מכבי תל אביב קיימה אתמול (שלישי) בשיתוף עם המרכז לאימפקט יהודי וההסתדרות הציונית העולמית, אירוע מיוחד לציון 85 שנים למשחקים האולימפיים בברלין 1936, תחת השם "מאוחדים דרך הספורט”.
האירוע נערך בהיכל המכבים בהיכל מנורה מבטחים ואיגד את בכירי ענף הספורט, הקהילה הדיפלומטית והחברה הציבורית בישראל כדי לחגוג את ניצחון הספורט על הגזענות והאנטישמיות. האירוע השיק שיתוף פעולה אסטרטגי בין מכבי למרכז לאימפקט יהודי.
2 צפייה בגלריה
הנשיא לשעבר ריבלין לצד השר רזבוזוב ויו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
הנשיא לשעבר ריבלין לצד השר רזבוזוב ויו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
הנשיא לשעבר ריבלין לצד השר רזבוזוב ויו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
(צילום: מכבי ת"א)
בין המשתתפים באירוע היה גם הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, שקיבל את פרס "הסובלנות בספורט”. כמו כן נשאו דברים שר התיירות יואל רזבוזוב, שר התפוצות נחמן שי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי רוברט זינגר, יו"ר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב שמעון מזרחי, קומישינר ה-NBA אדם סילבר, ראש העיר ברלין מיכאל מולר, חברת הוועד האולימפי הישראל יעל ארד, מנכ"לית יד ושם דורית נובק, הספורטאית האולימפית שירה ראשוני, ועוד ספורטאים ודיפלומטים מהשורה הראשונה, שערכו שיח על הצורך לפעול יחד בכדי למנוע ביטויי שנאה, גזענות ואנטישמיות במגרשי הספורט, ובחברה בכלל.
"התכנסנו לערב חשוב במיוחד לאנושות. מדינת ישראל היא מדינתנו, היא חלומנו בן אלפיים שנה. המאבק באנטישמיות, בגזענות ובשנאת חינם הוא דבר שצריך להיות מיוחס לכל האנשים בעולם", אמר הנשיא לשעבר ריבלין: "יש אנטישמיות ואסור לעבור עליה לסדר היום, אבל גם אנחנו צריכים לזכור שגם אנחנו בני אדם ואסור לנו לשנוא. 'לעולם לא' זה לא עניין של היהודים בלבד, זה עניין של העולם כולו. ביקשנו מהעולם שיבין ששנאה כזו יכולה להביא כליה על העולם כולו, פעם כאן ופעם שם. גרמניה הנאצית ראתה באולימפיאדה בברלין שתי מטרות: השגה הכרה בינלאומית במפלגה הנאצית שעלתה לשלטון שלוש שנים קודם לכן, והוכחת תיאוריית הגזע המעוותת ועליונותו לכאורה של הגזע הארי. ג'סי אוונס, אפרו-אמירקאי, נציג של נבחרת האתלטיקה של ארצות הברית, עשה היסטוריה כשזכה לראשונה אי פעם בארבע מדליות זהב באולימפיאדה אחת".
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין ואולסי פרי
ראובן ריבלין ואולסי פרי
ראובן ריבלין ואולסי פרי
(צילום: מכבי ת"א)
שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א, הוסיף: "אנחנו עם איתן וחזק אנו ולא ניתן לשום גוף בעולם להרכין את ראשנו. היוזמה הברוכה הזו של המרכז לאימפקט יהודי ושל ההסתדרות הציונית לקיום כנס זה ראויים להערכה רבה ובמיוחד בתקופה זו בה עדים אנו לתקריות אנטישמיות ברחבי אירופה וארה"ב, התנכלות ליהודים באשר יהודים המה, חרמות מסוגים שונים הן לגבי מוצרים מישראל והן לגבי מוסדות אקדמאים ישראלים, פעולות אנטי ישראליות של ה-BDS ומניעת ביקורם של אומנים ידועי שם בישראל".
גם הקומישינר היהודי של ה-NBA, אדם סילבר, שלח מסר מוקלט ששודר בכנס: "אנו ב-NBA מתגאים מאוד בתפקיד הספורט בחברה. הוא משמש מקור להשראה, מלמד אותנו ערכים חשובים כמו עבודת צוות, הכלה וכבוד הדדי, ובעיקר מפגיש בין אנשים ותרבויות. הכוח המאחד הזה, מראה לנו שספורט הוא תחום שחשוב לקדם עכשיו יותר מתמיד, במיוחד כאשר אנו מתמודדים עם עלייה מטרידה ברחבי העולם של התבטאויות שנאה, אפליה ואנטישמיות. עלינו להשתמש בהשפעות הקולקטיביות שלנו בכדי לגנות את המעשים הללו ואין לנו מקום לזלזל בכוח העוצמתי שיש לנו, כקהילת הספורט, על מנת לאחד בין אנשים ברחבי העולם. מודה לכם על הפלטפורמה החשובה".
יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, הוסיף: "המאבק באנטישמיות הוא אחד מערכי הליבה של ההסתדרות הציונית העולמית. החיבור עם המרכז לאימפקט יהודי ומכבי ת"א מהווה מכפיל כוח בפעילות בינלאומית להעלאת המודעות למאבק באנטישמיות, ואני גאה במהלך הייחודי הזה שיוביל חיבור של קהילות יהודיות ברחבי אירופה לישראל, להגברת הזהות והגאווה היהודית ולמאבק באנטישמיות".