מסע"ת מכבי תל אביב לקראת היורוליג
(באדיבות ONE)
מכבי ת"א תארח הערב (שלישי, 21:05) את מונאקו במחזור השלישי ביורוליג. הצהובים מקווים לפתוח את השבוע העמוס שלהם ברגל ימין. הם נכנסים לשישה ימים חשובים עם אירוח של שני משחקי יורוליג (בחמישי מול וילרבאן) ודרבי חם מול הפועל ת"א בגמר גביע ווינר בחדרה.
שחקניו של עודד קטש מגיעים להתמודדות אחרי ניצחון בנקודה במחזור הראשון ביורוליג מול ז׳לגיריס קובנה והפסד 86:71 לפנרבחצ'ה בשישי האחרון. אחרי המשחק מול הקבוצה הטורקית, הצוות המקצועי של מכבי ת"א שם דגש על ההגנה הרכה שהציגו השחקנים עם 19 ריבאונדים בהגנה לעומת 28 של המארחת ו-46 ריבאונדים בכללי לעומת 37. במסיבת העיתונאים לפני המשחק, קטש הסביר שהעניין נובע ממספר סיבות כשהראשונה היא חוסר התיאום שיש בין השחקנים בסגל החדש. הסיבה השנייה היא שיש שחקנים שעדיין לא רגילים לשחק ברמת יורוליג והשלישית היא "חיסרון אובייקטיבי" כיוון שבסגל חסרים שחקנים שהיתרון במשחק שלהם הוא הגנתי. הסיבה האחרונה היא חוסר עקביות וחוסר ריכוז, מה שגורם לכך ששחקן עושה פעולה הגנתית טובה במהלך אחד ובמהלך שלאחר מכן שוכח להתמקד בהגנה.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו מול שחקן ז'לגיריס קובנה לאורינס בירוטיס
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו מול שחקן ז'לגיריס קובנה לאורינס בירוטיס
שומר על סבלנות. מנקו
(צילום: עוז מועלם)
"זאת בעיה שאנחנו נתקלים בה מתחילת ההכנה", הודה רפי מנקו בנוגע לחוסר העקביות בהגנה, "אני מניח שהרבה מזה אלה תיקונים שאנחנו עושים תוך כדי. אני בטוח שככל שהזמן יעבור הדברים האלה ישתפרו ונגיע למצב שבו אנחנו משחקים 40 דקות וכולם על אותו הדף. כבר עכשיו אנחנו צריכים לבוא ממוקדים מאוד מול קבוצה מצוינת, נצטרך לעשות עבודה טובה כדי לנצח".
מנקו המשיך ואמר: "מעצם היותי שחקן מכבי ת"א בקבוצה כל כך עמוקה עם כל כך הרבה משחקים ומטרות, הסיטואציה של הרוטציה מובנת ומורכבת. אבל התפקיד של כל שחקן בסגל זה קודם כל לעלות ולתת את המקסימום. בסופו של דבר מדובר על משחק של חמישה מול חמישה, זה אותו כדורסל. כמובן שביורוליג הרמה הכי גבוהה של אירופה, וצריך ללמוד את הקצב, אבל אני עושה את המקסימום כדי להתאים את עצמי".
מי שכבר נחת בארץ בתחילת השבוע והצטרף לסגל וגם ערך שני אימונים, אמנם חלקיים בעקבות הג'ט-לג, הוא שחקן החיזוק החדש ג'יילן אדאמס. הגארד חתם על חוזה לשלושה חודשים עם אופציה להארכה עד לתום העונה. לצוות המקצועי אין כוונה לשתפו ליותר ממספר דקות מכיוון שהוא עדיין לא עבר אימונים מסודרים עם שאר הסגל, אבל אדאמס כן צפוי לקבל כבר הערב מספר דקות בעיקר כדי להוריד עומסים, חלק מזה נובע גם מהפציעה של דארון היליארד, שימשיך להיעדר כשהוא סובל מקרע חלקי ברצועה הצידית בברכו ולא יהיה כשיר למשך שלושה עד חמישה שבועות.
2 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס שחקן מונאקו
מייק ג'יימס שחקן מונאקו
מוביל את מונאקו. מייק ג'יימס בפעולה ביום ראשון בליגה
(צילום: AFP)
במכבי ת"א ידעו בקיץ שעם ההחתמה של ג׳רל מרטין יש סיכון מסוים מפני שהוא אף פעם לא שיחק ביורוליג, מה שדורש זמן להתאקלמות למשחק האירופי. מרטין עבר בשנים האחרונות בליגת הפיתוח ב-NBA, בליגה הסינית ובליגה האוסטרלית. בשני המשחקים הראשונים ביורוליג במדי הצהובים מרטין העמיד ממוצעים של 8 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק והראה שהוא יחסית מתאקלם במהרה, גם בזירה המקומית, אבל בקבוצה מצפים ממנו לעשות קפיצת מדרגה כמו שעשה בשנתיים האחרונות בליגה האוסטרלית. מרטין הצטיין שם בעונתו הראשונה עם 17.9 נקודות ו-40 אחוז מהשלוש לצד 7 ריבאונדים למשחק, כשהשיא שלו הגיע במשחק האליפות בעונה החולפת בו להט עם 22 נקודות (4 מ-6 מהשלוש) ו-17 ריבאונדים.
מהעבר השני, מונאקו נחתה בארץ רק ב-3 לפנות בוקר בשל תקלה במטוס, מה שעשויה לעזור לצהובים. הקבוצה הצרפתית פתחה את העונה האירופית ברגל ימין אחרי ניצחון מרשים במחזור הראשון על וירטוס בולוניה ולאחר מכן השיגה 92:95 על אלופת היורוליג אנאדולו אפס. בניגוד לצהובים, במונאקו נשאר מהעונה החולפת שלד שחקנים מסוים שמונה חמישה שחקני מפתח כשמעל כולם בולט כמובן הגארד הוותיק מייק ג'יימס. גם על הקווים נשאר המאמן חמור הסבר, סשה אוברדוביץ'. מי שהצטרפו הקיץ הם אדריאן מורמן אחרי ארבע עונות באנאדולו, ג'ון בראון שהצטרף מקאזאן, ג'ורדן לויד מקאזאן ואלי אוקובו מווילרבאן.