נבחרת ישראל תמריא מחר (חמישי) להונגריה, שם תקיים בעיר קצ'קמט שני משחקי הכנה ראשונים לקראת הטורניר הקדם אולימפי. ביום שישי בשעה 19.00 שעון ישראל נגד הונגריה ובשבת באותה שעה נגד איסלנד. שני המשחקים ישודרו באתר איגוד הכדורסל. הנבחרת פרסמה היום את הסגל שלה למשחקים, אשר מונה 14 שחקנים, בהם נמרוד לוי, שסובל מפציעה בכתף ולא אמור לשחק.
כזכור, וכפי שנחשף ב-ynet, איגוד הכדורסל הודיע ביום שלישי כי דני אבדיה לא ישחק הקיץ עם הנבחרת. "למרות הודעה קודמת של ה-NBA, קיבלה קבוצתו וושינגטון החלטה כי מכיוון שאבדיה סובל מפציעה בירך, הוא לא יוכל להצטרף למשחקי הנבחרת בקיץ הנוכחי", נאמר בהודעת איגוד הכדורסל.
"אנחנו מאוד שמחים מהחבר'ה שנמצאים פה יש פה המון שחקנים מוכשרים", אמר ים מדר. "אנחנו מתאמנים קשה כדי להיות הקבוצה הכי טובה. אנחנו יוצאים לטורניר הכנה ראשון, נהיה ביחד ונתגבש. יאנחנו נעשה הכל כדי לעשות את המדינה שמחה כי אנחנו בתקופה לא פשוטה. כיף מאוד עם אריאל, אני מאוד אוהב אותו, מאוד מתחבר אליו. אני שמח שהוא המאמן, אנחנו מקווים לעשות את העבודה הכי טובה ביחד. זה מבאס שדני לא פה, חשבתי שיהיה לנו את הזמן ביחד, כשהוא בנבחרת זה פלוס ענק לכולנו, אבל יש לו את המגבלות שלו ואני בטוח שהוא עשה הכל כדי להיות פה,.
טורניר טרום המוקדמות לפריז 2024 יתקיים בטאלין שבאסטוניה, שם הנבחרת תפגוש את מקדוניה, צ'כיה ואסטוניה. שתי הראשונות בבית הזה ייצאו לפולין לחצי הגמר והגמר מול הבית המקביל שכולל את פולין, בוסניה, פורטוגל ובולגריה. מנצחת הטורניר תעלה לטורניר המוקדמות האולימפי שיתקיים בקיץ 2024. איתי שגב שעבר ניתוח בעינו, אינו כשיר לקמפיין הנבחרת ושוחרר.
"אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה במקום הראשון", אמר מאמן הנבחרת אריאל בית הלחמי במסיבת העיתונאים לקראת הקמפיין. "הטורניר הזה הוא לא פשוט ונבחרת אחת עולה מתוך שמונה. אנחנו רוצים לגבש את הסגל הזה, לראות כדורסל טוב ומחויב. הסגל די חדש, וזה אחד מהסגלים הצעירים שראינו בשנים האחרונות".