נבחרת הנשים פתחה הערב (חמישי) את אליפות אירופה בהפסד צפוי - אבל גם כואב במיוחד - 108:59 לבלגיה החזקה בהיכל קבוצת שלמה. הכחולות-לבנות פגשו את מדליסטית הארד מהיורובאסקט האחרון ומי שנחשבת, לפחות על הנייר, לאחת משלוש הנבחרות הטובות בטורניר.
בחמש אליפויות אירופה האחרונות בהן נבחרת ישראל השתתפה - היא הצליחה לנצח רק פעם אחת - בפתיחת היורובאסקט ב-1991 (שנערך גם כן בת"א). מאז אותו משחק - הכחולות-לבנות סופרות 23 הפסדים רצופים בטורנירי הגמר.
5 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה
ישראל בלגיה
פתיחה קשה, למרות תמיכה גדולה ביציעים
(צילום: אתר FIBA)
המאמן שרון דרוקר אמר בסיום המשחק: "זה נראה לא כוחות, זה היה נראה רמה אחרת מאיתנו. הבנות היו קצת בהלם בהתחלה, מהקצב שהן לא רגילות לשחק מולו. הנבחרת הבלגית אגרסיבית יותר, אינטנסיבית יותר, מתואמת יותר. יכולנו רק לנסות, והן ניסו אבל זה לא הצליח. מה לקחת למשחק הבא נגד איטליה? את הקפיצה לכדור במינוס 25-30 כדי להרוויח את הכבוד שלא קיבלנו אותו היום".
ישראל, שחזרה ליורובאסקט לראשונה מזה 12 שנה, תנסה לשבור את הנאחס כבר מחר (שישי, 15:30) כשתפגוש את איטליה, כשניצחון - עד כמה שזה יישמע מדהים - יבטיח לנו כמעט בוודאות כרטיס לפלייאין. הראשונה בבית המוקדם תעלה אוטומטית לרבע הגמר (שייערך בסלובניה), השנייה והשלישית, כאמור, לשלב הפלייאין. הרביעית תודח.
5 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה
ישראל בלגיה
אלכס כהן מחפשת את הטבעת הבלגית
(צילום: אתר FIBA)
5 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה
ישראל בלגיה
הפערים ניכרים. הנבחרת הבלגית
(צילום: אתר FIBA)

מהלך המשחק

דרוקר גיבש סגל צעיר ובעיקר מוכשר מאוד, שזוכה לחיזוק מג'ני סימס, ה-MVP של ליגת העל לפני שנתיים ומי שכיכבה בשתי העונות האחרונות בהפועל ראשל"צ ואליצור חולון. לצידה אפשר כמובן למצוא שמות כמו אליסה בארון, אלכס כהן, דניאל קארש, עדן רוטברג וכמובן האחיות ירדן וליאור גרזון.
רבע ראשון: הבלגיות פתחו ב-0:7 קליל והראו מהרגע הראשון באיזו נבחרת מדובר. שלשות של אליסה בארון וירדן גרזון צימקו ל-10:6, אבל ההמשך היה שייך לאמה מיסמן וחברותיה, שפשוט להטטו על הפרקט. הפער צמח מהר מאוד לדו-ספרתי (8:20) ונותר כזה גם אחרי 10 דקות: 18:28 לבלגיה.
5 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה
ישראל בלגיה
דניאל רבר מול בטי מונונגה הבלגית
(צילום: אתר FIBA)
רבע שני: הבלגיות רצו לסגור עניין מהר ורצו 0:16 מהדהד בפתיחת הרבע, כשהן לא מחטיאות וצולפות מכל פינה. עדן ציפל ועדן רוטברג קלעו נקודות ראשונות עבור הנבחרת, חמש דקות מפתיחת הרבע, אבל מיסמן החזירה אותן לקרקע. בהפסקה: 34:61 לבלגיה.
רבע שלישי: הגארבג'-טיים היה מוקדם מהצפוי. בלגיה כבר חצתה את רף ה-40 הפרש. שרון דרוקר הבין, כמו כל הנבחרת, שהפער לא באמת משנה ומחר יום חדש. בתום 30 דקות לוח התוצאות הראה 43:85 לבלגיות.
5 צפייה בגלריה
ישראל בלגיה ג'ני סימס
ישראל בלגיה ג'ני סימס
6 נקודות בלבד. סימס
(צילום: אתר FIBA)
רבע רביעי: הקהל המשיך לעודד את הנבחרת. שני המאמנים העלו את השחקניות האחרונות שעל הספסל ועד הסיום המשחק התנהל בעצלתיים בדרך ל-59:108 מוחץ.
קלעו לישראל: ירדן גרזון 13, עדן רוטברג 11, עדן ציפל 10, אלכס כהן 8, אליסה בארון 6, ג'ני סימס 6, דניאל רבר 4, דניאל קארש 1.
קלעו לבלגיה: אמה מיסמן 23, לורה רסימונט 22, ג'ולי ואנלו 16, ג'ולי אלמנד 14, יארה לינסקנס 12, בקי מסיי 7, מקסוול ליסואה אמבקה 5, סרנה לין גדולף 4.