אחד הכישרונות הכי גדולים בכדורסל הישראלי מצטרף להפועל ירושלים. נועם יעקב קיבל את השיחרור המיוחל מווילרבאן וחתם בקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' עד סוף העונה.
יעקב יהיה המחליף של נועם דוברת שסיים את העונה, ויגיע כאמור בהשאלה מהקבוצה הצרפתית. רק בשבוע שעבר יעקב בן ה-18, הנכלל בסגל של וילרבאן (ומככב בקבוצת הבת שלה), נבחר לאחד מ-30 הכדורסלנים המבטיחים ביותר בליגה הצרפתית בכדורסל.
2 צפייה בגלריה
נועם יעקוב
נועם יעקוב
נועם יעקב
(צילום: fiba)
2 צפייה בגלריה
(צילום: הפועל ירושלים)
בשבועות האחרונים נציגיו של יעקב בחנו אפשרות להעביר אותו בהשאלה מווילרבאן לאחת מהקבוצות הישראליות שמשחקות במפעלים האירופים וכך עלתה האפשרות שירושלים תצרפו. הרצון לעבור מווילרבאן לקבוצה בארץ נובעת מכך שהשחקן למעשה לא משחק ביורוליג, חוץ ממשחק אחד שנרשם אך לא שותף. בכל העונה עד עכשיו שיחק רק בקבוצה עד גיל 21, בה הוא מעמיד ממוצעים מרשימים במיוחד של 17.8 נקודות, 8.8 אסיסטים ו-5.7 ריבאונדים ב-31.1 דקות.
מאמן הקבוצה אלכסנדר דז'יקיץ' אמר: "נועם הוא שחקן צעיר ומוכשר מאוד, המצב שלנו ידוע לכל - הפציעה של דוברת שינתה את הכל, אני מקווה שנועם יעקב יוכל לעזור לנו עד סוף העונה".
נועם יעקב אמר: "אני מתרגש מאוד להגיע להפועל ירושלים. יש כאן סיטואציה אידיאלית עבורי כדי לעשות את הקפיצה הראשונה לקבוצת בוגרים. אני נכנס לקבוצה שכבר התחילה להתחבר ומקווה שאוכל לסייע בכל דבר שיידרש ממני. אני נרגש להתחיל לעבוד עם המאמן דז׳יקיץ׳ ובטוח שאוכל ללמוד המון מהניסיון האדיר שלו ומכל השחקנים שמסביב. אני כמובן גם מחכה למפגש הראשון שלי עם האוהדים בארנה, ומקווה שביחד נוכל לעשות עונה מיוחדת. יאללה הפועל".