מ.כ עוטף דרום, קבוצת כדורסל חדשה מעוטף עזה שתשחק בליגה הלאומית, יצאה היום (שלישי) לדרך באופן רשמי עם מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת העונה הקרובה, שנערכה תחת הסלוגן "העוטף חזק מתמיד".
כזכור, בשלהי יולי הודיע איגוד הכדורסל כי תוקם קבוצה שתשחק בעוטף עזה ותשתתף בליגה הלאומית, אשר תתבסס על שחקני הנבחרות הצעירות, יחד עם שני שחקנים זרים. מ.כ עוטף דרום, שתארח את משחקיה הביתיים בקיבוץ מגן מהמועצה האזורית אשכול, תהיה מתמודדת מן המניין בליגת המשנה, פרט לכך שלא תוכל לעלות לליגת העל ולא לרדת לליגה הארצית.
4 צפייה בגלריה
מ.כ עוטף דרום
מ.כ עוטף דרום
"העוטף חזק מתמיד". הפרויקט המרגש יצא לדרך
(צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
4 צפייה בגלריה
מ.כ עוטף דרום
מ.כ עוטף דרום
המאמן ברק פלג ושחקני מ.כ עוטף דרום
(צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
השחקנים יתגוררו במושב עין הבשור יחדיו, ויבלו את היומיום באזור, כמו למשל בארוחות בחדר האוכל במגן אחרי האימונים. הקבוצה תפתח את העונה ב-8 באוקטובר עם משחק חוץ באילת, וב-22 בחודש תארח את המשחק הראשון במגן.
מי שיעמוד על הקווים הוא ברק פלג, שהעתיק את מקום מגוריו למגן יחד עם משפחתו, אחרי שהתגורר במושב ציפורי בעמק יזרעאל ואימן את הפועל גליל עליון במשך ארבע שנים, ובין היתר העלה את הקבוצה לליגת העל. פלג שיתף במסיבת העיתונאים שהוא מדמיין את הקבוצה מהיום שבו החליט לקחת את הפרויקט, שהתחיל מרעיון של עמית גל, שותפו בגליל עליון שלא נכח במסע"ת בגלל המצב בצפון (מתגורר בקיבוץ עמיר).
"היינו צריכים בית והבית הזה הפך להיות מועצה אזורית אשכול, שהיא גם הבית שלי מעכשיו", אמר פלג. "העברתי את המשפחה שלי לפה בתקופה בעייתית, אני לא יכול לנתק שום דקה ביום שלי מ-101 חטופים וחטופות שנמצאים לא רחוק מפה. האירוע הזה גדול הרבה יותר מכדורסל, כביש 232, שהיה כביש הדמים, עכשיו נותן גם קצת תקווה. אמרתי ביום הראשון לחבורה שמגיעה מכל הארץ שזו העונה שהם ייזכרו. נעבור פה גם ימים קשים, הפסדים ומתחים, אבל בפרספקטיבה של קריירה אתה תזכור את העונה הראשונה ואת החוויות והחברים".
4 צפייה בגלריה
מ.כ עוטף דרום
מ.כ עוטף דרום
"ברק פלג נכנס כמו כפפה ליד". רוסו
(צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
"הייתי בארבע השנים האחרונות בגליל, חוויתי את השנה האחרונה בעוצמה חזקה עם קבוצה שנודדת הרבה, אבל גם מייצרת שמחה ותקווה לתושבים", המשיך פלג. "יש שלב בקריירה שאני צריך להרגיש שאני עושה משהו משמעותי. אני צריך להגיד תודה לאשתי וארבעת ילדיי שהפכנו להם את החיים, כולנו מקריבים פה משהו למען הקבוצה. הכל קרה מהר והיה חוסר ודאות לגבי הפרויקט, אבל מהרגע שאמרו שמתחילים היה לי ברור שאני מגיע. יש לי פה הרבה חברים טובים אז הנחיתה היא רכה. הלב שלי הבין שזה המקום שאני צריך להיות בו עכשיו, גם בפן המקצועי - לקחת צעד אחורה ולעסוק בפיתוח”.
על השחקנים הצעירים: "הם גרים כאן בשני בתים בעין הבשור, כמו קומונה. אוכלים ביחד וחיים ביחד וגרים בתוך הקהילה, הם ייזכרו את השנה הזאת והם תחת הבית של אשכול. הפרויקט הזה יגדל ויצמח, אני מקבל טלפונים מהורים של שחקנים שרוצים לבוא ואין מקום. נביא גם שני זרים כדי שנהיה תחרותיים בליגה הזו ונעמוד כמו שצריך".
טל רוסו, שמשמש כיו"ר הקבוצה, סיפר: "אחרי האסון המחדלי, חשבתי הרבה על איך מחזירים לאזור את תחושת התקווה והתקומה. עמית גל פנה אלי לפני תשעה חודשים עם הרעיון ומיד נרתמתי. שיחקתי בגליל עליון וראיתי מה הקבוצה עשתה לאזור, זה המודל שאני מאמין בו. הקבוצה שנבנית עכשיו יכולה להביא הרבה תקומה לכאן. האיגוד נרתם מיד, וזה משהו לא פשוט. ברק פלג נכנס כמו כפפה ליד גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט הערכי. יצטרפו אל הפרויקט נתיבות, שדרות, אופקים, אשקלון ושדות נגב. יש פה חבורה לוחמת שתביא אותנו להישגים, למודעות ותקומת האזור".
4 צפייה בגלריה
מ.כ עוטף דרום
מ.כ עוטף דרום
ישמש כיועץ מקצועי. אליהו
(צילום: צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
עמוס פרישמן, יו”ר איגוד הכדורסל, אמר: "לפני כמה חודשים אף אחד מהאנשים לא האמין שהחלום הזה יקרום עור וגידים. כשאני שמעתי על הפרויקט קיבלתי החלטה שהוא יקום, הנה אנחנו כאן. זה אור גדול לאזור, זה אור שאיגוד הכדורסל מצליח לגרום לאזור הזה קצת לחייך. מה שהאנשים עברו בתקופה הזו אי אפשר לתאר במילים, אין לי ספק שיהיה פה קהל ותוך שניים-שלושה משחקים האולם יהיה מלא. אני חייב להודות למועצה האזורית אשכול וכל השותפים לדרך".
"אין מישהו יותר מתאים מברק פלג להוביל את הפרויקט הזה", הוסיף פרישמן. "איש חינוך שיאסוף לצידו את הצוות המובחר. ברק, זה לא מובן מאליו שבאת לפה עם אשתך והבנות, העתקת את מקום מגוריך לאזור. השחקנים הצעירים לא מבינים איזה היסטוריה הם עושים פה. את התרומה שתהיה לקהילה הם יזכרו את זה לאורך כל הקריירה שלהם".
גם ליאור אליהו, שפרש מכדורסל לפני ארבע שנים, נכח במסיבת העיתונאים והודה שחיכה לפרויקט "שיקרוץ" לו. כשהגיעה השיחה מגל, אליהו ביקש ממנו מיד לרשום אותו - והוא ישמש בתור יועץ מקצועי. "זאת אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיים שלי", אמר אליהו. "זה הרבה מעבר לכדורסל מה שקורה פה. זה נחמד להקים משהו מאפס. אמא שלי אומרת שלהביא ילדים לעולם זה קל, לגדל אותם זה קשה. הבאנו את הילד ועכשיו צריך לטפח אותו ולגדל אותו ויש הרבה עבודה לצוות הזה. אני חבר הנהלה, יועץ מרחוק. מה שצריך אני פה ב-100 אחוז. זה יכול להיות גליל עליון 2, המקום החדש לפיתוח השחקנים הישראלים".