"היה קסם ברבע הרביעי": צפו בקטש מדבר אחרי הניצחון הגדול על אנאדולו
(צילום: ONE)
מכבי ת"א רשמה אמש (חמישי) את אחד מהמשחקים הגדולים שלה העונה, ובכלל בשנים האחרונות עם ניצחון 72:80 בהיכל מנורה מבטחים על אלופת אירופה, אנדולו אפס עם רבע אחרון ענקי. אבל דווקא באמצע השמחה הזאת, המאמן,עודד קטש החליט לפרוק את מה שיושב לו על הלב.
מה לא קרה במשחק הזה? הצהובים כבר עלו ליתרון דו ספרתי ברבע הראשון, הצליחו לאבד את כולו ורשמו קאמבק מטורף ברבע האחרון עם הרבה לחימה והקרבה על הפרקט. בעיקר בזכות הצגה של הכוכב לורנזו בראון שסיים את הערב עם 23 נקודות, 4 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אבל מה שלחלוטין גנב את רוב ההצגה היה קטש, ששלח עקיצה בסיום: "אני מקבל את האנרגיות מהשחקנים והצוות שלי, הייתי שמח לקבל אותם מעוד כמה מקומות".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
למרות החיבוקים, עקץ בסיום. קטש
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ג'יילן אדמאס
ג'יילן אדמאס
ג'יילן אדמאס מטביע על הראש של הטורקים
(צילום: עוז מועלם)
האמירה הזאת לא נאמרה סתם דווקא בערב הזה. בערב הספציפי הזה, אחרי תצוגת כדורסל כזאת מול אלופת אירופה, כשכל ההיכל גועש והאוהדים יוצאים מהאולם כשחיוך רחב על פניהם - קטש יודע שהוא קנה את עולמו. אחרי ניצחון כזה לא בטוח שיהיו עוד ספקות מצד ההנהלה לגבי תפקודו ויכולותיו כמאמן יורוליג. מתוך התחושה והידיעה הזאת קטש הרגיש בנוח לשחרר את מה שישב עליו די הרבה זמן.
זה לא סוד שבהנהלת הצהובים כבר התחילו לחשוב על פיטוריו של קטש, ואפילו על מועמדים פוטנציאליים. רק שבכל פעם שהחרב כבר הייתה על הצוואר, הגיע ניצחון שגרם להנהלה לחשוב פעמיים, והגיעו גם הפציעות של ווייד בולדווין ואלכס פוית'רס שפשוט דחו את הקץ.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"היה עם קוף על הגב"
(צילום: עוז מועלם)
עם כל סימני השאלה האלה, קטש נאלץ להגיע כמעט לכל משחק ביורוליג בתקופה האחרונה עם לא מעט חששות וספקות שאולי זה יהיה המשחק האחרון שלו על הקווים. "קשה להגיע בסיטואציה הזאת לכל משחק", אמרו במועדון. "זה נכון שהוא מנסה לא להתעסק בזה ולא לחשוב על זה, אבל הוא בכל זאת בנאדם. אין ספק שזה משחק בראש, ובמקום להתעסק 100 אחוז בכדורסל ובאיך אפשר לתקן את הטעויות, אז יש גם את הקוף הזה על הגב".

ניסה לרכך

במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק קטש כבר ניסה לרכך את דבריו. אגב, מי שנכנס לחדר, מה שלא קורה בדרך כלל, היה מנהל הקבוצה עמי ביטון. אולי הגיע "להשגיח" אם נאמרים דברים נוספים. "אני לא יודע למה התכוונתי", אמר קטש, "מיד אחרי שאמרתי את זה, הצטערתי על המשפט הזה. לא שהוא לא נכון, אבל אני לא חושב שצריך לחזור על טעות פעמיים, אני יכול לחזור על מה שאני כן שמח שאמרתי, שאני מקבל את האנרגיות שלי מהשחקנים והצוות וכמובן מהקהל המדהים פה בהיכל".
בסביבתו של קטש ובמועדון בטוחים שהדברים האלה לא נאמרו רק כדי לשחרר כעס או עצבים שקטש החזיק בבטן כבר תקופה ארוכה, אלא שנראה היה גם בניסיון לשלוח מסר להנהלה, כדי שיבינו שחוסר הבעת האמון הזאת, הלחשושים, לא עושים טוב לצוות המקצועי. ואם מעל הצוות מרחפת עננה, זה מקרין גם על השחקנים בחדר ההלבשה ובא לידי ביטוי על הפרקט, כי במקום לקבל מאמן שיש לו גב חזק ובטוח בעצמו, מקבלים מאמן עם חששות.