א.ק אתונה
לאן הוא נעלם? דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"זה אחד ממשחקי הכדורסל הכי גדולים שהיו במדינת ישראל", אמר חומסקי בסיום. "היו פה כמעט 12 אלף איש, אני שמח שהפועל ירושלים היא הקבוצה שמביאה הכי הרבה קהל במדינה. רעב זה לא תכונה שחסרה לי, אבל האירוח של הפיינל-פור לא תלוי בנו".
אחרי שכל החגיגות נגמרו התחיל שוב הלחץ הגדול. אנשי הפועל ירושלים נראו מאוד מתוחים ומרוכזים במטרה הבאה שלהם - להביא את הפיינל-פור לישראל. הבעיה היחידה היא ההתניה של פיב"א להתחייבות לחתום על חוזה חדש עם ליגת האלופות. אמנם הבעלים העתידי, מתן אדלסון, עדיין לא השלים את הרכישה של המועדון אבל ברור לכל הצדדים שזה אמור לקרות בשבועות הקרובים, לכן כל החלטה שתתקבל לעונה הבאה צריכה לעבור דרכו. הרצון של אדלסון הוא לעבור ליורוקאפ, מאחר שרק דרך שם אפשר להגיע בסופו של דבר ליורוליג. בכל מקרה, פיב"א צפויה למסור את החלטה בנושא במהלך היום (כשגם מלאגה חזק במרוץ).
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
רוצה שירושלים תעבור ליורוקאפ. אדלסון
(צילום: עוז מועלם)
המנהל המקצועי, יונתן אלון סיפר בסיום: "הרגשנו שיש לנו חוב לשלם ואני חושב ששילמנו אותו קודם כל לעצמנו. היה משחק כדורסל מושלם הגנתית והתקפית. נוקאאוט. יש לנו חדר הלבשה מדהים ומאמן שמביא את התוצאות, שזה בסוף הכי חשוב. מן הסתם האווירה שהייתה פה עושה חשק מאוד גדול לראות את הארנה אדומה גם בפיינל-פור. יש פה כל מיני עניינים פוליטיים, אנחנו אוהבים את זה פחות, אבל הכל מובן וברור".
פורסם לראשונה: 07:16, 20.04.23