שביעות רצון במכבי ת"א, שעלתה הערב (ראשון) לחצי גמר הפלייאוף אחרי סוויפ קליל על עירוני נס ציונה בסדרת רבע הגמר. תוך כדי הצהובים עוסקים בבניית הסגל לעונה הבאה וצפויים לפנות כבר בימים הקרובים לשחקנה של הפועל חולון, ג'סטין סמית' שצפוי להגיע במקומו של ג'יימס ווב.
סמית' ( 25, 2.01) הגיע להפועל חולון בקיץ האחרון אחרי עונה במדי דלאוור מהג'י ליג בה רשם ממוצעים של 9.3 נקודות ו-4.2 ריבאונדים. שנה לפני כן שיחק בראפטורס 905 בה העמיד ממוצעים של 8.4 נקודות ו-5.7 ריבאונדים, כך שלמעשה הפועל חולון הייתה התחנה הראשונה שלו בקריירה באירופה.
2 צפייה בגלריה
ג'סטין סמית' הפועל חולון
ג'סטין סמית' הפועל חולון
יגיע על חשבון ג'יימס ווב? ג'סטין סמית'
(צילום: אתר פיב"א)
סמית' צד את עיניהם של הצהובים אחרי שבעונה הנוכחית רשם ב-27.5 דקות 16.2 נקודות לצד 6.5 ריבאונדים בזירה המקומית ובשני המשחקים מול הפועל ירושלים בפלייאוף עלה ל-24 נקודות עם 7 ריבאונדים ב-30 דקות. בליגת האלופות של פיב"א העמיד ממוצעים של 15.2 נקודות ו-6.5 ריבאונדים. במשחק מספר 3, בו הפסידה חולון לירושלמים וסיימה את העונה, הוא לא שיחק בעקבות פציעה.
לסמית' יש אופציית יציאה מחוזהו בהפועל חולון לקראת העונה הבאה, והוא צפוי להפעיל אותה כדי להשתחרר ולחתום במכבי ת"א.
הצהובים עלו למשחק השלישי בסדרה ללא מאמנים עודד קטש החולה, ובמקומו עמד על הקווים ג'וזפ מריה ברוקאל. זה לא מנע מהאלופה להביס בקלילות 64:105 את נס ציונה בדרך למפגש עם הפועל ירושלים בחצי גמר הפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
עוזר מאמן מכבי ת"א ג'וזפ מריה ברוקאל
עוזר מאמן מכבי ת"א ג'וזפ מריה ברוקאל
"אחרי שמפסידים באירופה יש נפילות". ג'וזפ מריה ברוקאל
(צילום: עוז מועלם)
"אמרתי לשחקנים שיותר ממה שהמאמנים יכולים לעזור להם, הם יכולים לעזור למאמנים", אמר ברוקאל בסיום. "שיחקנו טוב מאוד בהגנה ורצנו. היינו צריכים קצת זמן בתחילת המשחק, דחפתי את השחקנים לא להסתכל על התוצאה אלא רק על המשחק. לעשות את מה שעשינו בשני המשחקים הקודמים, הטקטיקות יעבדו רק אם הם באים לשחק. הם הוכיחו שהם היו מוכנים, בשנה שעברה התקשינו נגד באר שבע ברבע הגמר. זה היה הרבה יותר קל בשבילי".
עוד אמר הספרדי: "אחרי שמפסידים באירופה יש נפילות. זה קרה לנו גם בעונה שעברה נגד מונאקו. היינו יותר מוכנים מהעונה שעברה, זה לא קל לשחק בגביע אחרי שעפים מהיורוליג, זה בדרך כלל לא שם. לא היינו מוכנים לשחק את המשחק ההוא, אנחנו נהיה מוכנים לשחק נגד ירושלים בחצי הגמר. אנחנו בסיטואציה טובה מאוד. אנחנו עוד לא יודעים מתי נשחק, אולי חלק מהשחקנים יהיו מוכנים כשתתחיל הסדרה".
רק בן 17: מיטב הביצועים של פאו קובארסי
(ONE)