עוד לפני הג'אמפ הראשון ביורוליג, מכבי ת"א נכנסה לבעיה. אחרי ההופעה של ברונו מארס שלשום בפארק הירקון, ולפני ההופעה הבאה שלו מחר, רף הביצועים בעיר בגזרה הבינלאומית עלה לספירות עליונות. הצהובים התכוננו טקטית, צפו בווידאו של מארס, וכבר לפני הפתיחה הגיבו בהחזרת We Will Rock You האלמותי של קווין להיכל ביד אליהו עם עליית השחקנים. נדמה לי שאפילו מארס עצמו יודה שפרדי מרקיורי הוא עולם לגמרי אחר.
הקהל הצהוב התגעגע, אוהו התגעגע. מאז הדרמה בגמר הפלייאוף נגד הפועל, נכנסו במכבי לתרדמת ארוכה והפעם נדמה שהמעבר בין האמוציות המבעבעות עם האליפות לניתוק בפגרה היה חד במיוחד. האוהדים הגיעו שעות ארוכות לפני הפתיחה מאובזרים בכרזה מושקעת מאוד שלוותה בביצוע מוזיקלי נוסף, על בסיס "לוחמת" של איל גולן. בתור ניסוי כלים לפתיחת העונה, השיר היה ראוי, אם כי היו זיופים בסולמות הגבוהים וצריך לעבוד על זה באימונים עדיין. בהמשך עברו בגייט הצהוב וקראו בשמות השחקנים במהלך החימום כדי לעשות היכרות אינטימית מקרוב. גיא פניני, מחויט יחסית על הקווים, השקיף מהצד. עדיין קשה להתרגל לעניין. אולי גם לו.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
נתנו פייט לברונו מארס. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
מישהו שם לב שבולדווין חסר? בראון
(צילום: עוז מועלם)
הבעיה השנייה של מכבי עוד לפני הפתיחה הייתה איך מתמודדים עם הגב של וויד בולדווין, שבעצמו לקח את הקבוצה על גבו לא פעם בעונה שעברה ובלעדיו לורנזו בראון חצי בנאדם. הקוסם של מכבי יכול היה להרגיש את הרחש הזה בהיכל, ששואל עד כמה הקבוצה שלו באמת שווה ללא שחקן טופ-יורוליג כמו חברו בולדווין וענה בנונשלנטיות עם הסל הראשון במשחק ובמחצית ראשונה מרהיבה של 22 נקודות, בהחטאה אחת בלבד, 6 אסיסטים, אחד מהם מטורלל במיוחד על מגרש שלם - ושתי חטיפות.
תמיר בלאט נראה בבכורה כמו באמצע עונת יורוליג שלישית (במכבי כלומר) ופגע כבר בשלשה הראשונה שלו. אחד המפתחות להתקדמות של הצהובים העונה מחובר לכיס של בלאט, והמשחק הראשון יכול לתת סימן לזה שבראון יקבל דקות מנוחה חשובות במהלך העונה. ועדיין, ללא פגיעה מהותית בקצב שקובע בראון. רומן סורקין המשיך את סוף העונה הקודמת והיה מאוד נוכח אתמול, שורט, מזנק, נותן גוף והוסיף כמה תנועות מאוד יפות מתחת לסל. עם האוהדים הוא מזמן עבר את שלב הרומן ונכנס לירח דבש מתמשך.
3 צפייה בגלריה
בונזי קולסון מכבי ת"א נגד פרטיזן בלגרד
בונזי קולסון מכבי ת"א נגד פרטיזן בלגרד
שואו-טיים. קולסון בדרך לעוד שתי נקודות
(צילום: עוז מועלם )
קטש: "התגעגענו לאווירה הזאת"
(צילום: באדיבות ONE)
אוברדוביץ' הפסיד עם פרטיזן 96:81 לתלמידו עודד קטש, שניהל מצוין, והחמיא לקהל הצהוב על האווירה. הרבע הרביעי היה שייך באמת רק להם. חמישי, מכבי, יורוליג. 2023, עדיין ההצגה הטובה בעיר (אוקיי, יחד עם ברונו מארס כשהוא כאן). מועדים לשמחה.