אחרי הסערה - הגיע הפתרון. אוהדי הפועל ירושלים איימו שלא להופיע לגמר גביע המדינה נגד מכבי ת"א הערב (חמישי, 21:00, מנורה מבטחים) בעקבות החלטת משטרת ישראל שלא להכניס להיכל דגל פריסה עם דיוקנו של אוהד הקבוצה, הירש גולדברג-פולין, שנחטף ומוחזק על ידי החמאס בעזה.
העניין עורר סערה ואחר מספר שעות הגיע גם הפתרון. שר התרבות והספורט מיקי זוהר התערב, ראשי הפועל ירושלים דיברו עם ראשי המשטרה ומכבי האש ולבסוף התקבל האישור המיוחל. "מיד עם קבלת העדכון ממשטרת ישראל שלפיו דגל הפריסה עם דיוקנו של הירש גולדברג-פולין לא מאושר לגמר גביע המדינה, בהנהלת המועדון, לצד הנהגת האוהדים, יצרו קשר עם הגורמים הרלוונטיים על מנת לאשר את דגל הפריסה. במשטרה ביקשו וקיבלו אישור ממכבי האש על תקינות הדגל, ואנו שמחים להודיע כי הדגל אושר ויונף בגאון. אנו רוצים להודות למשטרת ישראל על שיתוף הפעולה. הכל למען הירש, משפחתו שתגיע למשחק, ולמען כל החטופים שישובו הביתה במהרה ובשלום", נאמר על-ידי המועדון.
1 צפייה בגלריה
דגל הפריסה עם דיוקנו של הירש גולדברג-פולין
דגל הפריסה עם דיוקנו של הירש גולדברג-פולין
דגל הפריסה עם דיוקנו של הירש גולדברג-פולין
(צילום: אורן בן חקון, ONE)
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל אישרה את הכנסת דגל הפריסה למשחק הכדורסל שיערך היום בהיכל מנורה, זאת בכפוף לסידורי הבטיחות שהציג מנהל האירוע למשטרה. נדגיש כי משטרת ישראל אמונה על בטחונו של קהל המשתתפים, וכלל הפעולות נעשו על מנת למנוע חלילה אסון ולשמור על בטחונו ושלומו של הציבור".
אוהדי הקבוצה אמרו בתחילה כי דגלים דומים של מכבי ת"א דווקא כן אושרו לשימוש, וכי בהנחה שדגל הפריסה האדום לא יאושר, אין הם מתכוונים להיכנס למשחק. האוהדים האדומים קיבלו חיזוק מפתיע מכיוון חשבון ה-X (טוויטר לשעבר) הרשמי של מכבי ת"א, שצייץ כי "הדגל של הירש חייב להיות בפנים. בזה כולנו מאוחדים".
יש לציין כי לקראת המפגש ובעקבות "מידע מודיעיני", החליטה המשטרה להציב בכניסות להיכל מגנומטרים ויערכו בדיקות קפדניות לאוהדים. באיגוד הכדורסל כמובן לא אהבו זאת, בעקבות הדוחק שעלול להיווצר בכניסות והגיבו בהודעה לתקשורת: "לשאלתנו מדוע יש צורך בכך, המשטרה טוענת שיש בידם מודיעין שאוהדים מסוימים ירצו להפר את הסדר הציבורי ולהחדיר אבוקות להיכל. אנו קוראים לקהל האוהדים להקדים בהגעה למשחק".
מאמני הפועל י-ם ומכבי ת"א לקראת הגמר
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 14:54, 16.05.24