אכזבה במכבי ת"א, שסגרה את השבוע הכפול ביורוליג עם הפסד "ביתי" בסרביה 91:79 לפרטיזן בלגרד במסגרת המחזור הרביעי. יומיים אחרי החגיגות בעקבות הניצחון על אנאדולו אפס וההצגה של סייבן לי במשחק הבכורה שלו, הצהובים שבו לקרקע, וירדו למקום העשירי בטבלה עם מאזן 2:2.
כל העיניים נישאו לכיוונו של לי שאחרי אימון אחד בלבד עם הקבוצה הצליח להפתיע את כולם עם 23 נקודות ו-5 אסיסטים מול אנאדולו. הפעם, במה שנראה כמו ירידת מתח וגם חוסר תיאום אחרי שני אימונים בלבד הוא הסתפק ב-5 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א פרטיזן בלגרד
מכבי ת"א פרטיזן בלגרד
הוא ומכבי ת"א ירדו לקרקע אחרי אנאדולו. סייבן לי
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
בהיעדרם של ג'ורדן לויד שעזב ורוקאס יוקובאיטיס הפצוע וכאמור עם ערב בינוני של לי, בלט החיסרון של רכז שיסדר את העניינים. אומנם תמיר בלאט כמעט סיים ערב היסטורי מבחינתו כשהיה קרוב לטריפל דאבל כשרשם 10 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל הוא גם סיים עם 0 מ-1 לשתיים ו-2 מ-7 לשלוש וברבע האחרון היה נראה שאין מי שיתפוס את המושכות ויעשה סדר בבלגן. הדבר היה תקף גם עם ג'ון דיברתולומיאו, שניסה לכפות את עצמו על המשחק וסיים עם 0 מ-3 לשתיים ו-0 מ-6 לשלוש בקצת פחות מ-23 דקות.
במכבי מודים שהבעיה המרכזית שלהם הייתה עייפות, במיוחד כשעודד קטש לא השתמש בכל השחקנים שיש לו ברוטציה, אם זה אלפא קאבה ששיחק רק 2:30 דקות, וויל ריימן ורפי מנקו שקיבלו פחות מ-2 דקות וגם ג'ייק כהן שהסתפק ב-9 דקות בלבד. עובדה זו יצרה עומס בלתי רגיל על שחקנים מסוימים כמו ליוואי רנדולף, שבשני המשחקים האחרונים שיחק בממוצע 32.5 דקות לערב, וג'יילן הורד, שבשני המשחקים האחרונים שיחק בממוצע 30 דקות.
"בתחילת השבוע אם היו אומרים לי שנהיה ב-1:1 הייתי לוקח את זה בחיבוק גדול אבל עכשיו אחרי המשחק זה מרגיש פספוס", הודה קטש בסיום. "במחצית השנייה נפלנו מהרגליים, לא שיחקנו יפה בכלל, לא שיחקנו את הכדורסל שלנו. הם הצליחו להוציא אותנו מהקצב עם הגנת חילופים. אלו דברים שידענו להעניש עליהם הרבה יותר טוב אבל אנחנו קבוצה חדשה עם שחקנים שמצטרפים באמצע העונה. לא כיף להפסיד, אבל צריך לקחת את המשחקים האלה, ללמוד מהם ולקוות להיות יותר טובים וארוכים בעתיד הקרוב".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א פרטיזן בלגרד
מכבי ת"א פרטיזן בלגרד
הגארדים לא סיפקו את הסחורה. דיברתולומיאו
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
לגבי המילה "ארוכים" שקטש התייחס אליה - בצוות המקצועי בוחנים את שוק השחקנים כבר לא מעט זמן. בהתחלה היה רצון להחתים שחקן במקומו של דריל מייקון אבל אז הביאו את לי על חשבונו של לויד שעזב, כך שעדיין ישנו חור של שחקן בקו האחורי. עם זאת, בעקבות הסתכלות נוספת על הסגל במשחקים האחרונים ועל משחק ההגנה נראה שבצוות המקצועי מנסים לחפש אחר שחקן בעמדה 4.
הצהובים יחזרו היום (שישי) ארצה וכבר יתחילו להתכונן לקראת המשחק בזירה המקומית מול הפועל גלבוע גליל ביום ראשון (21:00) שיתקיים באולם הקונכייה בבאר-שבע בעקבות עונש רדיוס שסוחבים הצהובים בעקבות התנהגות אוהדיהם בסדרת גמר הפלייאוף בעונה שעברה. מי שלא יחזור לארץ עם הקבוצה בשלב זה הוא לי, לו הובטח כחלק מההסכמות בזמן החתימה, שהוא יהיה רשאי להישאר בבלגרד כל עוד הוא מרגיש בכך צורך בעקבות המצב הביטחוני.
מי שעוד לא יחזור לארץ הוא ווניין גבריאל, שגם ככה נמצא מחוץ לסגל בשל פציעה. מי שהחליט הפעם לשוב עם הקבוצה לארץ, אחרי שבשבוע שעבר נשאר בבלגרד, הוא חסיאל ריברו, כך שהצהובים יופיעו למשחק הקרוב עם שלושה זרים (אחרי שבמחזור הראשון נגד נס ציונה שיחקו עם שניים).