זה לא היה קל ומכבי ת"א כבר פיגרה אתמול (חמישי) בהפרש דו ספרתי ב"בית" בבלגרד, אבל שיאי קריירה בנקודות (21) ובאסיסטים (12) לתמיר בלאט ביורוליג סידרו לקבוצה של עודד קטש ניצחון קשה במחזור הפתיחה של המפעל הבכיר באירופה, 82:89 על וילרבאן.
הקבוצה הצרפתית, אחת החלשות במפעל, נהנתה מיכולת טובה של ז'ופרה לוברן שסיים את הערב עם 17 נקודות. מי שעוד בלט אצלה הוא אקס מכבי ת"א טאריק בלאק (10 נקודות ו-5 ריבאונדים) שעשה הרבה צרות לצהובים מתחת לסל ובעיקר הראה עד כמה הם חסרים בקו הקדמי, במיוחד אחרי הפציעה של ווניין גבריאל. מי שהגיע להחליף את הסנטר הדרום סודני בחודש הקרוב, אלפה קאבה, שיחק רק שתי דקות, זאת מאחר שהוא נחת רק השבוע בארץ וערך אימונים בודדים עם הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
סורקין ובלאט
סורקין ובלאט
לקח פיקוד. בלאט
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
מלבד היכולת ההגנתית החלשה, חלק מהשחקנים הציגו גם משחק התקפי רעוע, כמו רומן סורקין (7 נקודות) ורוקאס יוקובאיטיס (4 נקודות). מי שתפס כאמור פיקוד הוא בלאט, שקבע גם שיא קריירה ביורוליג במדד יעילות (36) והיה זה שגם שהצליח להכניס את ג'יילן הורד לעניינים. בבכורה שלו ביורוליג, הצרפתי שהגיע הקיץ מהפועל ת"א תרם 15 נקודות ו-4 ריבאונדים. "אני מאוד שמח בשביל החברים שלי", אמר בלאט בסיום. "זה היה מאמץ קבוצתי נהדר. הדבר הכי חשוב הוא שהצלחנו להשיג את הניצחון, הפנים שלנו עכשיו הן קדימה".
המאמן עודד קטש הוסיף: "זה היה לנו חשוב מאוד להתחיל עם ניצחון, ומצאנו את הדרך לנצח. אולי אי אפשר להתגאות יותר מדי בדרך, אבל אפשר להתגאות ברוח. אנחנו עדיין לא מספיק מאומנים בהרבה אספקטים של המשחק אבל זה יקרה עם הזמן. בדרך צריך לדעת לנצח משחקים".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רוקאס יוקובאיטיס
שחקן מכבי ת"א רוקאס יוקובאיטיס
נעצר על ארבע נקודות. יוקובאיטיס
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
"ברבע האחרון לקחתי סוג של הימור לשחק עם הרכב יותר קטן, אני מאוד שמח שזה עבד לטובתנו", המשיך המאמן. "ההגנה שלנו בכמה דקות בחצי השני זה מה שניצח את המשחק, למרות שזה לא היה תמיד הכי יפה. אנחנו נצטרך להסתמך בשלבים האלה של העונה ברוח שלנו. דיברנו עם השחקנים היום ואמרנו להם שמאוד קל להיכנס לתירוצים, אבל אנחנו למודי ניסיון מהשנה שעברה, אנחנו לא יכולים ליפול למקומות האלה".
בזמן מתקפת הטילים האיראנית על ישראל ביום שלישי, מכבי ת"א הייתה הקבוצה היחידה שנותרה בארץ מבין אלו שמשחקות באירופה, ונוצרה בהלה גדולה בקרב השחקנים הזרים, כשמי שהביע דאגה רבה הוא ג'ורדן לויד. בעקבות המצב, החליטו במכבי לאפשר לשחקנים הזרים להישאר בבלגרד, זאת מאחר שגמר גביע ווינר והמחזור הראשון בליגה נדחו, כך שהמשחק הבא של הצהובים ייערך רק ביום רביעי (20:00) מול מונאקו. השחקנים הזרים, מלבד הורד, יישארו בבלגרד.
בשבוע הבא ביורוליג האלופה הישראלית תנסה לעבור משוכה גבוהה בהרבה בדמות משחק חוץ אצל מונאקו שגברה אתמול 80:93 על מילאנו.