אכזבה בחולון אחרי ההפסד אתמול (שלישי) לאוסטנד 95:86 שגרם לכך שהקבוצה תצטרך להתחרות בשלב הפלייאין בליגת האלופות של פיב"א. למעשה, המשחק היה המשך ישיר לתבוסה נגד גליל עליון בשבת, כאשר המכנה המשותף היה הרבע הרביעי בו האלופה הישראלית חטפה 25 נקודות הן מהבלגים והן מהקבוצה של ברק פלג.
ההבדל הוא שבמשחק הגורלי אתמול, 25 הנקודות הגיעו אחרי שחולון ספגה חמש נקודות בחמש דקות - ואז ההגנה של הסגולים לא תפקדה. גם ההתקפה של חולוניה לא שטפה את המגרש, ואם במשחק נגד גליל עליון נקלעו 66 נקודות, אז הפעם ב-39 דקות, רגע לפני ארבע שלשות שהביאו את חולון להארכה, נקלעו 69 נקודות בלבד.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
במועדון מבינים שאת הזדמנות הפז להעפיל ישירות לטופ 16 הם פספסו עוד הרבה לפני המשחק בבלגיה, כשלא ידעו לנצל את ההפסד של גלאטסאריי במחזור הקודם, והיא בסופו של דבר הייתה זו שסיימה ראשונה בבית. "הגענו למצב שאנחנו לא שולטים בגורל שלנו. בעטנו בדלי", נאמר במועדון ישירות לאחר המשחק.
ההשפעה הישירה גורמת לכך שבין אם תרצה האלופה או לא, היא תיאלץ לשחק בחודש הבא עוד 2-3 משחקים במפעל האירופי, כשמקביל יערך גמר גביע המדינה. "אנחנו סתם מקשים על עצמנו ויוצרים לעצמנו לוח זמנים צפוף ואינטנסיבי בינואר. אם נגזר עלינו לעבור דרך חתחתים- אז ננסה לעשות את זה בצורה הכי טובה", נאמר.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון אריק גרין
שחקן הפועל חולון אריק גרין
אריק גרין
(האתר הרשמי של פיב"א)
במועדון לא מסתירים את בעיית ההגנה, דגש על 14 הכדורים החוזרים שלקחה הקבוצה הבלגית, שלה אגב לא היה על מה להתחרות. "יהיה קשה מאוד אם לא נעלה את הרמה בהגנה ונצטרך לשמור כמו שצריך", הוסיפו במועדון.
שלושה שחקני חולון בלבד סיימו בפלוס מינוס חיובי, אחד מהם הוא שון דאוסון שעשה זאת עם +4. הסווינגמן שנעדר מהמשחק בשבת קלע 11 נקודות (כולל השלשה על הבאזר שהובילה להארכה) וקטף תשעה ריבאונדים. "זה היה משחק מאוד קשה, והיה מאוד חשוב לנו לנצח אותו. רצינו להעפיל ישירות לטופ 16", אמר הגארד-פורוורד בסוף המשחק.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון
שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון
אכזבה בחולון. כריס ג'ונסון
(האתר הרשמי של פיב"א)
עוד הוסיף: "ידענו שלא תהיה משימה קלה, נלחמנו. לא שיחקנו מספיק טוב בהגנה, והם קלעו זריקות גדולות ועשו מהלכים גדולים. פשוט לא השגנו את הניצחון. נגיע לפלייאין ונעשה לעשות את כל מה שאנחנו יכולים לעשות שם".
גיא גודס התייחס גם הוא לתחושות אחרי המשחק: "אכזבה גדולה בשבילנו, כי הגענו עם הביטחון שאנחנו יכולים לנצח את המשחק, והמציאות שונה. אני חושב שאוסטנד הייתה לכל אורך המשחק צעד לפנינו והגיע להם לנצח".
בחולון מסתכלים קדימה לעבר המטרה הבאה, כשהקבוצה תתארח אצל העולה החדשה קרית אתא בשבת (19:30). הסגולים עדיין לא הבטיחו את מקומם הוודאי בגביע, וניצחון במשחק הקרוב ייתן את החותמת אותה רוצים להשיג. במועדון לא הולכים להסתפק רק בהעפלה, וטוענים שזו ההזדמנות לשפר עמדות ולסיים ברביעייה הראשונה. "גם שם הגורל בידינו", סיכמו, בתקווה שהפעם הסוף יהיה שונה.