מלחמת "חרבות ברזל" פגעה בספורט הישראלי בכלל ובמכבי ת"א בפרט. המצב הבטחוני בארץ טרף את הקלפים בכל הנוגע לתוכניות של בעלי המניות במכבי, והעובדה שהאולם הביתי "עבר" לבלגרד מהווה לא רק פגיעה מקצועית, אלא גם כזו שעלולה להכניס את המועדון לבור כלכלי.
בשל כך, במכבי ת"א החליטו לאור המצב הכלכלי על קיצוץ של כ-15 אחוז מהשכר של עובדי המועדון. זאת, כאמור, כדי להתגבר על הגרעון הכספי שנוצר בתקופת המלחמה.
2 צפייה בגלריה
בראון והחברים
בראון והחברים
במכבי ת"א נאלצים להתמודד עם בעיה כלכלית לא פשוטה
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
כפי שפורסם ב-ynet, במכבי נאלצים להתמודד עם בעיה כלכלית לא פשוטה לאור העובדה שהמשחקים ביורוליג לא נערכים בארץ וגם למשחקי הליגה תותר כניסה של עד 1,000 אוהדים בהתאם לדרישות פיקוד העורף.
מעבר לנזק הכלכלי שנוצר ממנויים או כרטיסים, יש את כל העניין הלוגיסטי בתקופה האחרונה. בתחילת המלחמה במכבי העבירו את הזרים לקפריסין ונאלצו לשלם עבורם על לינה במלונות. אחרי שהוחלט על מעבר קבוע לסרביה, במועדון שכרו לכל שחקן ומשפחתו דירה קרובה לאולם, כולל רכב (בנוסף לאלו שהם עדיין משלמים עליהם בישראל). ואם זה לא מספיק, ישנן הוצאות על אבטחה ושימוש באולם.
2 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי, דייויד פדרמן ושי רקאנטי
שמעון מזרחי, דייויד פדרמן ושי רקאנטי
צעד משמעותי. שמעון מזרחי, דייויד פדרמן ושי רקאנטי
(צילום: עוז מועלם)
ובעניין אחר: הנהלת היורוליג הודיעה כי המשחק בין מכבי ת"א לאנאדולו אפס, שאמור היה להיערך באיסטנבול, יתקיים ב-14 בדצמבר בשעה 21:05 בבלגרד. ההחלטה להחליף את הביתיות התקבלה עקב המלצות ממשלות ישראל וטורקיה.