צפו: ניקולה יוקיץ' באימון לקראת המפגש עם ישראל
(צילום: אפרת עמורבן)
נבחרת ישראל יכולה הייתה להבטיח עלייה לשמינית גמר היורובאסקט כבר אתמול (שני), אך נחלה הפסד מפתיע 85:76 לפולין. היום, תפגוש ישראל את סרביה (22:00), ותנסה לחולל סנסציה מול ניקולה יוקיץ' ונבחרתו, החזקה ביותר בבית. סרביה היא אחת מארבע הנבחרות שעדיין בלתי מנוצחות בטורניר, והיא מגיעה למשחק לאחר שהביסה אתמול 70:100 את פינלנד.
היום ערכה נבחרת ישראל את האימון המסכם לקראת המשחק. מלבד הפתרונות שמחפשים בצוות המקצועי להתמודדות עם יוקיץ', בנבחרת מקווים גם לראות שינוי בגישה של רוב השחקנים.
גיא פניני: "אנחנו צריכים פשוט להגיע בגישה יותר נכונה, לעשות את הדברים יותר טוב. היום אנחנו פוגשים אולי את הקבוצה הכי טובה באליפות, וזה אתגר גדול בשבילנו. אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו. ואולי נעשה סנסציה. אם נעלה למגרש בידיעה שכבר עלינו אז כן נעלה קצת יותר משוחררים, אבל אנחנו רוצים להיות תלויים בעצמנו".
3 צפייה בגלריה
פניני וים מדר
פניני וים מדר
"אולי נעשה סנסציה". פניני עם מדר
(צילום: FIBA PHOTOS)
איך עוצרים את יוקיץ'? "לא יודע, אני לא חושב שיש מישהו שיודע איך עוצרים אותו. הלוואי וזה היה רק יוקיץ', יש שם סוללה של כוכבים, אנחנו נצטרך לנסות להפריע להם, לעצור אותם. אם נעצור אותו וכל השאר יקלעו 15-10 נקודות, אז גם נהיה בבעיה. צריכים לדעת לשלוט בקצב של המשחק, במשחקים כאלה צריך לעשות דברים גדולים".
3 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
"אם נעצור אותו וכל השאר יקלעו 10-15 נקודות, אז גם נהיה בבעיה" יוקיץ'
(צילום: AP)
על ההפסד המפתיע לפולין, אמר: "זה היה הפסד כואב, ידענו שהמשחק הזה יכול לעלות אותנו לשלב הבא, והייתה הרגשה טובה לפני המשחק הזה. אישית אני לפני המשחק מול הולנד חששתי מאוד, אבל הרגשתי שאנחנו מוכנים ובגישה נכונה. במציאות זה דבר שונה. קיבלנו שיעור אתמול, כרגע המצב בסדר, יכול להיות יותר טוב, אבל אנחנו משתדלים להרים את האנרגיות לקראת היומיים הבאים".
על ההופעה החלשה של דני אבדיה, שקלע אתמול רק 3 נקודות, אמר פניני: "דני צריך לעשות את הדברים הפשוטים כדי להיכנס למשחק, אני חושב שזה מה שהוא עשה בשני המשחקים הראשונים, ולא לחפש את הביטחון מדברים וירטואוזיים. בסופו של דבר צריך לזכור שדני עדיין ילד, בן 21, ויש עליו הרבה על הכתפיים. אנחנו צריכים לשמור עליו ולעזור לו, ולשים אותו עכשיו בסיטואציה שאומרים שזה דני מול יוקיץ', זה לא פייר, כולנו צריכים לבוא ולהילחם מול נבחרת סרביה, זה לא דני נגד יוקיץ'".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה מתוסכל בהפסד לפולין
(צילום: אתר פיב"א)

מיציץ': "עוד כמה שנים ישראל תהיה נבחרת מאוד מסוכנת"

"זה אתגר חדש עבורנו, אנחנו משחקים נגד קבוצה בעלת אוריינטציה אירופית, מבחינת משחק הם מאוד מוכשרים ואני אוהב את הדור הזה שלהם", אמר הפורוורד המצוין של סרביה ואסילייה מיציץ'. "יש להם מנהיג בדמותו של דני (אבדיה). אנחנו חייבים לבוא למשחק בגישה רצינית כמו שהגענו למשחק הקודם שלנו. אני מכיר את רוב השחקנים של נבחרת ישראל, חלקם זכו באליפות אירופה עד גיל 20, זה מיוחד עבור ישראל. אני מאמין שבעוד כמה שנים הם יהיו נבחרת מאוד מסוכנת, היום הם קצת פחות בעלי ניסיון, אבל אני רואה הרבה כישרונות שם, ויש להם גם הרבה אומץ. בכל משחק אנחנו צריכים להישאר בפוקוס, להישאר צנועים, ולשחק דקה אחרי דקה, אנחנו חושבים רק על היום".
על אבדיה: "אני חושב שהוא שחקן שעובד קשה, הוא שחקן שיוצר, ראינו את זה גם ב-NBA, ראינו את זה גם עכשיו על הפרקט בשני המשחקים הראשונים שהוא מנסה להפוך כל אחד מהשחקנים לטוב יותר. אבא שלו סרבי, אבל אני לא חושב שזה שמדובר בדרבי פרטי עבורו או משהו שישפיע עליו, רק אווירה חיובית ועוד מוטיבציה".