נשאר צהוב: מכבי ת"א האריכה לשנתיים נוספות את חוזהו של ג'ון דיברתולומיאו (עד קיץ 2026). הגארד האנרגטי בן ה-33, שזכה לאחרונה באליפות השישית שלו בשבע שנים במועדון, יוכל להפוך לשחקן מכבי שמחזיק בתפקיד הקפטן יותר שנים ברצף מכל שחקן אחר בהיסטוריה.
"אחים שלי, אני שמח לבשר שאנחנו נשארים יחד לשנתיים נוספות", אמר דיברתולומיאו לאחר החתימה על החוזה, "מכבי וישראל הן הבית שלי. אני כבר לא יכול לחכות לרגע בו אעלה שוב על המגרש כדי להתחיל את העונה. מכבי היא אצלי בלב. יאללה, בואו נעשה את זה".
1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א - מכבי ת"א אקסבייר מנפורד ג'ו דיברתולומיאו
הפועל ת"א - מכבי ת"א אקסבייר מנפורד ג'ו דיברתולומיאו
"מכבי זה אצלי בלב". דיברתולומיאו בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
דיברתולומיאו הגיע למכבי ת"א ממכבי חיפה, במדיה נבחר לחמישיית העונה וזכה בתואר ה-MVP של הליגה בעונת 2016/17. בעונתו הראשונה בצהוב החליף את איתי שגב בתפקיד הקפטן ובשנה לאחר מכן הוביל את הליגה כולה במדד פלוס-מינוס ובאחוזי הקליעה מהעונשין בעונה הסדירה, נכנס לחמישיית העונה בליגה ונבחר למצטיין הפיינל פור בליגת העל.
בעונה החולפת הוביל דיברתולומיאו את היורוליג באחוזי קליעה מהעונשין (20 מ-20 מהקו) והיה שני בליגה באחוזים מהשלוש ורביעי במדד הפלוס/מינוס. בעונה הסדירה בליגה סיפק 9.3 נקודות עם 47.9 אחוז מהשלוש, 3.1 ריבאונדים ו-1.2 חטיפות לערב. ביורוליג תרם 4.8 נק', קצב גבוה והגנה מצוינת. עד כה הניף בצהוב שש צלחות אליפות, גביע ו-4 פעמים את גביע ווינר.
גם רפי מנקו קרוב להאריך את חוזהו במועדון לאחר שסיכם היום (שני) את תנאיו לשנה נוספת, עם אופציה לשנייה. מנקו (30), שהצטרף למכבי ת"א לפני שנתיים העמיד בעונה האחרונה בליגה העל (עונה סדירה) ממוצעים של 8.5 נקודות ו-4.9 ריבאונדים ב-21.9 דקות ב-26 משחקים.
במועדון מאוד מעריכים אותו מקצועית ואישית, על אף שהשחקן רחוק מלהיות מרוצה מממעמדו במשחקי היורוליג, במהלכם קלע שיחק פחות מ-9 דקות, קלע 2.6 נקודות עם 1.4 ריבאונדים (בעונה הסדירה) בממוצע. בחמשת משחקי הפלייאוף מול פנאתינייקוס הוא כלל לא נכלל בסגל.
מרגש: גיא לוזון מבקר את פצועי המלחמה
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 11:58, 15.07.24