מותו אתמול (שבת) של שדרן הרדיו המיתולוגי ואיש הספורט, גדעון הוד, נגע בכל-כך הרבה אנשים. הוד, שהלך לעולמו בגיל 90, היה האיש שהביא לארץ את התוכנית "שירים ושערים", ובמשך שנים רבות היה מהקולות המוכרים מהמגרשים בכל רחבי הארץ. כמו כן, במשך שנים הוא שידר את משחקי קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א באירופה.
יו"ר הצהובים, שמעון מזרחי, ספד לו בריאיון לאולפן ynet. "הייתה לי הזכות להכיר אותו מקרוב, משנת 1969", סיפר מזרחי. "הוא התלווה לכל הנסיעות שלנו בגביע אירופה בזמנו. הוא היה איתנו בווירטון ב-1977 בניצחון הזכור על צסק"א מוסקבה ואחר כך בגמר גביע אירופה בבלגרד. גדעון שידר אותו במלוא עוצמתו".
1 צפייה בגלריה
הוד
הוד
גדעון הוד
(צילום: שאול גולן)
שמעון מזרחי נפרד מגדעון הוד
(צילום: מיקי שמידט )
מזרחי הוסיף: "כל שבת אנשים המתינו לשמוע את התוכנית שהגיש, 'שירים ושערים', שהייתה פופולרית ביותר. חבל שהיום היא לא קיימת. תזכרו שבימי שישי תמיד היה מגיש תוכנית של מוזיקה הקלאסית, הייתה לו ספרייה של תקליטים, שאני חושב שגם בראשות השידור לא הייתה גדולה כזו".
מזרחי נזכר בימים ההם, בהם שידורי הרדיו היו כמעט הכלי היחידי לשאוב אינפורמציה. "תזכרו שבאותם ימים לא לכולם היו מכשירי טלוויזיה. צריך גם לזכור שהחיילים היו קשובים ביותר לרדיו, בשבילם זו הייתה האינפורמציה הכי חשובה והכי אפשרית, כי הם היו ללא מקלטי טלוויזיה, כולם המתינו לשידורים של גדעון, שהיה באמת שדרן מיתולוגי", הסביר מזרחי.
"זכורים לי הרבה רגעים עם גדעון, והרגעים האלה שהוא היה כל כך נרגש. הרגישו שהוא מרגיש את המשחק בכל רמח אבריו ושסה גידיו. זה בא מהלב, כל השידור שלו. הוא היה מקצוען אמיתי. אני מנחם את כל משפחתו שבאמת היה להם אב שהשריש את תרבות הספורט בישראל".