נמצא מאמן חדש לנבחרת ישראל בכדורסל: אריאל בית הלחמי. בית הלחמי (57), שמנסה להציל בימים אלה את גלבוע/גליל מירידה לליגה הלאומית, יקבל את המושכות, לאחר שבאיגוד הכדורסל החליטו ללכת על צוות ישראלי.
בית הלחמי היה במרוץ עוד בסבב המינויים הקודם, לאחר שהוביל את נבחרת העתודה לזכייה בשתי אליפויות אירופה ב-2018 וב-2019, אבל גיא גודס הועדף על פניו. בחודשים האחרונים - אחרי שגודס התפטר מתפקידו - ניהלו באיגוד מו"מ עם פבלו לאסו הספרדי וסטפנוס דדאס היווני, אולם לבסוף, כאמור, הוחלט ללכת על בית הלחמי.
3 צפייה בגלריה
אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי
נבחר לתפקיד. בית הלחמי
(צילום: יאיר שגיא)
שרון דרוקר ישמש כעוזרו של בית הלחמי וזאת אחרי שעמוס פרישמן אישר את המינוי עם חברי הוועדה המקצועית והיא תועבר לאישור סופי של הנהלת האיגוד.
בית הלחמי הוא מוותיקי המאמנים בליגת העל ומדורג שמיני במספר המשחקים בהם אימן בליגה. הוא שימש בעבר עוזר מאמן נבחרת ישראל הבוגרת תחת צביקה שרף ואימן את נבחרת העתודה בשתי קדנציות שונות - הראשונה בעשור הראשון של שנות האלפיים ובקדנציה השנייה, כאמור, עשה היסטוריה כפולה, כשהוביל את נבחרת העתודה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה, בשנת 2018 בקמניץ גרמניה ושנה מאוחר יותר, באליפות בלתי נשכחת בת"א.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל עם הגביע
נבחרת ישראל עם הגביע
בית הלחמי ושחקני נבחרת העתודה אחרי הזכייה באליפות אירופה ב-2019
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
שרון דרוקר
שרון דרוקר
ימונה לעוזרו של בית הלחמי. דרוקר
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
באותן שנים אימן בית הלחמי שחקנים רבים שמהווים היום חלק חשוב מהנבחרת הבוגרת, בהם דני אבדיה, ים מדר, יובל זוסמן, גבי צ'אצ'אשוילי ואחרים.
דרוקר (55), אימן אף הוא בעבר את נבחרת העתודה, החזיר אותה לדרג א' לפני יותר מעשור וכיום משמש מאמן נבחרת הנשים, שתשחק באליפות אירופה בארץ ביוני הקרוב. דרוקר מדורג במקום ה-11 בכמות המשחקים בהם אימן בליגת העל.