קטש: "שמח בשביל היליארד"
(צילום: ONE)
במכבי ת"א שיחררו הרבה לחץ אתמול (חמישי) שחזרו למסלול הניצחונות עם 68:84 על ולנסיה הספרדית שהעלה אותם למאזן 6:6 ביורוליג והשאיר אותם במקום התשיעי בטבלה. זאת לאחר שני הפסדים רצופים במפעל.
במכבי לא הספיקו לשמוח אחרי הניצחון וכבר קיבלו מכה נוספת עם פציעתו של ווייד בולדווין. אחרי בדיקת MRI שעבר השחקן, התברר כי הוא סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי וההערכה הראשונית היא היעדרות של בין 3 ל-4 שבועות.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א וויד בולדווין
שחקן מכבי ת"א וויד בולדווין
עוד פצוע לרשימה. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דארון היליארד
דארון היליארד
דארון היליארד. חזר מהשעייה
(צילום: עוז מועלם)
הגארד אמנם נעדר משני המשחקים האחרונים בשל רגישות בשריר הירך האחורי, אבל אתמול חזר לשחק, הוא הספיק לרשום כמעט 21 דקות בהן רשם 9 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים אבל לקראת סיום הרבע השלישי הרגיש שוב כאבים באותו האזור ונאלץ לרדת לחדר ההלבשה.

היליארד מדבר: "פתיחת העונה הכי קשה שהייתה לי"

מי שכמובן תפס את רוב תשומת הלב אמש היה דארון היליארד שחזר מהשעייה של שבוע. עוד לפני שריקת הפתיחה האוהדים הרעיפו עליו לא מעט אהבה, וכשנכנס לראשונה לשחק עודדו אותו במלוא המרץ. מה שנתן לו הרבה אנרגיה כשסיים את הערב עם 11 נקודות ו-4 אסיסטים בקצת פחות מ-18 דקות.
"בהתחשב בכל הנסיבות וכל מה שקרה בשבועות האחרונים רציתי שהקהל יקבל אותי ושיבינו שאני אנושי", אמר היליארד בסיום. "כל כך שמחתי לשחק את המשחק שאני אוהב, ולהיות שם בשביל החברים שלי. זאת בהחלט הפתיחת עונה הכי קשה שלי בקבוצה, אבל אני מאמין שאלוהים לא נותן לי משהו שאני לא יכול לעמוד בו. הסיטואציה עזרה לי לראות דברים אחרים, להפוך למנהיג, ברור שלא הייתי רוצה לעבור את זה שוב, אבל אני בכל זאת שמח שעברתי את זה".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
"לא הייתי רוצה לעבור את זה שוב". היליארד חוגג בסיום
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד קיבל מחמאות הוא ג'ייק כהן. גם בשבילו תחילת העונה לא הייתה פשוטה. עד אתמול הוא שותף בשלושה משחקי יורוליג בלבד וקיבל בממוצע 4 דקות. אבל אתמול עם חסרונו של פויתרס הוא קיבל קצת יותר מ-14 דקות בהן רשם 8 נקודות ו-5 ריבאונדים. "להיות מקצוען זה תמיד להיות מוכן", אמר כהן בסיום, "תמיד היה לי ביטחון בעצמי, גם אם אני לא משחק, אני לא נותן לעצמי להוריד את הראש, אני בא לעבוד. אני גאה בזה שאני מקצוען ושאני מוכן כשהקבוצה קוראת לי".
אחרי שהקבוצה הצליחה קצת להרים את הראש מהסיטואציה שהיא עברה בשבועיים האחרונים עם שני הפסדים ביורוליג, הפסד בכורה בליגה להפועל ירושלים והשעייתו של היליארד, במכבי רוצים לסמן "וי" נוסף בשבוע הבא ולנצח במשחק חוץ, כשעד כה העונה הצהובים הפסידו בכל חמשת משחקי החוץ ביורוליג. בשבוע הבא מחכה להם שבוע כפול, עם שני משחקים באיטליה: ביום שלישי הם ישחקו מול מילאנו וביום שישי מול וירטוס בולוניה.
פורסם לראשונה: 06:44, 09.12.22