לפני אירופה: י-ם ניצחה את מכבי ת"א
(ONE)
חיוכים נרשמו בקרב שחקני הפועל ירושלים לאחר ה-76:83 אתמול (ראשון) על מכבי ת"א במסגרת הבית העליון של ליגת העל. רגע לפני ש יוצאת לפיינל פור ליגת האלופות שייערך במלאגה, שחקניו של אלכסנדר דז׳יקיץ׳ יצאו עם ניצחון חשוב שפתח את המלחמה על מקומות 1-3 בטבלה.
יחד עם הניצחון של הפועל ת״א על עירוני נס ציונה, שלושת המקומות הראשונים יוכרעו במשחק האחרון שינעל את העונה הסדירה - הדרבי התל אביבי. במידה ומכבי ת״א תנצח בו היא תבטיח את המקום הראשון ותשלח את יריבתה העירונית למקום השלישי, אך אם הקבוצה של דני פרנקו תנצח - היא תטפס לפסגה ותוריד את הצהובים למקום השני - מה שישאיר את הפועל ירושלים במקום השלישי.
2 צפייה בגלריה
ליוואי רנדולף מול רפי מנקו
ליוואי רנדולף מול רפי מנקו
שתי הקבוצות זייפו במבחן האחרון לפני המשחקים הקריטיים באירופה. ליוואי רנדולף מול רפי מנקו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שתי הקבוצות לא ממשו הגיעו מרוכזות למשחק. למרות שמדובר בקרב מסקרן וביריבות הגדולה, כל אחת מהן הייתה עם הראש באירופה, והיה אפשר לראות את זה על הפרקט בצורה בולטת. בצוות המקצועי של הפועל ירושלים שוב פעם לא הסתפקו ביכולת שהציגו השחקנים, בדומה למשחק הקודם מול הפועל ת״א, ובעיקר מודאגים מהיכולת רגע לפני שיפגשו את טנריפה החזקה בחצי הגמר. "אני לא מזלזל בניצחון", אמר דז'יקיץ' בסיום. "זה נהדר שניצחנו את מכבי, אבל במצב שלנו היו דברים שהיו יותר חשובים, כיחידה - ציפיתי ליותר".
עוז בלייזר הוסיף: "באנו לנצח את המשחק, אבל ציפינו להיות יותר אינטנסיביים. לקחנו את המשחק הזה כהכנה למה שמחכה לנו כבר השבוע, יש לנו שבוע גדול בפתח. כולם יודעים מי היריבה שלנו בחצי הגמר ולמה היא מסוגלת, זאת לא תהיה משימה פשוטה אבל יש לנו המון ביטחון בעצמנו".
גם בצד השני לא ממש החמיאו לרמת הריכוז שהשחקנים הגיעו איתה ובטח שלא ליכולת ההתקפית בעיקר מחוץ לקשת עם 7 מ-29. עם זאת, הצהובים גילו הבנה לאור העבודה שעלו שלשחק בלי שני שחקנים משמעותיים כמו לורנזו בראון ובונזי קולסון, שקיבלו מנוחה, וגם ללא ג׳ון דיברתולומיאו, שלא שיחק.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"לא היינו מרוכזים". קטש
(צילום: עוז מועלם )
"לא היינו מרוכזים", אמר עודד קטש. "היו לנו המון טעויות הגנתיות, חוסר תקשורת. נוסיף לזה את האחוזים שלנו מהשלוש והמון זריקות פנויות שהחטאנו וזאת התוצאה. המשחק הזה חשוב ורצינו להגיע לכאן ולנצח, אבל המשחק החשוב שלנו השבוע, ואני חושב שגם לירושלים, זה באירופה. החלטנו לא לשחק עם 3 שחקנים כי הם היו צריכים יותר את המנוחה משחקנים אחרים".
קטש המשיך: "בחצי הראשון שיחקנו פחות נכון, בחצי השני הפסדנו את זה הגנתית, היינו צריכים לעשות עבודה יותר טובה. היינו חסרים גארדים ברוטציה, וזה לא היה פשוט באינטנסיביות של השבוע הזה".
הפועל ירושלים תמריא לספרד כבר היום אחר הצהריים, למרות שמשחק החצי הגמר רק ביום שישי הקרוב. הסיבה לכך, היא שדז׳יקיץ׳ ביקש מהמועדון זמן רב יותר כדי להתכונן ולהסתגל במלאגה לקראת המשחק החשוב. גם מכבי ת״א כבר תתחיל להתכונן לקראת משחק מספר 5 בסדרת רבע הגמר היורוליג ביום רביעי מול מונאקו (21:00, שעון ישראל). את האימון המסכם הצהובים יערכו כאן בארץ ביום שלישי בצהריים ומיד לאחר מכן ימריאו לצרפת.