קטש: "מקום 5 זה יותר ממה שחלמתי"
(צילום: באדיבות ONE)
מכבי ת"א תארח הערב (שלישי, 20:10) את הפועל גליל עליון בליגת העל, אבל הראש של הצהובים נמצא כבר בערב יום העצמאות, אז תתארח הקבוצה אצל מונאקו למשחק הראשון בסדרת רבע גמר היורוליג (בשיטת הטוב מ-5).
החבורה של קטש תפגוש יריבה (אותה ניצחה פעם אחת במהלך העונה הסדירה) כשהיא בכושר מצוין בכל החזיתות. לכן אף אחד לא הופתע כשבפודקאסט אתר "באסקטניוז" לסיכום העונה הסדירה של המפעל האירופי הבכיר - החמיאו המגישים דונטאס אורבונאס ואוגוסטס סוליאוסקאס בעיקר לעודד קטש.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"חיבר את השחקנים". קטש
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו צריכים להתנצל בפניו, ובפני כל מכבי ת"א", אמרו בפודקאסט כשדיברו על ההצלחה הצהובה. "לא ציפינו שהיא תהיה קבוצה כל כך טובה. קטש אימץ את התרבות של המועדון. הוא חיבר את השחקנים וגרם להם לרוץ, ומכבי באמת רצה כמו משוגעת. מה שיפה זה שהיא רצה כמעט הכי הרבה ביורוליג, ועדיין מדורגת בין הקבוצות שמאבדות הכי מעט. זה סוג של פרדוקס, אבל ככה זה".
כמובן שבפודקאסט הזכירו את צמד הגארדים הנהדר של מכבי - לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין. "קטש בוטח בבראון ובבולדווין, הוא האמין שהם מסוגלים לשחק יחד וגרם להם לעשות את זה כמו שצריך. גם ההתקפה העומדת שלהם מהנה לצפייה, הם עושים הרבה תרגילים יפים. כל היורוליג צריך להתנצל בפני מכבי תל אביב ובפני קטש. צריך להעריך אותם, אולי נראה אותם בפיינל-פור".
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בחמישיית העונה הסדירה של "באסקטניוז". בראון
(צילום: עוז מועלם)
לורנזו בראון נבחר על-ידי המגישים כצפוי לרכז הטוב של העונה ולחמישיית העונה הסדירה. "אחרי הזכייה ביורובאסקט, הוא הוביל את היורוליג בייצור נקודות ומכבי ת"א סיימה חמישית", פרגנו לו בפודקאסט. "הוא העמיד ממוצעים מרשימים וכל ההתקפה הייתה בידיים שלו ושל ווייד בולדווין. הוא גם היה יכול להיות אפילו ה-MVP של העונה אם היינו מוציאים מהמשוואה את סשה וזנקוב. מה שהוא עשה במכבי תל אביב היה באמת בלתי ייאמן".
"לורנזו אולי שחקן ההגנה הטוב ביותר מבין הגארדים ההתקפיים בליגה. הוא השחקן הכי 'אול-אראונד', הוא גם שחקן קלאץ'. היו הרבה סימני שאלה סביב מכבי, אבל המנהיגות של לורנזו, היכולות והנכונות שלו למצוא כימיה עם בולדווין, ולהוביל קבוצה חדשה לגמרי, זה פשוט ראוי להערכה. הוא הרכז הכי טוב ביורוליג נכון לעכשיו".
ומה היה למגישים להגיד על הצלע השנייה - ווייד בולדווין? "הוא היה ה-MVP של החלק השני של העונה, הוא הוביל את מכבי ת"א בכמה משחקים חשובים ללא לורנזו, ועם כל סימני השאלה סביבו, עם כל איך שמדברים עליו ביורוליג, הוא השתיק את המבקרים".