הפעם האחרונה בה מכבי ת"א והפועל ירושלים נפגשו בפלייאוף הייתה בעונת 2012/13. הצהובים ניצחו אז בסוויפ בחצי הגמר ושמרו על המאזן המושלם בסדרות שעומד על 0:8 מול הקבוצה מהבירה. אחרי 11 שנה, סדרת הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי חוזרת עם הטוב מ-3 משחקים במסגרת חצי גמר הפלייאוף שיתחיל הערב (רביעי, 21:00) במשחק הראשון בהיכל מנורה מבטחים בקרב על האליפות. הנה שלושה דברים שצריך לדעת לפני שהסדרה החמה מתחילה.
1. התואר האחרון של העונה. הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו במאבק על תואר הייתה ממש לא מזמן. ב-16 במאי הגיעה הפועל ירושלים להיכל במעמד גמר גביע המדינה והצליחה בפעם השנייה ברציפות לגבור על הצהובים ולהכניס עוד גביע על חשבונם לארון התארים. מעבר לעובדה שיש במכבי רצון לנקמה ספורטיבית, הרצון העיקרי של הצהובים הוא לסיים את העונה המורכבת הזאת, שהייתה מלאה בעליות וירידות עם אינספור בעיות ואתגרים, עם צלחת.
3 צפייה בגלריה
שחקני ירושלים
שחקני ירושלים
שחקני ירושלים חוגגים את הגביע. מכבי רוצה לנקום
(צילום: טל שחר)
מצד שני ,גם הקבוצה מהבירה עברה לא מעט משברים העונה עם עזיבתו של אלכסנדר דז'יקיץ', פיטוריו של מחליפו איליאס קאנצוריס והדחה מוקדמת מליגת האלופות. זה יהיה עבורה אפילו מתוק במיוחד, בטח כשמאז 2017 היא לא הצליחה לזכות באליפות.
2. הכוכבים החסרים. במכבי ת"א נאלצו להסתדר בתקופה האחרונה בלי הכוכב של הקבוצה - ווייד בולדווין שנפצע פעם נוספת במהלך המשחק הרביעי בסדרת רבע הגמר ביורוליג מול פנאתינייקוס. יש לציין שהם לא ממש הצליחו להסתדר בלעדיו: הם הודחו מהיורוליג וכאמור, הפסידו בגמר הגביע. בקבוצה ידעו שהם יצטרכו לתת לבולדווין מספיק זמן להתאושש מהפציעה, בעיקר כדי לא לחזור על מה שקרה בפעם הקודמת כשעלה לא לשחק מול היוונים כשהוא לא כשיר ונפצע בשנית, אבל הייתה ציפייה או תקווה שבתחילת סדרת חצי הגמר הוא כבר ישחק, מה שלא יקרה לפחות במשחק הראשון.
גם הפועל ירושלים מתמודדת עם חיסרון משמעותי אחרי שליוואי רנדולף נקע את הקרסול במשחק האחרון בסדרת רבע הגמר. הקפטן הוא אחד הברומטרים המרכזיים בירושלים. הוא העמיד בעונה הסדירה ממוצעים של 16.5 נקודות לצד 2.9 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין באימון
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין באימון
כמה שהוא חסר. ווייד בולדווין
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
רנדולף, ייחסר בירושלים
רנדולף, ייחסר בירושלים
רנדולף, ייחסר בירושלים
(אורן בן חקון, ONE)
בשני המקרים שאר השחקנים יצטרכו לעשות את קפיצת המדרגה כדי להשלים את החסר. בירושלים, מי שצריך לנצל את ההזדמנות הזאת הוא עוז בלייזר שבשני המשחקים הראשונים בסדרת הרבע מול הפועל חולון לא קיבל דקות והיה נראה מאוד מתוסכל על הספסל ובנוסף גם לא הסתיר זאת כשכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "הפוקוס הוא רק על דברים שאתה יכול לשלוט עליהם".
3. מי יעשה את ההבדל? אחת הבעיות של מכבי ת"א בגמר הגביע הייתה ההגנה באזור הצבע, מה שאפשר לג'אקורי וויליאמס לעשות ככל העולה על רוחו מתחת לסלים והוא סיים עם 21 נקודות ללא הפרעה. וויליאמס המשיך את היכולת הטובה שלו מהתקופה האחרונה כשבשלושת משחקי הסדרה מול הפועל חולון ברבע הגמר הוא קלע בממוצע 14.7 נקודות לצד 7.7 ריבאונדים.
האדומים יודעים שהם יצטרכו שוב את וויליאמס בשיאו לאור העובדה שהם סובלים מנחיתות בקו הקדמי עם עזיבתו של זאק הנקינס לארה"ב בשל המתקפה האיראנית והיכולת הדלה של אלכס טיוס בהתקפה ובהגנה. הבעיה הנוספת של הצהובים בגמר הגביע הייתה ההופעה שלו הכוכב לורנזו בראון שהסתפק ב-9 נקודות והיה לא מרוכז עם 11 איבודים. עם היעדרותו של בולדווין, במכבי צריכים את בראון בשיא היכולת כי ברגע שמי שהוא לא מגיע גם שאר הקבוצה מאבדת את הכיוון. מהצד של ירושלים, התוכנית היא לשבש כמה שיותר את המשחק ההתקפי של בראון בדיוק כמו שעשו בגביע, מה שתסכל אותו והוציא אותו מהשטף.
עודד קטש לקראת הפועל י-ם
(ONE)