מכבי ת״א "אירחה" אתמול (חמישי) לראשונה באולם פיוניר בבלגרד, והיא עברה את המבחן בשלום עם 90:93 על באיירן מינכן, שהעלה אותה למאזן 2:4 ביורוליג.
בקבוצה מספרים שהיה מאוד קשה פסיכולוגית להגיע למשחק, שהיה אמור להתקיים בהיכל מנורה מבטחים לעיני עשרת אלפים אוהדים צהובים, אך התקיים באולם שלא מוכר להם, בו ערכו שלושה אימונים בלבד. הדבר הקשה ביותר היה שהמשחק נערך ללא קהל, עם שקט שהזכיר את ימי מגפת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
מרוצים. מכבי ת"א
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
מלבד הניצחון, סיפור המשחק היה ללא ספק החזרה של ווייד בולדווין. הכוכב של הצהובים חזר מפציעה אחרי חודש, פתח בחמישייה ורשם 12 נקודות, 2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. אך לצד היכולת הטובה, היו לו גם שישה איבודי כדור והוא היה נראה מאוד חלוד, בטח בדקות הראשונות של המשחק. בסופו של דבר, כמו משחקים רבים בעונה שעברה וגם בעונה הנוכחית, המשחק קם ונפל על היכולת של לורנזו בראון, שבדקות האחרונות פשוט לקח את המשחק עליו עם הגנה טובה ושש נקודות רצופות בדקות הסיום (מתוך 13 בסה"כ), לצד 7 אסיסטים.
"זה נהדר שיש לנו מגרש לשחק בו", אמר בונזי קולסון שסיים את הערב עם 19 נקודות, "ברור שאנחנו מתגעגעים לאולם שלנו ולאוהדים, יש לנו את האוהדים הכי טובים ביורוליג ובאירופה, אז אנחנו בהחלט מתגעגעים אליהם, אבל טוב להיות כאן ולשחק את המשחק שאנחנו אוהבים".
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
בולדווין. חזר לעניינים
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
החולשה הגדולה מצד שחקניו של עודד קטש הייתה בהגנה בעיקר באזור הצבע. בקבוצה אומרין שאם לא המצב, ואם הקבוצה לא הייתה נאלצת לנדוד ברחבי אירופה - ייתכן שהיה מתבצע איזשהו שינוי בקו הקדמי. את החולשה היה אפשר לראות בסטטיסטיקה - 24 ריבאונדים בלבד. חסיאל ריברו אמנן סיים עם 12 נקודות אבל עם 2 ריבאונדים בלבד. ג'ייק כהן ורומן סורקין שקיבלו פירורי דקות עם 9 דקות כ"א, בקושי מצאו את עצמם הגנתית בלי אף ריבאונד אחד.
"אני שמח על הניצחון כי זה לא קל לשחק בלי קהל", אמר קטש בסיום, "אתה צריך למצוא איכשהו את האנרגיות. ביורוליג המשחק הכי חשוב הוא המשחק הבא, אנחנו מחפשים בתקופה האחרונה דרך להשיג ניצחונות ולהישאר תחרותיים וזה לא פשוט".
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש. "רוצים להישאר תחרותיים"
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
"זה ניצחון מאוד חשוב", הוסיף בסיום תמיר בלאט, "אבל אני קודם רוצה לדבר על המצב בארץ, זה מצב מאוד לא פשוט. הראש והלב שלנו עם העם והמדינה. אנחנו מתפללים כל יום שהחטופים יחזרו הביתה. לגבי המשחק, אני שמח שניצחנו ועשינו את העבודה שלנו, היינו טובים מאוד בהתקפה, בהגנה אומנם הם קלעו 90 נקודות אבל מדובר בקבוצה מצוינת. אני שמח שווייד חזר, זה מאוד חשוב לנו שהוא מצטרף לקבוצה כי היה לנו מאוד קשה, אנחנו צריכים את כולם איתנו".
מכבי ת"א תישאר בבלגרד לפחות עד ה-15 בנובמבר, כאשר יום לפני (שלישי) תארח את אולימפיאקוס. לאחר מכן, ביום חמישי (ה-16 בנובמבר), הצהובים שהיו אמורים לצאת למשחק חוץ מול פנרבחצ'ה יארחו בסופו של דבר את הקבוצה הטורקית בבלגרד - כך על פי החלטת היורוליג, שהתקבלה בהמלצת ממשלות ישראל וטורקיה.
בנוסף, המשחק הביתי של מכבי נגד ריאל מדריד במסגרת המחזור השישי, שהיה אמור להיערך בשבוע שעבר, נקבע מחדש ליום שלישי ה-28 בנובמבר (21:00 שעון ישראל).
פורסם לראשונה: 06:34, 10.11.23