במנהלת הליגה קיבלו בהפתעה את המכתב שנשלח מטעם ארגון השחקנים והגיבו היום (רביעי) במכתב משלהם. בארגון דרשו שכל קבוצה תוכל לרשום למשחק רק ארבעה זרים בטופס במקום חמישה זרים כפי שניתן היום, ואף איימו לפתוח בשביתה.
"כפי שציינתם בעצמכם, המנהלת וארגון השחקנים חתמו על הסכום ב-28 בספטמבר 2019, וההסכם מצוי בעונתו השלישי מתוך חמש", נכתב בתגובת המנהלת. "מאחר ושני הצדדים תחת הסכם, איומכם בעניין שביתה אינו מקובל, אינו יכול להתקבל והוא נדחה באופן מוחלט".
1 צפייה בגלריה
ארי שטיינברג
ארי שטיינברג
במנהלת הופתעו. ארי שטיינברג
(צילום: עוז מועלם)
במנהלת דחו את טענת ארגון השחקנים כי ההסכם בין הצדדים רוקן מתוכן על ידי הגוף המנהל את ליגת העל. "למנהלת רצון, מאז ומעולם, כי שחקנים ישראלים איכותיים ובכירים יובילו את הכדורסל הישראלי - ובלבד שרמת הכדורסל שלהם מתאימה לרמת ליגת העל", נכתב.
עוד כתבו במנהלת כי יסכימו לשבת ולדבר עם נציגי ארגון השחקנים, רק אם איום השביתה יוסר: "בהינתן שאיום השביתה מוסר בזאת מסדר היום, המנהלת תשב לדון עמכם בחפץ לב בעניינים הנוגעים להתקדמות והבשלה נאותה של שחקנים ישראלים להבאתם לרמת ליגת העל".
במכתב המנהלת העלו בנוסף, "כי שחקני הכדורגל הישראלים בליגת העל הם משחקים ה-Home Grown המוגנים ביותר באירופה. בשאר הליגות אין חובת שיתוף שחקן Home Grown אחד על המגרש, או לרשום 6-7 בטופס ואין קנסות על שיתוף חמישה זרים כפי שיש בליגה הישראלית".