16 שחקנים זרים של הפועל ירושלים, מכבי ר"ג ועירוני נס ציונה המריאו אמש (שבת) לאתונה, ביוזמת מינהלת הליגה בכדורסל. זאת בשל המצב הביטחוני בישראל. המינהלת הציעה מוקדם יותר לכל הקבוצות להצטרף לטיסה לבירת יוון, אולם שלוש הקבוצות הללו הן היחידות שנענו בשלב זה להצעה להצטרף לטיסה. ביתר המועדונים מספרים כי הזרים והמתאזרחים נמצאים במרחבים המוגנים ומרגישים בטוחים.
השחקנים שעזבו מר"ג הם פיל גרין, קנדל מקולום, אייזיה מיילס והמתאזרח ג'ורדן כהן. ג'יי.פי טוקוטו החליט להישאר בישראל. בנס ציונה כל ארבעת הזרים והמתאזרח דאטסי הנאס הם אלה שעלו על הטיסה, גם בירושלים שבעת הזרים החליטו לטוס חזרה לביתם. כזכור, כל משחקי הליגה ואירועי הספורט בוטלו, בעוד השב"כ לא מאשר לקבוצות ישראליות לנסוע לתחרויות רשמיות לחו"ל.
1 צפייה בגלריה
קנדל מקולום. עזב את הארץ
קנדל מקולום. עזב את הארץ
קנדל מקולום. עזב את הארץ
(לילך וויס-רוזנברג, ONE)
מכבי ר"ג ועירוני נס ציונה לא שלחו את השחקנים לבד, אלא לוו באנשי צוות, כאשר בנס ציונה זהו המנהל הספורטיבי איתמר רוזנברג ובמכבי ר"ג עוזר המאמן אדם קפלן. "הבאנו את השחקנים לנתב"ג, אף אחד לא רואה שחקנים נשארים בתנאים האלה", אמרו בנס ציונה. "זה תלוי בכמות האזעקות שיש ביום, יש פה שחקנים עם משפחות וילדים".
בקבוצות ימתינו יומיים, במידה שהעניינים יירגעו, ואז יחליטו מה הלאה. במבצע "שומר החומות", למשל, בנס ציונה לקחו את השחקנים לטבריה וחדרה למספר ימים (המשחקים הועברו לצפון בהמשך), אולם הפעם, משום שהקבוצה שיחקה כבר ביום שישי, לא היה טעם להשאיר את השחקנים בארץ. "האולמות גם ככה סגורים, אין אימונים. צריך לראות לאיזה כיוון נושבת הרוח", סיכמו.
מתקפת פתע על ישראל: עשרות בני ערובה נחטפו - משדר מיוחד יוסי קופרווסר
(צילום: ירון ברנר)
בר"ג מספרים שאין דד ליין לחזרה כל עוד אין ליגה ומשחקים. "רוצים לעבור את הימים הקרובים, לראות מה קורה", הוסיפו בר"ג.
בהפועל חולון נמצאים בקשר עם השחקנים הזרים כל היום. עד אחה"צ הזרים היו רגועים, לכולם יש ממ"ד בדירות. כשעלתה האפשרות לטוס גם כן לאתונה, השחקנים לא רצו.