אריאל בית הלחמי הוצג היום (שלישי) כמאמנה החדש של נבחרת ישראל בכדורסל. בית הלחמי היה במרוץ עוד בסבב המינויים הקודם, לאחר שהוביל את נבחרת העתודה לזכייה בשתי אליפויות אירופה ב-2018 וב-2019, אבל גיא גודס הועדף על פניו. בתחילת השנה - אחרי שגודס התפטר מתפקידו - ניהלו באיגוד מו"מ עם פבלו לאסו הספרדי וסטפנוס דדאס היווני, אולם לבסוף הוחלט ללכת על בית הלחמי.
"אני שמח ונרגש לאמן את נבחרת ישראל", אמר בית הלחמי. "עבורי כדורסל נבחרות זה קודם כל אהבה וגאווה, להיות שייך לנבחרת זה לעשות משהו גדול הרבה יותר ממה שכולנו עושים ביומיום. האהבה לנבחרת ישראל היא חוצה גבולות, כולם שוכחים מהקרבות ואוהבים את הנבחרת שמאחדת את כולם. אני רוצה לראות נבחרת שנהנית לשחק ביחד, שהופכת להיות קבוצה ומגיעה לכל משחק כדי לתת את הכל. אם כל זה יקרה וגם הקהל יאהב אותנו בחזרה, אני מאמין שהתוצאות יבואו".
2 צפייה בגלריה
בית הלחמי
בית הלחמי
"עבורי כדורסל נבחרות זה קודם כל אהבה וגאווה". בית הלחמי
(צילום: טל שחר)
נבחרת ישראל מגיעה אחרי קמפיין חלש ביורובאסקט, שם לא עברה את הבית המוקדם. "אני לא רוצה להתייחס לקיץ שעבר. הייתי הרבה שנים באיגוד ואני מכיר את הדינמיקה, לפעמים יש קיץ שהוא פחות טוב", הסביר בית הלחמי. "אני חושב שכל מי שהיה שותף לקיץ האחרון הסיק מסקנות. רוצים לראות נבחרת מחוברת יותר ומחויבת יותר".
הנבחרת תשחק בבית 1 בטורניר מוקדמות אולימפיאדת פריז 2024. היא תפגוש את מקדוניה הצפונית (12.8), צ'כיה (13.8) ואסטוניה (15.8). לפני כן, תשחק במשחקי הכנה מול הונגריה (28.7), איסלנד (29.7), הולנד (4.8) ואוקראינה (5.8).
2 צפייה בגלריה
בית הלחמי
בית הלחמי
מוכן לקמפיין החדש. בית הלחמי
(צילום: טל שחר)
בית הלחמי נשאל על שיתופו של דני אבדיה בקמפיין המוקדמות הקרוב וענה: "לא רוצה להיכנס לשמות ספציפיים, אלא מתייחס לנבחרת כנבחרת. שלחנו הודעות ל-25 שחקנים שנמצאים בתוכניות שלנו, חלק הודיעו שכן וחלק הודיעו שלא. דני הביע נכונות להגיע, הבעיה היא כרגע שאין להם ג'נרל מנג'ר ועד אז לא נקבל תשובה".
בית הלחמי אף אישר כי קדין קרינגטון צפוי להיות המתאזרח של הנבחרת: "החלטנו שהעמדה הכי חשובה היא של הקומבו-גארד וחיפשנו שחקן שיוכל להתייצב למשחקים ושהאישיות שלו נכונה לנו. אחרי השיחות גם עם השחקן עצמו, החלטנו שהוא יהיה המתאזרח שלנו".