מכבי ת"א לא יכולה הייתה לבקש כניסה חלקה יותר לפלייאוף בדרך להגנה על התואר שלה עם 83:109 נגד עירוני נס ציונה. היתרון הדו ספרתי כבר בדקות הראשונות של המשחק הבהיר לאן הרוח נושבת בדרך ל-36:61 במחצית, מול 36 בלבד של האורחת. המגמה החד צדדית סייעה לצהובים לתת מנוחה לשחקנים, כשהבולטים ביניהם בילו 16:6 דקות בלבד על הפרקט.
יחד עם זאת, במכבי מבהירים שאין להם כוונה להיכנס לשאננות לקראת משחק מספר 2 (שישי, 15:45, 'לב המושבה'), וגם אם צפויה בשנית חלוקת עומסים, המטרה היא לחזור ליום ראשון בהיכל עם יתרון 0:2.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל חולון
מכבי ת"א הפועל חולון
"לא מצפים למשחק כזה בשישי". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
ג'וש ניבו, שקלע 12 נקודות וקטף 8 ריבאונדים, אמר בסיום: "אנחנו מבינים שמדובר בסדרה, לא במשחק אחד. גם אם אנחנו מובילים ב-20 נקודות או בשתיים, זה עדיין משחק אחד. נס ציונה קבוצה טובה, זה לא נגמר, ואנחנו צריכים להתכונן למשחק נגדם ביום שישי. לא ציפינו שהמשחק הזה יהיה קל, ידענו שזה הפלייאוף, שכל קבוצה נלחמת על האליפות, לכן ציפינו למשחק קשה. אנחנו מצפים למשחק קשה בשישי".
"סך הכל אני מרוצה מהתוצאה ומהדרך בה שיחקנו", הוסיף המאמן עודד קטש. "בחלק הראשון היינו מרוכזים ועשינו את הדברים. הפנמנו שמתחיל הפלייאוף וכל משחק חשוב. התוצאה מעט מתעתעת, אני חושב שהמשחק הזה הגיע להפרש שיכול לבלבל אותנו ואסור לתת לזה לקרות. אנחנו לא מצפים לכזה משחק ביום שישי, צריך להישאר מרוכזים. אני חושב שנס ציונה יותר טובים מאיך שהדברים נראו היום. צריך לחזור לראות את המשחק ולבדוק איזה דברים עשינו נכון כדי להפוך את המשחק הזה לקל. אני מודאג מזה שנחשוב שביום שישי אנחנו נוסעים לקבל את אותו המשחק ואותה התוצאה. צריך להראות בגרות, וזו העבודה שלנו כצוות, לגרום לשחקנים להישאר דרוכים. אני מצפה למשחק אחר".
2 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
"מדובר בסדרה". ניבו
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
מהצד השני, עירוני נס ציונה, שמאז חילופי המאמנים בין אלעד חסין למאיר טפירו רשמה חמישה ניצחונות ברציפות, התקשתה מהפתיחה. הכתומים גם לא השתמשו בעבירות שלהם כמו שצריך כדי לעצור את מכבי ת"א.
ראלי אולקינס שקלע 13 נקודות: "מכבי קלעה בכל זריקה שהיא לקחה. גרמנו להם להרגיש בטוחים. הייתה לנו ריצה במחצית השנייה, אבל הם לקחו פסק זמן ואז השיגו שוב ריצה והיתר היסטוריה. אנחנו מבינים שזו סדרה וזה היה רק המשחק הראשון, יום שישי אנחנו מארחים את המשחק השני במגרש שלנו עם האוהדים שלנו. אנחנו נשפר את המנטליות שלנו וננסה לקחת את זה לכיווננו".
טפירו, שרשם כאמור הפסד ראשון על הקווים הוסיף: "מכבי עשתה עבודה טובה, אנחנו פחות והפנים למשחק הבא. התרגשנו מהמשחק. פעולות קטנות שאנחנו עושים בשבועות האחרונים כמו מתפרצות וקליעות לבד לא עשינו ברבע הראשון. ירד לנו הביטחון לצד צבירת הביטחון של מכבי.
טופ 5 לה ליגה: פרמין לופז עם שער המחזור!
(באדיבות ONE)
"הייתי בכל הסרטים, זה קורה, חלק מניסיון של שחקנים. עד לפני שבועיים חשבנו שאנחנו יורדים ליגה ובסוף עשינו פלייאוף. זה כמו רכבת שנסעה מהתחנה, אנחנו עוד לא עלינו עליה. נצטרך לעלות את זה משחק הבא. כן ציפיתי מהקבוצה שלי להיות יותר אגרסיבית והגנתית, כל מי שעלה על המגרש עשה את המקסימום. אני מקווה שבמשחק הבא נשחק יותר טוב ונראה יותר טוב".