שני משחקים רדיוס להפועל ת"א ושני משחקים על תנאי למכבי ת"א. כך פסק היום (חמישי) בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל בעקבות הבערת אבוקות והפרות משמעת מצד האדומים והצהובים לכל אורך סדרת גמר הפלייאוף, שהסתיימה בחגיגות אליפות 56 למכבי ת"א.
כזכור, במהלך סדרת הדרבי הסוערת הוחלט שהאלופה מכבי ת"א וסגניתה הפועל ת"א יגיעו לבית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל בעקבות אירועים שונים שהתרחשו בשלושת המשחקים. תובע האיגוד עו"ד איתמר ליפנר דרש לפסוק נגד הפועל ת"א 3 משחקי רדיוס ללא קהל וסגירת היציע הדרומי לשני משחקים נוספים, בעיקר בעקבות הבערת אבוקות.
2 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע
אבוקות ביציע
אבוקות ביציע הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בעניינה של מכבי ת"א והמעורבות של אוהדיה בתקרית חריגה ברבע הרביעי של משחק מספר 3, במהלכה הושלכו מצתים מהיציע לעבר ספסל שחקני האדומים, ביקש התובע לפסוק נגדה שני משחקי רדיוס.
כאמור, היום, כשבועיים לאחר בקשת התובע, התקיים הדיון בבית הדין המשמעתי ובסופו הוחלט כי הפועל ת"א תשחק את שני משחקי משחקי הבית הראשונים שלה בעונה הבאה ישוחקו ללא קהל ובמרחק 75 ק"מ מאולמה הביתי (רדיוס). בנוסף הוחלט כי משחק הבית השלישי יתקיים עם קהל אבל היציע המערבי מאחורי הסל יהיה סגור. כמו כן נקנסה הקבוצה ב-17 אלף שקל. במקרה של מכבי ת"א לא קיבל בית הדין כלל את בקשתו של התובע, כאשר נגד הקבוצה נפסקו שני משחקי רדיוס ביתיים על תנאי, בנוסף לקנס בסך 93 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
"עונש שמשפיע על הספורטיביות". כהן
"עונש שמשפיע על הספורטיביות". כהן
"עונש שמשפיע על הספורטיביות". כהן
(צילום: עוז מועלם)
בתגובה להחלטה החליטו בהפועל ת"א לערער על העונשים. "לא מובן לנו כיצד יעלה על הדעת שמכבי ת"א, אשר אוהדיה הדליקו אבוקות בשלושה משחקים שונים העונה יצאה מבית הדין עם קנס כספי בלבד, בעוד הפועל ת"א ספגה עונש כבד כל כך שמשפיע על התחרות הספורטיבית עצמה. לא ברור לנו מדוע מכבי ת"א שאוהדיה תקפו שחקן ואת יו"ר הפועל ת"א, יצאו מבית הדין ללא סגירת שורות ביציע.
"אנו משוכנעים שלו הנפגע היה שמעון מזרחי ולא רמי כהן, הפסיקה הייתה אחרת. הפועל ת"א תמשיך להילחם בכל יום למען יחס שוויוני לכולם ולעולם לא נשלים עם חוסר הצדק שקיים בענף הכדורסל כבר עשרות שנים. בכוונתנו לערער על העונש שמבטא התרת הדם של אנשי הפועל ת"א".