הפועל חולון ומאמנה עמית שרף נועלים את עונת 2023/24 ברגשות מעורבים. מצד אחד, הקבוצה רשמה עונה אירופית טובה עם 4 ניצחונות (מתוך 6) בטופ 16 בליגת האלופות, וכל זה ללא מגרש ביתי. ומצד שני, ההדחה ברבע הגמר אחרי סוויפ כואב נגד הפועל ירושלים, ועוד לפני, ההפסד ברבע גמר הגביע נגד הפועל באר-שבע/דימונה.
אבל הנסיבות, כאמור, מקלות. כששרף בנה את העונה הנוכחית הוא ביסס את הכוח המשמעותי של הקבוצה על שני שחקנים מרכזיים שהיו אמורים למלא את החלל שהותירו ג'ו רגלנד וכריס ג'ונסון - אמין נואה ואהמד קייבר, אך השניים עזבו עם פרוץ המלחמה. מאז הקבוצה נאלצה למצוא התאמות נוכח הסיטואציות שפקדו אותה.
3 צפייה בגלריה
שרף
שרף
נקשר במעבר לנס ציונה, נותן לחולון קדימות. שרף
(צילום: FIBA PHOTOS)
בחודש מרץ, במהלכו הודחו הסגולים מאירופה כשהם קרובים מאוד להעפיל לשלב הטופ 8 בליגת האלופות, גורם בהנהלה טען כי "שרף מצדיק את הארכת החוזה שלו", ובמקביל עלתה הצעה להאריך את החוזה לכל הצוות של המאמן (העוזרים גוני יזראעלי ועידו לויט) אולם היא נדחתה.
גם בימים אלה אין תמימות דעים לגבי הצוות המקצועי, כשיש כאלה שאף מתנגדים להישארותו, מה שמרמז כי 'שרפי' צפוי לסיים את תפקידו. המועמד העיקרי להחליפו הוא האקס סטפנוס דדאס, שחתום עד סוף העונה בהפועל ת"א. בכל מקרה, שרף יהיה המאמן השישי שמסיים את דרכו בקבוצה בשש השנים האחרונות.
"אם הפועל חולון רוצים ומציעים לי חוזה אני בכלל לא מסתכל לשום מקום אחר", שיתף שרף אתמול את תחושותיו והתייחס לדיווחים על עזיבה לעירוני נס ציונה. "בתחילת העונה שאלו אותי מה המטרה האישית שלי. עניתי שקיבלתי את החוזה הזה כי הייתי עוזר מאמן טוב. אני רוצה לקבל את החוזה הבא בחולון בזכות זה שאני מאמן טוב.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון ניב משגב
שחקן הפועל חולון ניב משגב
מעוניין בשדרוג בחוזהו. משגב
(אתר פיב"א)
"הצ'אנס שנתנו לי לאמן קבוצת צ'מפיונס-ליג עם תקציב והקהל הזה בשנה הראשונה שלי היה צ'אנס מדהים. בנס ציונה גדלתי בתור שחקן ועוזר מאמן שמונה שנים במחלקות נוער. אני מכיר את ההנהלה, אף אחד לא הציע או דיבר על שנה הבאה. אם בחולון יחליטו ללכת על מישהו אחר - אבדוק את האופציות. ברור שזו אופציה שהיא הגיונית. אבל קודם כל מקווה להישאר בחולון".

ארצי יישאר, האריס יעזוב אחרי שלוש עונות

מי שיישארו הם נתנאל ארצי (לו קיים חוזה), יותם חנוכי (אופציה לשנה נוספת, שתמומש) ושחר עמיר (חוזה שהסתיים, אך כבר קיבל הצעה לאחד חדש). אחרי העונה הקודמת, בה הישראלים סירבו להגיע לחולון בזה אחר זה, לקחו אצל הסגולים את הסגל המקומי כפרויקט ראשוני עוד לפני החתמתו של שרף, והכוונה היא להוסיף עוד ישראלי אחד לפחות, כאשר גם אליעד טל ששיחק העונה ברחובות יחתום. הקפטן, ניב משגב, מסיים חוזה ואמור לקבל אחד חדש, אלא שיש עוד קבוצות שמעוניינות בו, והגארד- בעונתו הרביעית כבר- מעוניין בשדרוג חוזה.
3 צפייה בגלריה
דאוסון
דאוסון
נכנס לבמצב המתנה. דאוסון
(צילום: FIBA PHOTOS)
תגובות מאמני הפועל י-ם והפועל חולון
(באדיבות ONE)
שון דאוסון, שבסוף העונה שעברה היה הישראלי המצטיין של חולון, סיים את האופציה שהייתה לו בחוזה. הסווינג מן והקבוצה ימתינו לראות מי יהיה על הקווים וכך תעשה ההחלטה בנוגע אליו. דרו קרופורד, שנשוי לישראלית וקיבל תעודת זהות לפני שבוע, צפוי גם הוא להישאר ואולי הפעם כישראלי שיקבל תושבות קבע.
יתר הזרים לא צפויים להמשיך, כאשר היחיד שיש לו אופציה לעונה נוספת הוא ג'סטין סמית', אבל בקבוצה יודעים שהסיכוי להשאירו אפסי, והוא יממש את אופציית היציאה שברשותו, בטח כשמכבי ת"א עתידה לפנות אליו.
סי.ג'יי האריס ייפרד מחולון אחרי שלוש עונות סך הכל ושתיים רצופות, ובעקבותיו יעזב גם קווין הרווי, דיאונדרה ברנס, האנס ואנווין וטאג'יר מקול.
ברמה הכלכלית, חולון התחזקה לאחרונה בספונסר חדש, מה שצפוי לסייע לה בגזרת הרכש לקראת העונה הבאה. אך יחד עם זאת, דו"ח רשם העמותות עדיין מרחף מעל עתיד המועדון, כאשר עו"ד ליזה חדש עדיין מלווה את הקבוצה בכל מה שקשור לחוזים, הוצאות ודו"חות.