שביעות רצון בהפועל ת"א לאחר הניצחון הערב (ראשון) 80:93 בחוץ על מכבי ר"ג בקרב על המקום הראשון בליגת העל. האדומים חזרו למסלול הניצחונות לאחר ההפסדים במחזור הקודם לעירוני קריית אתא וביורוקאפ ללונדון ליונס ועלו למאזן 1:6. שלושת הישראלים הבכירים של המנצחת, תומר גינת (22 נקודות), עידן זלמנסון (20) ובר טימור (18) קלעו יחד 60 נקודות והובילו את קבוצתם לניצחון.
במשחק נערכו מספר טקסים לציון 100 יום מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל". הראשון היה התייחדות עם זכרו של אריק קרואניק ז"ל, שהיה הרבש"צ של קיבוץ בארי וההרוג הישראלי הראשון במלחמה. קרואניק היה שחקן כדורסל בהפועל בארי. כמו כן, לפני פתיחת המשחק, הנוכחים באולם מחאו כפיים במשך 100 שניות רצופות.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בר טימור עם תומר גינת
שחקן הפועל ת"א בר טימור עם תומר גינת
שחקן הפועל ת"א בר טימור עם תומר גינת
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
טקס לזכרו של אריק קראוניק ז"ל, רבש"צ בארי שנפל ב-7 באוקטובר לפני המשחק בין מכבי ר"ג לבין הפועל ת"א
טקס לזכרו של אריק קראוניק ז"ל, רבש"צ בארי שנפל ב-7 באוקטובר לפני המשחק בין מכבי ר"ג לבין הפועל ת"א
"הכדורסל היה מרכז חייו של אבא". משפחתו של אריק קראוניק ז"ל, עם יו"ר חן שניידרמן
(צילום: עוז מועלם)
חן, בנו של קראוניק ז"ל, ששיחק לפני שתי עונות במכבי רמת גן, אמר: "הכדורסל היה מרכז חייו של אבא. כל רגע פנוי בקיבוץ היה על המגרש. אבא שלי נהרג בתחילת המלחמה בשבת בבוקר, היה הראשון שהגן על הבית שלנו בקיבוץ בארי".
מאמן הפועל ת"א, דני פרנקו, אמר בסיום: "הגענו לפה מפורקים ברמת האנרגיות. אנחנו משלמים ברמת בריאות השחקנים מחיר מאוד גבוה, כדי לשחק בליגה הישראלית. לא רוצה להגיד שזה היה צפוי, אבל אנחנו מנסים לשרוד עוד משחק ועוד משחק. היינו שמחים אם תומר לא היה משחק היום, אבל לא נשאר מי שישחק".
עוד אמר פרנקו: "דבר אחד טוב יצא מהמשחק היום שוויל קאמינגס לקח על עצמו יותר והיה יותר מעורב מהמשחקים עד עכשיו, הוא יכול לעשות יותר. להכניס רכז לקבוצה שרצה טוב, זה מאוד קשה. שינינו את הקבוצה. אנחנו עדיין רחוקים מלהיות במיטבנו, בשני צידי המגרש, כי זה עניין של כימיה, ואני לוקח את המשחק הזה בשתי ידיים ומוריד את הכובע".
על ההצגה של הישראלים: "ביום שישי ישבתי עם מוטי דניאל ואריאל בית הלחמי, מה שראיתם היום מהחבר'ה הישראלים שלנו, זה כאילו מי ששמע את אמרתי, להוריד את הכובע בפניהם. החבר'ה עשו מעל ומעבר".
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מרוצה מהיכולת של קאמינגס. דני פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א תומר גינת מול שחקן מכבי ר"ג בניה סרור
שחקן הפועל ת"א תומר גינת מול שחקן מכבי ר"ג בניה סרור
"יש בין הישראלים הבנה עיוורת". תומר גינת
(צילום: עוז מועלם)
על הלו"ז הצפוף של קבוצתו: "יש לנו עומס גדול ואני לא רואה את השחקנים חוזרים בימים הקרובים. יש הרבה לב, הרבה מחויבות, ויש הרבה חבר'ה בקבוצה הזאת שאני שמח שזכיתי לעבוד איתם, בסיטואציה מאוד בעייתית, אנחנו מאוד מלוכדים ומחוברים. אנחנו עושים את המקסימום שאנחנו יכולים".
תומר גינת התייחס להצגה שלו, זלמנסון וטימור: "זה טבעי בכדורסל שיש כל כך הרבה פצועים, שאנשים צריכים למלא את החלל. הקלישאה שאין ואקום בספורט נכונה. שלושתינו שחקנים חשובים בקבוצה, שמח שהיה לנו משחק טוב. יש לנו הבנה עיוורת בינינו. יש תחושה שהמלחמה גרמה לשגרה להשתנות, שינויים באופי של הליגה, זאת הזדמנות בשביל הרבה חבר'ה, אני בטוח שיש לנו את הישראלים הכי טובים בליגה".
בצד השני, בר"ג היו מאוכזבים. המאמן שמוליק ברנר אמר: "התוצאה מאוד משקרת. אמרתי לשחקנים, זה די מדהים לזכותם ולזכותנו ייאמר שהיינו בעמדת ניצחון, למרות שמבחינה הגנתית ואינטנסיביות זה היה רחוק ממי שאנחנו. היינו צריכים להשאיר אותם מתחת ל-10 נקודות במתפרצות, זה לא היה כבוד אפילו. טימור, זלמנסון וגינת סיימו עם 24 מ-32 לשתי נקודות - זה פסיכי שהיינו בעמדת ניצחון. נלמד מזה ונשתפר".
טוקוטו, ששיחק בשתי העונות האחרונות בהפועל ת"א וכיום משחק בר"ג, אמר: ""היו לנו טעויות הגנתיות ששינו את המומנטום, זה הכדורסל. חזרנו מ-9 הפרש, הם הצליחו לעשות את המהלכים החשובים בסוף. התקפית עשינו את העבודה שרצינו, מה ששינה היה ההגנה, ההגנה שלנו הייתה טובה למשך 36 דקות, ובמשך 3-4 דקות האחרונות זה היה קצת שונה. להפועל יש קבוצה נהדרת עדיין, מהישראלים והזרים, אנחנו מתכוננים למי שמגיע מולנו. הייתי שנים שם, אני חלק מהמשפחה האדומה, תמיד כיף לראות את החברים שלי".