במכבי ת"א אחרי הפסד אתמול (שלישי) 79:74 לאולימפיאקוס במשחק ה"ביתי" שנערך בהיכל אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד. הצהובים קיוו להמשיך את המומנטום החיובי אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג אבל נעצרו מול היוונים, כשלורנזו בראון ובונזי קולסון רשמו הופעות חלשות.
האלופה הישראלית קיבלה את אולימפיאקוס במצב הכי אידיאלי מבחינתם. הקבוצה של יורגס ברצוקאס הגיעה אחרי שני הפסדים כואבים במיוחד - 79:77 לפנרבחצ׳ה ו-75:74 לבאסקוניה - וגם ללא אחד מכוכביהם, ניקולה מילוטינוב. עם זאת, השחקנים של עודד קטש לא ידעו לנצל זאת ובעיקר בעטו בדלי פעם אחר פעם.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
הופעה מאכזבת שלו. לורנזו בראון
(EPA/ANDREJ CUKIC)
ווייד בולדווין, שחזר במשחק האחרון מול באיירן מינכן אחרי חודש במהלכו לא שיחק, שוב נעדר, הפעם בעקבות וירוס בבטן. אי-ההופעה של הגארד עוררה לא מעט תהיות בסביבת הקבוצה ובקרב האוהדים אחרי הסטורי הפרו-פלסטיני שפרסמה אשתו השבוע, אבל דאגה להתנצל במהירות. למרות חסרונו, במכבי לא השתמשו בכך כתירוץ להפסד.
שחקניו של עודד קטש נראו כבויים וחסרי אנרגיות, ולא בפעם הראשונה העונה, זאת בנוסף להופעה התקפית חלשה. הצהובים קלעו רק 6 שלשות מתוך 30 ניסיונות (20 אחוז), כשדווקא רומן סורקין היה היחיד מבין שחקני הקבוצה שהצליח לקלוע מעבר לקשת בכל המחצית השנייה.
"אנחנו מאוד מאוכזבים", אמר קטש בסיום. "הרגשנו שאנחנו יכולים לעשות את זה בגלל איך שהמשחק התפתח במחצית השנייה, אבל הפסדנו את המשחק במחצית הראשונה. תוכנית המשחק ההגנתית עבדה והצלחנו לגרום להם זריקות קשות, אבל לא היינו מרוכזים בדברים הקטנים במחצית הראשונה. לאחר מכן השפענו יותר על הכדור אבל שוב הם עשו הרבה סלים בסוף שעון, וגם לקחו 18 ריבאונדים ההתקפה, שזה פשוט מטורף. גם האחוזים שלנו מ-3 היו נמוכים מאוד, וזה מה שמספר את הסיפור של המשחק. כמאמן, נושא המאמץ הרבה יותר מכעיס. אי אפשר לכעוס על שחקן שמחטיא זריקה".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
(EPA/ANDREJ CUKIC)
תמיר בלאט: "הצלחנו לחזור טוב למשחק בגלל ההגנה שלנו אבל זה לא הספיק כדי לנצח. חצי ראשון קיבלנו 51 נקודות וזה יותר מדי ולא מתאים לנו. אנחנו צריכים לשפר את זה. אישית הרגשתי טוב אבל זה לא ממש חשוב אם הפסדנו אז הפנים קדימה כבר ליום חמישי".
בחודש שבולדווין נעדר, במכבי ת"א עוד יחסית הסתדרו בלעדיו אבל זה כי היה מי שלקח אחריות במקומו. עם זאת בערב שבו שלושת השחקנים הבכירים של הקבוצה - בונזי קולסון סיים עם 5 נקודות (0/5 מ-3), ג׳וש ניבו בקושי היה מעורב (5 נקודות עם זריקה אחת מהשדה) ולורנזו בראון, שאמור לסחוב את הקבוצה על הגב בדיוק במצבים האלה, סיים את הערב עם 5 נקודות ו-0/7 מחוץ לקשת - פשוט אי אפשר לנצח.
בקבוצה מקווים שהשלושה, ובכלל גם כל יתר השחקנים, יידעו להתעלות במשחק הבא גם מבחינה התקפית וגם בכל הנוגע לאנרגיות, כדי לא להיכנס לבור. כרגע הקבוצה מדורגת במקום השביעי בטבלה עם ארבעה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים. מחר (21:05) מחכה להם פנרבחצ'ה וים מדר במשחק "ביתי" נוסף.