הפועל ת״א סיכמה אתמול (רביעי) ערב נהדר וציון דרך משמעותי בעונה האירופית שלה, כשהביסה 73:94 את בשיקטאש הטורקית והבטיחה את המקום השני בבית 1 בתום העונה הסדירה ביורוקאפ - שהקנה לה עלייה אוטומטית לשלב רבע הגמר, שם היא תשחק בפעם השנייה ברציפות. בשלב שמונה הגדולות "יארחו" האדומים ב-13 במרץ את המנצחת בשלב הפליי-אין בין גראן קנאריה לבין בשיקטאש.
במשחק אמש, שהתקיים בלובליאנה בעקבות המצב הביטחוני, המשיכו האדומים במומנטום עם ניצחון החמישי ברציפות בכל המסגרות. הם אמנם עלו ברבע הראשון מעט רכים הגנתית אבל בדקה החמישית הגיעה התפנית - דני פרנקו לקח פסק זמן בהול במצב של 20:15 ממנו חזרו שחקניו עם הגנה משופרת שאפשרה להם לעלות עד ליתרון שיא של 23 נקודות, זאת בתוספת לערב נהדר התקפית של וויל קאמינגס ותומר גינת (16 נקודות כ"א).
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל גליל עליון
הפועל ת"א הפועל גליל עליון
"גם המשחק הבא הכי חשוב". פרנקו
(צילום: יאיר שגיא)
"שלב בתים מטורף, שבועות בדרכים", סיכם גינת ברשת החברתית x (לשעבר טוויטר) את שלב הבתים ביורוקאפ שהסתיים אתמול. "המשחקים קיבלו משמעות אחרת לגמרי, פציעות, רחוקים מהבית. תחושת גאווה עם קבוצה מיוחדת של אנשים ושחקנים. ממשיכים ביחד".
"אנחנו עוברים מסע משוגע", אמר המאמן דני פרנקו בסיום, "אנחנו קבוצה שחיה על הקהילה ואחרי ה-7 באוקטובר הקהילה שלנו, וכל המדינה שלנו, ספגה פגיעה. היו ימים קשים של נסיעות, לעזוב את המדינה, לשחק בכל רחבי אירופה, זה קשה להסביר מה זה אומר, ועם כל זה עשינו עבודה מדהימה, אני לא יכול להיות יותר גאה בשחקנים. אנחנו משחקים עבור קהילה גדולה בישראל שתומכת בהפועל ת״א, אנחנו משחקים עבור הרבה אנשים שאיבדנו בימים הטרגיים האלה, ואנחנו עדיין מקווים שכל מי שעדיין חסר יחזור אלינו מהר ככל האפשר".
"בנינו משהו מאוד מיוחד העונה", המשיך פרנקו, "לפני המשחק הזה כולם אמרו לי שזה המשחק הכי חשוב, אני בטוח שבשבוע הבא כולם יגידו לי את אותו הדבר גם על המשחק הבא. אנחנו מקווים בכל משחק להביא הרבה גאווה לקהילה ולאוהדים שלנו".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בר טימור עם תומר גינת
שחקן הפועל ת"א בר טימור עם תומר גינת
האדומים עם הפנים לשלב הבא
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה כבר הצהירו על כך שהמטרה המרכזית שלהם העונה, חוץ מזכייה באליפות ובגביע המדינה, היא לזכות ביורוקאפ על מנת לזכות בכרטיס כניסה ליורוליג. ( רק אם ולנסיה ומונאקו לא יגיעו העונה לפלייאוף במפעל הבכיר) בעונה שעברה הפועל ת״א נעצרה בשלב רבע הגמר אחרי שהפסידה לחובנטוד בדאלונה, והפעם הם מקווים לעשות עוד צעד קדימה, או יותר נכון כמה צעדים, כדי להשלים את המטרה הגדולה.
האדומים יעשו היום (חמישי) את דרכם לארץ וכבר יתחילו להתכונן למשחק הדרבי מול מכבי ת״א ביום ראשון הקרוב בהיכל מנורה מבטחים. רק לפני שבועיים נפגשו הקבוצות לדרבי הראשון של העונה שהסתיים עם ניצחון 86:89 לאדומים.