"רק עוד שני משחקים" - שאגו אתמול (שישי) במכבי ת"א אחרי ההעפלה לגמר הפלייאוף עם ניצחון חוץ 73:82 על הפועל ירושלים שהשלים 0:2 בסדרה. כעת הצהובים מחכים ליריבה הבאה - המנצחת בסדרה בין הפועל ת"א לעירוני קריית אתא המפתיעה, שגם מוליכה 0:1.
"אני אוהב את הדרך שבאנו למשחק מבחינת האגרסיביות", הודה עודד קטש בסיום. "ברגע שהיורוליג נגמרה שילמנו על זה בגמר הגביע. היינו מאוד פגיעים והפסדנו. אנחנו מנסים לעשות הכל כדי למנוע את הדבר הזה בפלייאוף, אנחנו רוצים להשלים את העונה הזאת עם תואר".
3 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
"אנחנו כצוות סומכים עליו". סורקין
(צילום: עוז מועלם)
קטש: "גילינו אופי, אני מאוד שמח"
(באדיבות ONE)

על היריבה הבאה של קבוצתו, אמר: "מה שראינו במשחק בין הפועל ת"א לקריית אתא היה הפתעה גדולה. עדיין הרבה דברים נמצאים בידיים של הפועל ת"א. נצטרך לחכות ולראות מי תהיה היריבה שלנו בגמר. אנחנו רואים כבר את הסוף, יש לנו שני ניצחונות להשלים את העונה הזאת בצורה טובה".
מי שקיבלו את רוב המחמאות היו בוני קולסון ורומן סורקין. קולסון סיים עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים ועליו אמר קטש: "אם אני צריך לבחור שחקן שהוא הלב שלנו, זה בונזי". סורקין רשם דאבל-דאבל מרשים של 20 נקודות ו-13 ריבאונדים. בשבוע האחרון שמו של הסנטר הישראלי עלה לא מעט. סורקין מחזיק בחוזה מובטח לעונה נוספת במועדון הצהוב (עם סעיף יציאה ל-NBA בלבד) בשכר של 450 אלף דולר. הרצון של השחקן בקיץ הקרוב הוא קודם כל לנסות את מזלו בליגה הטובה בעולם, גם אם אחת מהקבוצות תציע לו חוזה לא מובטח.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון
מחמאות מקיר לקיר. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
במידה ולא, הוא שואף לקבל שכר גבוה יותר בחוזה חדש במכבי, אך לא מן הנמנע שהצדדים יישבו בשבועות הקרובים על פתיחת החוזה הקיים. "רומן הוא שובר שוויון", אמר קטש. "אנחנו כצוות סומכים עליו. כל השנתיים האחרונות אנחנו סומכים עליו. הוא היה מאוד דומיננטי, לא רק בליגה הישראלית אלא גם באירופה. אולי הייתה סיטואציה שביורוליג הוא קיבל פחות בגלל הפציעה שלו".
המאמן הוסיף: "אני לא יודע איך הפרסומים משפיעים עליו, ברמה האישית אני אוהב אותו, הוא שחקן אדיר".

ירושלים נעלה עונה: "יכולנו להתרסק"

מהעבר השני, בירושלים הייתה תחושת החמצה ענקית אחרי שכבר הצליחו לחזור מפיגור של 18 נקודות עד למינוס נקודה, בעיקר בזכות משחק מצוין של יובל זוסמן שסיים עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים. אבל תחושת ההחמצה הייתה יותר כללית על כך שהם איבדו סיכוי לנצח את הסדרה הזאת בעקבות הפציעה של ליוואי רנדולף, מה שסתם את הגולל על עונה מאוד מורכבת ומאתגרת שהסתיימה עם תואר אחד - גביע המדינה.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
"הסיבה העיקרית שלא עלינו לגמר היא כי פישלנו במהלך הליגה יותר מדי פעמים". אלון
(צילום: עוז מועלם)
"הפועל ירושלים קבוצת צמרת, הסיבה העיקרית שלא עלינו לגמר היא כי פישלנו במהלך הליגה יותר מדי פעמים", הסביר המאמן יונתן אלון. "שילמנו מחיר על מה שקרה לנו במהלך העונה. אני חושב, שצריך לזכור שהעונה יכלה ללכת לכיוון הרבה יותר גרוע. יכולנו ללכת להתרסקות מוחלטת. סיימנו את העונה עם תואר, וצריך להיות גאים בזה. אני מרגיש שאם היה לנו את ליוואי, הסדרה הייתה נגמרת אחרת".
אלון התייחס גם לעובדה שהוא התחיל את העונה כמנהל המקצועי של המועדון ובהמשך התבקש לרדת אל הקווים אחרי עזיבתו של אלכסנדר דז'יקיץ' ופיטוריו של המאמן השני, איליאס קאנצוריס. "השילוב שאני גם מנהל מקצועי וגם מאמן זה נוראי, אי אפשר להתנהל ככה. אני חוטא לשני התפקידים שאני עושה את זה ביחד. כורח הנסיבות גרם לזה שזאת הברירה הכי פחות גרועה". על המשך תפקידו במועדון כמאמן, התייחס אלון: "אני אשב ביחד עם ההנהלה ונחליט מה הכי טוב לקבוצה, אם אני אאמן, אהיה מנהל מקצועי או שבכלל יביאו שני אנשים אחרים".
זוסמן סיכם: "מכבי קבוצה מאוד איכותית, הם ידעו להעניש אותנו בצורה לא רעה. כל פעם שהתקרבנו בסוף היה חסר לנו את הגרוש ללירה והעייפות הייתה בולטת. ממש לא אהבתי את ההופעה שלי במשחק הראשון בסדרה, הייתה לי תחושה שאכזבתי את הקבוצה שלי".