בהפועל ירושלים מנסים להרים את הראש אחרי ההדחה אתמול (שישי) בחצי גמר הפלייאוף בעקבות ההפסד 82:73 למכבי ת"א במשחק השני בסדרת חצי גמר הפלייאוף, שהעלה את הצהובים לגמר עם 0:2 חלק. כעת, האדומים כבר עושים הכנות לקראת העונה הבאה.
אחרי עזיבתו של אלכסנדר דז'יקיץ' בעקבות המלחמה, החליטו בירושלים שהרצון הוא להמשיך באותו הקו של מאמן זר עם רזומה באירופה, אך בחודש האחרון הדברים מעט השתנו. בירושלים קיימו מספר שיחות עם מאמנים זרים פוטנציאליים אבל כל אחד מהם העלה בשיחות את אותם החששות. החשש העיקרי הוא כמובן מהמצב הביטחוני והחשש השני הוא יותר מקצועי - אך גם קשור למלחמה - שכל עוד ממשיכה, הקבוצה לא תוכל לארח בארץ במסגרת האירופית, מה שמקטין את הסיכויים שלה להצליח וגם מונע להחתים שחקנים איכותיים.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
יישאר על הקווים גם בעונה הבאה? יונתן אלון
(צילום: עוז מועלם)
קטש: גילינו אופי, אני מאוד שמח
(ONE)
בשל המצב שנוצר בהנהלת הפועל ירושלים שוקלים להשאיר על הקווים את יונתן אלון. כזכור, אחרי פיטוריו של המאמן השני העונה, איליאס קאנצוריס, בירושלים החליטו שהם לא רוצים לטלטל עוד את הספינה והורידו לקווים את אלון שהיה באותו זמן המנהל המקצועי. אם אלון אכן יישאר בתפקיד המאמן, בקבוצה ימנו מנהל מקצועי חדש, כשהרצון הוא למנות איש מקצוע זר שילווה את הקבוצה בשנים הקרובות. לגבי המאמן, ההחלטה צפויה להתקבל בכבר בשבוע הקרוב.
לאור הסיטואציה המורכבת העונה - העזיבה של דז'יקיץ', הנדידה לבלגרד בליגת האלופות, עזיבתו של זאק הנקינס רגע לפני הישורת האחרונה של העונה, פציעתו של ליוואי רנדולף לפני סדרת חצי הגמר, ויחד עם הזכייה בגביע המדינה - הירושלמים יצאו יחסית מרוצים מהעונה החולפת. כעת, נראה שהרצון העיקרי הוא לשמור על המשכיות בסגל, גם בשל כך שהשחקנים ששיחקו העונה מכירים את הסיטואציה עם המלחמה, כך שאם ירושלים תאלץ לארח מחוץ לביתה במפעל האירופי גם בעונה הבאה - ההתמודדות תהיה פחות קשה.
השחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה הם נועם דוברת, יובל זוסמן, אור קורנליוס, נמרוד לוי, גבי צ'אצ'אשווילי וקאדין קרינגטון, שהחל מהעונה הבאה צפוי לשחק על תקן מתאזרח. הזר היחיד שכבר מימש את האופציה שלו להישאר הוא כריס ג'ונסון.
2 צפייה בגלריה
ליוואי רנדולף
ליוואי רנדולף
יעבור ליורוליג? ליוואי רנדולף
(צילום: יאיר שגיא)
ג'אקורי וויליאמס, שמסיים חוזה, לא צפוי להישאר. בקבוצה מהבירה יחפשו מחליף בעמדת הפנים גם להנקינס, שאומנם מחזיק באופציה לעונה הבאה, אך בשל עזיבתו המוקדמת הוא לא צפוי לחזור. השניים הנוספים שמחזיקים באופציות לעונה הבאה הם ספידי סמית' ורנדולף. לגבי סמית', הרצון הראשוני הוא כן לעשות חיפוש בשוק השחקנים כדי לבדוק אם יש אופציות טובות יותר, אך ההחלטה לגביו בסופו של דבר תתקבל אחרי שתיקבע זהות המאמן. לגבי רנדולף, בירושלים סקפטיים לגבי הישארותו מאחר שמספר קבוצות יורוליג מעוניינות לצרפו.
מי שיעזבו בוודאות הם אלכס טיוס, טרבור לייסי, ברינטון למאר וגם עוז בלייזר, שיצא לחלוטין מהרוטציה בשבועות האחרונים ומחזיק במספר הצעות מקבוצות בליגת העל.
פורסם לראשונה: 06:35, 08.06.24