אוהדי נבחרת ישראל בכדורסל
(באדיבות ONE)
עצבים בתוך חדר ההלבשה של נבחרת ישראל, וביקורת גדולה על המאמן גיא גודס אחרי ההפסד אתמול 85:76 לפולין במחזור השלישי של בית 4 באליפות אירופה.
"אנחנו לא נבחרת אחת ולא יחידה אחת", אמר אחד השחקנים. "גם כשניצחנו, זה היה בזכות יכולת אישית טובה של שחקנים מסוימים. כל הכיף בנבחרת זה שכולם משחקים ביחד, שיש כימיה, תיאום ופרגון. זה לא ששחקנים לא מפרגנים כאן אחד לשני, אבל כשלא פותחים טוב משחקים אז מנסים לרדוף אחרי היריבה, וכל אחד כבר מחפש לבד איך להוציא את הנבחרת מהבוץ. העובדה שאנחנו פותחים שלושה משחקים ברציפות בצורה הזאת מעידה על משהו לקוי".
4 צפייה בגלריה
מתאוש פוניטקה שחקן נבחרת פולין מול גיא פניני שחקן נבחרת ישראל
מתאוש פוניטקה שחקן נבחרת פולין מול גיא פניני שחקן נבחרת ישראל
על הפנים. מתאוש פוניטקה מול גיא פניני
(צילום: רויטרס)
הערב (22.00) כבר מחכה לנבחרת סרביה החזקה בראשות ניקולה יוקיץ, ה-MVP של ה-NBA בשנתיים האחרונות. בנבחרת מעודדים מכך שהם עדיין תלויים בעצמם. כדי לעלות לשמינית הגמר בברלין, ישראל צריכה לנצח במשחק אחד: אחרי המפגש הערב עם הסרבים מצפה להם ביום חמישי משחק נוסף נגד המארחת צ'כיה עם המאמן הישראלי ננו גינזבורג.

כוכב אחד לבד

סיפור המשחק הוא ללא ספק דני אבדיה. הכוכב של הנבחרת שיחק בממוצע 35 דקות בשני המשחקים הראשונים מול פינלנד והולנד והצטיין, אבל כבר במשחק השני אפשר היה לראות אותו מתנשם בכבדות על הפרקט. לכל זה צריך להוסיף את העובדה שאבדיה החלים מקורונה רק לפני שבועיים, וגם את הלחץ שיושב עליו כמי שאמור להוביל את הנבחרת.
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
הכול נופל עליו. אבדיה
(צילום: אתר פיב"א)
הפעם הוא קיבל רק 27 דקות, כדי להוריד ממנו עומס, אבל גם כשהיה על הפרקט לא הצליח אבדיה להיכנס לקצב המשחק. הסיטואציה תיסכלה אותו מאוד, ובשלב מסוים ברבע הרביעי, אחרי שהוחלף, הוא הוציא את העצבים על שלט הפרסום שנמצא מסביב לפרקט. את המשחק סיים עם שורה מאוד לא מחמיאה: 3 נקודות, 1 מ-6 מהשדה ו-8 ריבאונדים.
קשה להאשים את אבדיה. הפולנים ידעו שהוא השחקן המוביל של ישראל, עשו הכול על מנת לעצור אותו וגם הצליחו. הנבחרת לא יכולה להמשיך להסתמך על שחקן אחד, גדול ככל שיהיה: כשהיריבה מנטרלת אותו, אין מי שייקח אחריות במקומו.

מכת פתיחה

בשני המשחקים הראשונים שחקניו של גודס אפשרו ליריבות לפתוח פער דו-ספרתי כבר ברבע השני. הם אמנם הצליחו לנגוס בהפרש במחצית השנייה ולצאת עם הניצחון ביד, אבל היה ברור שמשהו רע עובר עליהם בפתיחת המשחקים, בעיקר מבחינת האגרסיביות והריכוז. מה שבעיקר היה ברור הוא שבסוף תגיע היריבה שכבר לא תאפשר להם לחזור, וכך קרה מול הפולנים שרק הגדילו את ההפרש שצמח כבר ל-15 נקודות ברבע האחרון.
4 צפייה בגלריה
איי ג'יי סלוטר שחקן נבחרת פולין מול תמיר בלאט שחקן נבחרת ישראל
איי ג'יי סלוטר שחקן נבחרת פולין מול תמיר בלאט שחקן נבחרת ישראל
"עשה מה שהוא רוצה". איי ג'יי סלוטר מול תמיר בלאט
(צילום: AP)
"עוד פעם התחלנו לא טוב את המשחק", אמר תומר גינת. "אמנם כמעט הצלחנו לחזור כמה פעמים, אבל זה לא הספיק. הפסד מאכזב מאוד מבחינתנו, אבל נצטרך להרים את הראש. יש לנו עוד שני משחקים, אנחנו צריכים עוד ניצחון אחד כדי להבטיח את העלייה ולהיות תלויים בעצמנו, וזאת המטרה שלנו. אני לא חושב שהיה יותר מדי לחץ שלילי. באנו עם ביטחון אחרי שני ניצחונות, אבל המשחק פחות הלך לכיוון שלנו הפעם. החטאנו כמה זריקות פנויות, אפשרנו לשחקנים המרכזיים שלהם להיכנס טוב למשחק. אפשר לנצח פה בכל משחק. אנחנו צריכים לבוא צנועים מול סרביה, בכל זאת מדובר באחת הנבחרות הטובות בעולם".
"אנחנו לא פותחים משחקים טוב", הוסיף ים מדר. "אנחנו שמים את עצמנו במצב שקשה לנו מאוד לחזור ממנו. אנחנו צריכים לבוא הרבה יותר מרוכזים, להיות הרבה יותר קשוחים ופיזיים, ולא לאפשר סלים כאלה קלים. לא הגיוני ששחקנים באים לכאן ועושים עלינו מה שהם רוצים, לפחות בהגנת אחד-על-אחד. איי ג'יי סלוטר עשה מה שהוא רוצה, לפחות במחצית השנייה. לא הגיוני שדבר כזה יקרה. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו, וכל אחד צריך בהגנת אחד-על-אחד להביא את עצמו בצורה הרבה יותר טובה".
מדר סיכם: "אנחנו לא מוותרים על משחקים, אנחנו באים להילחם מול כל קבוצה, לא משנה מי. אנחנו צריכים לראות את הווידיאו של המשחק הזה, להבין את הטעויות שלנו, להבין איפה עשינו דברים לא טובים. אם נביא את עצמנו לפיגור בשלב מוקדם של המשחק מול נבחרות טובות, יהיה לנו קשה מאוד לחזור".
4 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
יכולים לעצור אותו? ניקולה יוקיץ'
(צילום: AP)

המשוכה הסרבית

בנבחרת מודעים למשוכה הגבוהה שמצפה להם הערב בדמותה של נבחרת סרביה, ללא ספק אחת הנבחרות הבולטות באליפות אירופה, ובטח החזקה בבית. היא עם מאזן מושלם עד עכשיו, ואתמול פירקה את פינלנד ב-30 הפרש. מעבר ליוקיץ' יש לה שורה ארוכה של שחקנים אדירים כמו ואסיליה מיצ׳יץ׳, אולי השחקן הטוב ביורוליג, והסנטר האימתני של צסק"א מוסקבה, ניקולה מילוטינוב, שלא שיחק בשלושת המשחקים הראשונים בגלל מחלה אך הצטרף לסגל הסרבי ואמור לקבל דקות הערב.