המשחק בין נבחרות הנשים של ישראל ואירלנד במסגרת מוקדמות היורובאסקט עלה בפברואר האחרון לראש הכותרות. זאת בשל ההחלטה המכוערת של האיריות לעמוד במהלך נגינת ההמנונים בצד המגרש ולא ללחוץ את ידי השחקניות הישראליות בעקבות המלחמה בעזה. ישראל "אירחה" אז את המשחק בריגה וגמלה ליריבתה עם ניצחון ב-30 הפרש - 57:87.
בחודש הבא צפויות שתי הנבחרות להיפגש שוב, גם כן בבית המוקדם, ואירלנד החליטה שלא לארח את ישראל במדינתה, אלא העתיקה את המשחק גם כן לריגה. לא נמסר מה ההחלטה לכך, אך קרוב לוודאי שבאירלנד, שגם ככה איבדה את סיכוייה להעפיל לאליפות אירופה, העדיפו לקיים את המשחק כדי להימנע מסיכונים בטחוניים.
1 צפייה בגלריה
נבחרת אירלנד
נבחרת אירלנד
שחקניות אירלנד עומדות בסמוך לספסל, במהלך נגינת ההמנון הישראלי
(צילום: Oksana Dzadan/Sportsfile via Getty Images)
כזכור, בפברואר האחרון השחקניות של שרון דרוקר החזירו לאיריות על המגרש עם ניצחון מהדהד. "הספורט צריך להיות נטול פוליטיקה, ולצערי זה לא מה שהיה", הסבירה לאחר אותו משחק קפטנית נבחרת ישראל, עדן רוטברג. "לי היה אישית מאוד קשה שבהמנון הן לא הסתכלו וזלזלו, שזה המינימום מבחינתי של כבוד אנושי. הראינו להן. אני מאוד שמחה שניצחנו אותן".
ישראל (ניצחון והפסד עד כה בבית) תקיים בחודש הבא שני משחקים במסגרת מוקדמות היורובאסקט. ב-7 בנובמבר תתארח ישראל בקאן אצל צרפת (סגנית האלופה האולימפית). כעבור שלושה ימים תשחק בריגה מול אירלנד.